همه معلمان طرح مهرآفرین، شامل رتبه بندی می‌شوند

۱ نظر

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد، فقط باید در آزمون مهرماه آموزش و پرورش شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در گفتگوی خبری با صدا و سیمای استان آذربایجان غربی گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان شامل طرح رتبه بندی خواهند شد فقط نیازمند شرکت در آزمونی هستند که آموزش و پرورش تا مهر برگزار خواهد کرد. اجرای گام‌های عملی مانند اجرای رتبه بندی می‌تواند ضمن کاستن از تبعیض ها، زمینه شتاب بخشی به تحقق سند تحول و مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین را به همراه داشته باشد.

تصویر محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتیمحمود زاده در ادامه گفت: در همه اسناد بالادستی به ویژه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در حوزه آموزش و پرورش شده است و معتقدیم امکان مدیریت آموزش و پرورش و ماموریت پیچیده تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید. همه ذینفعان، خیرین، اصحاب مطبوعات، رسانه ها، واقفین، گروه‎های جهادی، نهاد‌های دولتی و غیردولتی باید در جهت این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۳۱ راهکار به مشارکت در ۶۱ راهکار اشاره شده است و در سند تحول دولت مردمی هم یکی از راهبرد‌های اصلی، مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است.

محمودزاده گفت: قرار است ما به صورت ویژه نقش و حضور مردم را در حوزه مدرسه داری علاوه بر مدرسه سازی هم داشته باشیم. سیاست ما در آینده، در کنار مدارس غیردولتی حقیقی، گسترش مدارس غیردولتی وابسته حقوقی است و مدارس غیردولتی وابسته ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارند که اگر بالفعل شوند کمک حال آموزش و پرورش کشور خواهند بود و باید با تسهیل فرآیند‌ها و بازنگری در قوانین زمینه بهره گیری از ظرفیت‌های نیکوکاری، خیری و بکارگیری توان نهاد‌های دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی، زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش کشور باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: همه بخش‌های دولتی و حاکمیتی باید توجه ویژه‌ای به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم‎ترین عامل انتقال ارزش‌های ملی و دینی و اندیشه‌های ناب اسلامی داشته باشند. تا مدرسه و معلم هم بتوانند در اجرای سند تحول و دستیابی به اهداف متعالی آن نقش آفرینی کنند.

محمودزاده گفت: چیزی که باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز مدل اول آن را مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی می‌بینیم که افتتاحیه آن با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت پذیرفت و در اداره این نوع مدارس هم خیر و هم آموزش و پرورش با محوریت حاکمیتی بودن نظام آموزش و پرورش نقش دارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مردمی سازی این نیست که اولیا فقط در مسائل مالی و کمک‎های نقدی به مدرسه حضور یابند، بلکه باید حضوری همه جانبه و فعال و نقش آفرین به واسطه کمک‌های فکری و مدیریتی به مدرسه داشته باشند و زمینه مشارکت اولیاء را برای ارتقا کیفی آموزش و پرورش در همه ابعاد فراهم سازیم. نقش انجمن اولیا نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسر کشور گسترش دهیم و خیرین نیز علاقمند هستند این مدل همکاری را در مدارس خیرساز تمامی نقاط کشور اجرا کنند.

محمودزاده درباره تامین حقوق و مزایا پرسنل و معلمین مدارس خیرساز عام المنفعه نیز گفت: مدرسه‌هایی مانند مجتمع آموزشی تربیتی بوتراب غیرانتفاعی عام المنفعه است و شهریه از دانش آموزان دریافت نمی‌کنند. فعالیت‌ها و انجام امور، مشارکتی و توافقی است و تا اندازه‌ای که برای آموزش و پرورش امکان پذیر است به این مدارس نیرو‌های تخصصی می‌دهد و پرداخت حقوق این نیرو‌ها نیز را برعهده می‌گیرد؛ لذا بخشی به عهده آموزش و پرورش است و بخش اعظم آن نیز از آورده‌های خیرین از قبیل؛ اجاره مکان‌های ورزشی و فرهنگی و سالن‌های مدرسه، خارج از ساعات آموزشی از طریق مدیریت مدرسه تامین خواهد کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: در مدل مردمی سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش شهریه درس رسمی و دروس فوق برنامه به هیچ عنوان از دانش آموزان گرفته نمی‌شود و کاملا رایگان است و امیدواریم در سطح کشور مورد استقبال خیرین قرار گیرد.

محمودزاده در ادامه گفت: درباره معلمان مدارس غیردولتی طرحی به مجلس ارائه کرده ایم و در حال پیگیری آن هستیم که انشاالله بعد از تصویب در صحن مجلس، اطلاع رسانی کامل آن صورت می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی امکان مدیریت این همه دانش آموز را در سراسر کشور ندارد و نگاه حمایتی دولت مردمی سیزدهم به آموزش و پرورش و در مسیر عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، عناصر کلیدی علم و پژوهش، تربیت نیروی انسانی و کادر سازی، و جوان سازی مدیریت نظام سیاسی اجتماعی کشور و موضوع تربیت، نیازمند تلاش همه ذی‎نفعان جهت پیشبرد اهداف در نظام تعلیم و تربیت و عملیاتی شدن آن است، باید نگاه ملی و فرابخشی به این نهاد تعلیم و تربیت داشته باشیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای همه معلمان طرح مهرآفرین، شامل رتبه بندی می‌شوند

  • ن
    نهضتی
    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۱۰
    تکلیف نهضتیها رو هم مشخص کنید

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ