هیات‌های ممیزه رتبه بندی برای تعیین امتیاز نهایی اقدام کنند

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هیات‌های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی و فرعی تابعه باید نسبت به تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش، صادق ستاری فرد با ارائه گزارشی از عملکرد دو هفته اخیر اظهار کرد: در دو هفته‌ای اخیر علاوه بر خوداظهاری و تایید نهایی فرم‌های ثبت‌نامی توسط مشمولان، مدیران مدارس و امور اداری و گروه های ارزیابی شامل ارزیابان حرفه‌ای، گزینش و حراست، مدارک، مستندات و شایستگی‌ها و صلاحیت‌های مشمولان را بررسی کرده‌اند.

وی با ابراز رضایت از طی فرآیند مربوط توسط عوامل مربوط افزود: تاکنون مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری تاکنون درخصوص ۶۹۹ هزار و ۲۷۶ نفر اظهارنظر کردند، همچنین ۴۳ هزار و ۱۹۰ نفر توسط ارزیابان حرفه‌ای، ۲۴۶ هزار و ۹۴ نفر توسط گزینش و ۲۶۸ هزار و ۳۷۴ نفر توسط حراست ارزیابی و بررسی شده‌اند.

ستاری فرد ادامه داد: جهت تسهیل و تسریع امور به موازات طی فرآیندهای ارزیابی ضروری است هیات های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه های تخصصی و فرعی موضوع تبصره ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی و بخشنامه ابلاغی وزارت، باید از هم‌اکنون نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که سامانه رتبه‌بندی معلمان از امروز باز شده است و به‌ صورت آزمایشی همکاران می‌توانند کارهای خود را انجام دهند، اما از ۲۶ مرداد ماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین یوسف نوری ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: دولت با تلاش بی‌وقفه نظام رتبه‌بندی را اجرایی کرد و در همین راستا به‌ زودی مبالغی به‌ صورت علی‌الحساب به‌ حساب معلمان مشمول طرح واریز خواهد شد.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، حدود ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

همچنین به گفته مسوولان وزارت آموزش و پرورش در روز ۲۹ مرداد به ایرنا، رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ