ورود ۲۱ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش در مهر ۹۹

۱۵ نظر

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تزریق ۲۱ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش در مهر ۹۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، درباره پروسه پذیرش دانشجویان جدید الورود و افزایش ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون سراسری ۹۹ برگزار شده، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است، بنابراین دو حالت در پیش رو داریم، اگر قبل از سال تحصیلی نتایج اعلام شود، این نتایج به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و بعد از آن آموزش و پرورش بر اساس شرایط جذب و حد نصاب، ظرفیت را تعیین می‌کند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: ما ۲۰ هزار ردیف داریم و احتمالا ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر نیز برای سال جدید اسامی‌شان اعلام شود، اما برای پذیرش آن ۲۰ هزار نفر شرط‌هایی داریم که طبق آن آموزش و پرورش باید آنها را غربالگری کرده و به بخش گزینش وزارتخانه بدهد.
وی ادامه داد: بخش گزینش آموزش و پرورش سعی می‌کند داوطلبان برتر را در این زمینه به ما معرفی کند. این افراد باید بعد از گزینش مصاحبه شوند و آزمایش پزشکی انجام دهند. آزمایش‌ها شامل سنجش چشم، گوش، سلامتی عمومی، چاقی، لاغری، قد، سن و... می‌شود.
خنیفر اظهار داشت: انجام این کارها به عهده آموزش و پرورش است و اگر آنها توانستند تا مهر ۹۹ این کارها را انجام دهند ما هم سامانه آموزش الکترونیکی‌مان آماده است و می‌توانیم سال تحصیلی را از اواسط مهر و اوایل آبان شروع کنیم. البته اگر پروتکل‌ها به ما اجازه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری را داد می‌توانیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ارائه دروس کمپرس شده در بازه زمانی ۴۵ دقیقه‌ای کلاس‌های ده نفره را برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه ما آمادگی برگزاری کلاس‌های حضوری را داریم، گفت: همچنین آمادگی داریم کلاس‌های حضوری ۱۰ نفره را برای دانشجویان جهت آموزش دروس عادی در طول هفته و برای دروس مهارتی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار کنیم.
برگزاری کلاس‌ها در بهمن در صورت اعلام باتاخیر نتایج پذیرش داوطلبان
رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اما اگر نتایج کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه‌های فرهنگیان دیر اعلام شود و از آنجا که باید مصاحبه‌و گزینش‌ها با رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی نیز صورت بگیرد، این امکان وجود دارد که کمی کار زمان بر شود و ما کلاس‌های مان را در بهمن شروع کنیم. ولی لازم است بگویم که فارغ التحصیلی دانشجویان در موعد مقرر انجام می‌شود یعنی اگر کلاس‌های ما حتی از بهمن نیز آغاز شود؛ ما از تابستان برای جبران ترم اول استفاده می‌کنیم تا استخدام این دسته از دانشجویان به تعویق نیفتد.
وی در ادامه با تقسیم بندی کردن دانشگاه‌های مختلف توضیح داد: دانشگاه‌ها در دنیا و همچنین در ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند، یک سری از دانشگاه‌ها به طور کل آموزش از راه هستند مثل دانشگاه پیام نور یک سری از دانشگاه‌ها هم در طی ۱۵ ساله اخیر سرور خریداری کرده و از شبکه‌های اینترنتی استفاده کردند، مثل دانشگاه تهران که در خیابان پورسینا یک ساختمان چند طبقه را برای این کار مجهز کردند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دسته دوم دانشگاه‌هایی هستند که خودشان به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ بخش اول دانشگاه‌هایی هستند که زیرساخت کافی نداشتند و در این مدت شیوع کرونا سریعاً سرور تهیه کردند و شبکه‌های مرکزی تشکیل دادند. یک سری از دانشگاه‌ها هم مثل دانشگاه فرهنگیان اصلاً موضوع آموزش الکترونیکی در آنها مطرح نبوده، زیرا ما اعتقاد داریم تربیت معلم باید چهره به چهره باشد و آموزش مجازی با شیوه آموزشی ما منافات دارد.
خنیفر گفت: پیش از شیوع کرونا در سال گذشته یک بخشنامه از سوی وزارت علوم به همه دانشگاه‌ها داده شد، مبنی بر اینکه همه دانشگاه‌ها باید ۱۰ درصد از آموزش‌های خود را الکترونیکی کنند. این اقدام چند دلیل داشت اول اینکه به واسطه آن، عدالت آموزشی رعایت شود، یعنی ممکن است یک استاد خوب باشد، ولی فقط در تهران ساکن باشد، اما زمانی که مواد درسی این استاد به صورت الکترونیکی تولید شود همه دانشجویان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. دوم مدیریت سبز است که از طریق آن کاهش انرژی، کاهش رفت و آمد و هزینه ها را خواهیم داشت. سوم اینکه آموزش‌های الکترونیکی تنوع دارند و بعد‌ها می‌توان آموزش الکترونیکی را به صورت پادکست‌های مختلف ارائه داد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره محتوای آموزشی الکترونیکی تولید شده از سوی این دانشگاه گفت: ما توانستیم سال گذشته در بخش معاونت آموزشی دانشگاه ۶۰ واحد یا ۳۰ درس را برای آموزش الکترونیکی تولید کنیم، اما زمانی که کرونا شروع شد به این فکر افتادیم که کارمان را توسعه دهیم. ما اکنون شش سرور در دانشگاه فرهنگیان داریم و شش سرور دیگر نیز قرار است به زودی به دستمان برسد. احتمال اینکه با کمبود در زمینه آموزش الکترونیکی مواجه شویم بسیار کم است.
برگزاری ۲۵ هزار کلاس مجازی در سال تحصیلی جدید
خنیفر افزود: سال گذشته که شیوع کرونا را شاهد بودیم، ما ۲۱ هزار کلاس الکترونیکی برای حدود ۶۵ هزار دانشجو برگزار کردیم. همچنین در شبکه اجتماعی دانشگاه با نام شمیم و سایر پیام رسان‌ها کلاس‌های حضوری و مجازی برگزار شد و تلاش کردیم کلاس‌ها و امتحانات را سر موعد به پایان برسانیم.
وی تاکید کرد: ما آمادگی داریم برای مهرماه ۲۵ هزار کلاس مجازی برگزار کنیم.برگزاری امتحانات هم قرار است که در بستر ال ام اس انجام شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: ما سال تحصیلی آینده را می‌توانیم با همین تعداد سرورهایی که داریم پیش ببریم، اما برای سال‌های آینده و با توجه به بازنشستگی‌هایی که آموزش و پرورش پیش رو خواهد داشت، ما حداقل به ۳۰ سرور نیاز داریم. البته پهنای باند اینترنتی را ده برابر نسبت به سال‌های گذشته افزایش دادیم.
خنیفر درباره تزریق نیرو از سوی دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش گفت: برای مهرماه سال تحصیلی جدید ما در مجموع ۲۱ هزار فارغ التحصیل پیوسته و مهارت آموز تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۵ نظر برای ورود ۲۱ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش در مهر ۹۹

  • ط
    طاها
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
    سلام بچه ها.سازمان سنجش اطلاعیه زده.امروز دفترچه میاد.
    با آزوی موفقیت برای تمامی بچه های ای استخدام
    • م
      مهرداد
      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
      اینا هرساله همینجوری اذیت میکنن..شما مطالعه رو ادامه بدید قطعا استخدامی برگزارمیشه یعنی مجبورن برگزار کنن چون متضرر میشن..
      • ح
        حبیبی
        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۳۱
        سلام بچه ها اصلا اینا جذب نیرو دارن؟
        • ر
          ریحانه
          ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
          فکر نکنم. توکل به خدا
        • ب
          بابادی
          ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۱:۴۱
          پس هفته ی یوم شهریور ماه ینی کی ، داریم میریم تو هفته چهارم و همش نوشته شده هفته سوم شروع ثبت نام
          • ر
            ریحانه
            ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
            دوباره میگم: دانشگاهها که دیگر نیمه تعطیله. پس چه لزومی داره این همه به دانشگاه فرهنگیان بها میدهند. ما فارغ التحصیلای رشته های دبیری چرا باید بیکار باشیم ولی این دبیرستانیها این همه راحت استخدام میشوند.
            • ه
              هدی
              ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۴۷
              درست میگی
            • س
              سحر
              ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۵۷
              اینا همش دارن مارو مسخره میکنن ، چرا یه تاریخ دقیق نمیگن ، چرا همش تاریخ های متفاوت میدن ؟!!
              • س
                سعید
                ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰
                سلام ثبت نام ماده 28 از کی شروع میشه؟؟
                هفته سوم شهریور یعنی کی؟؟؟ تاریخش از کی شروع میشه
                • ک
                  کیانا
                  ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
                  از 14تا21میشه هفته سوم
                  • ج
                    جغرافیا
                    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
                    احسنت...
                    • ز
                      زخم خورده آزمون 98
                      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴
                      دهه سوم یعنی 20 شهریور به بعدو میگن
                  • م
                    محمدرضا
                    ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۲:۰۶
                    این معلمان ماده 28 که از مهر 99 میرن سر کار چقدر حقوق میگیرن با فوق لیسانس؟
                    • م
                      من طا
                      ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۱:۴۶
                      سلام ما اصلا نفهمیدیم معلمان تازه نفس کدام دسته وگروه هستند که به بدنه اموزش وپرورش اضافه میشوند ماده 28 یا فارغ التحصیلان ازمون سراسری چهار سال قبل دانشگاه فرهنگیلن.لطفا پاسخ فرمایید
                      • ز
                        زخم خورده آزمون 98
                        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
                        منطور یه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ک امسال وارد مدارس میشن و یه تعداد ک پارسال ماده 28 قبول شده بودن و نهضتی ها و مربیان پیش دبستانی ک تبدیل وضعیت شدن با هم میشه 21 هزار نفر

                      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                      ثبت پاسخ