پرداخت۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در بیرجند

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند از پرداخت ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید حسن شریفی مقدم» امروز (۲۱ فروردین) در کمیته اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با بیان اینکه در سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، گفت: از این میزان ۱۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی و ۳۶ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده است که پیش بینی می شود با اجرای این طرح‌ها برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند به تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: میزان تعهد اشتغال این دستگاه‌ها سه هزار و ۲۴ نفر بوده که تاکنون با ایجاد ۲ هزار و ۹۷۸ فرصت شغلی معادل ۹۹ درصد این تعهدات محقق شده است.

شریفی مقدم از صدور ۷۵۵ مجوز مشاغل خانگی در سطح شهرستان بیرجند خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تسهیلاتی مشاغل خانگی داشته ایم که ۸۶ درصد آن جذب شده و تا پایان خردادماه امسال نیز مهلت دارد.

«مهدی خزاعی عرب» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو بیرجند هم با اشاره به گزارش عملکرد اشتغال کمیته امداد بیرجند از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۷ اظهار کرد: میزان سهمیه شهرستان ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ابلاغیه ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه به ۳۲۰ طرح میزان پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده، گفت: تاکنون معادل ۹۴ درصد اعتبارات ابلاغی جذب شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو بیرجند با بیان اینکه از محل اعتبارات امدادی به ۱۴۵ طرح میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده، ادامه داد: به ۸۴ طرح نیز در قالب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی تسهیلات پرداخت شده است.

خزاعی عرب بیان داشت: در مجموعه سال گذشته به ۵۴۹ طرح اشتغال کمیته امداد میزان ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تهسلات پرداخت شده است.

به گفته وی تعهد اشتغال کمیته امداد شهرستان بیرجند در سال گذشته ایجاد ۲۸۶ طرح اشتغال بوده است که تاکنون ۴۱۰ طرح در سامانه رصد ثبت شده و ۱۴۵ درصد این تعهد اشتغال محقق شده است.

منبع : خبرگزاری شبستان

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه اصلی استخدام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ