پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی تسهیلات به منظور اشتغال روستائیان در ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تاکنون ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور اشتغال روستائیان در استان ایلام پرداخت شده است.

شکراله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: از ابتدای شروع طرح توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تاکنون تعداد ۴ هزار و ۳۸۲ طرح توسعه به مبلغ ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او در رابطه با اینکه این تسهیلات زمینه اشتغال را برای چند نفر فراهم کرده است، اظهار کرد: میزان اشتغال اسمی این تعداد طرح ۶ هزار و ۵۱۵ نفر بوده است.

شیرخانی مطرح کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان در مرحله اول سبب افزایش و حتی تثبیت اشتغال در این قشر از جامعه می‌گردد و همچنین می‌تواند سبب رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری گردد و حتی می‌توانیم شاهد افزایش مهاجرت معکوس به روستا‌ها باشیم.

او در رابطه با میزان سود تسهیلات اشتغالزایی برای روستائیان بیان کرد: این تسهیلات برای روستا‌های مرزی با نرخ ۴ درصد، برای سایر روستا‌ها با سود ۶ درصد و برای سرمایه در گردش به صورت ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون اعتباری به صورت تجمیعی بدین منظور تخصیص داده شده که به بصورت ۱۰۰ درصدی عقد قرارداد انجام شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ