پرداخت تسهیلات اشتغال به ۶۴۱ طرح روستایی البرز

مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی همواره رتبه های اول تا پنجم کشور را دارا بوده، گفت: از سال ۹۶ تاکنون به ۶۴۱ طرح تولیدی با تعهد اشتغال سه هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.

ابراهیم شادمهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک‌های عامل استان تاکنون ۲۷۸ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال فراگیر و یک هزار و ۸۷۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان معرفی شده، پرداخت کرده اند.

وی اظهار داشت: پس از ابلاغ دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت و توسعه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نیمه ماهه دوم سال ۱۳۹۶ و رونمایی از سامانه کارا در ابتدای بهمن همان سال، نخستین نشست کمیته فنی اشتغال فراگیر و روستایی در ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ برگزار و تا پنجم مرداد ۱۳۹۸ بیش از ۳۰ نشست برگزار شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: تاکنون سه هزار و ۳۸۵ نفر در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی و ۶۱۷ نفر متقاضی تسهیلات اشتغال فراگیر هستند.

شادمهر ادامه داد: ثبت نام در سامانه کارا همچنان ادامه دارد اما به دلیل پایان یافتن اعتبارات سال گذشته و تخصیص ندادن اعتبارات جدید در سال جاری امکان معرفی طرح جدید به بانکها و اعطای تسهیلات وجود ندارد؛ این موضوع در اختیار استانها نیست و ابلاغ اعتبارات در سطح ملی صورت می پذیرد.

استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت دارای ۱۷ شهر و حدود ۲۸۰ روستا است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ