پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به روستائیان و عشایر در استان یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در حال حاضر ۲۸۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به روستائیان و عشایر در استان پرداخت شده است.

فلاحتی گفت: متقاضیان راه اندازی مشاغل روستایی و عشایری باید با آگاهی کامل نسبت به قوانین و مقررات برای دریافت تسهیلات اشتغال اقدام کنند تا در ادامه مسیر با مشکل ناتوانی در بازپرداخت مواجه نشوند.

به گفته او هدف از اجرای طرح تسهیلات اشتغال روستایی حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهر‌ها است.

فلاحتی می‌گوید: این طرح به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیلات اشتغال‌زا را به سرمایه گذاران، کارآفرینان و متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی روستایی از محل تلفیق منابع صندوق توسعه ملی با موسسات عامل پرداخت می‌کند.

این موضوع را فلاحتی در جلسه کمیته نظارت بر طرح‌های اشتغال پایدار روستایی- عشایری استان مطرح کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: متقاضیان راه اندازی مشاغل روستایی و عشایری باید با آگاهی کامل نسبت به قوانین و مقررات برای دریافت تسهیلات اشتغال اقدام کنند تا در ادامه مسیر با مشکلاتی همچون ناتوانی در بازپرداخت برخورد نکنند.

او گفت: اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری سه هزار و ۷۱۷ نفر است و از اواخر سال ۱۳۹۶ بیش از دو هزار و ۱۳۵ طرح مشمول دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری شده اند که مبلغی بالغ بر ۲۸۶ میلیارد تومان تاکنون به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گفته فلاحتی برای سه هزار و ۷۱۷ نفر بطور مستقیم شغل ایجاد شده و تعداد زیادی نیز بطور غیر مستقیم از این طریق امرار معاش می‌کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ