نیاز مبرم به ۱۲۵ هزار پرستار در کشور

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به نیاز مبرم به ۱۲۵ هزار پرستار در کشور گفت: از سال ۹۶ تا کنون هیچ نیرویی به بدنه پرستاری افزوده است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اصغر دالوندی در نشست خبری با اشاره به اینکه سازمان نظام پرستاری ۱۷۰ هزار عضو و ۱۱۸ هیات مدیره دارد، اظهارداشت: انتخابات دور پنجم‌سال آینده برگزار و مراحل قانونی در این زمینه طی شده و اصلاح قانونی در این زمینه صورت گرفته‌است و تغایرت قانونی مرتفع شده است.
دالوندی ضمن هشدار نسبت به فعالیت پرستارنماها گفت: تعرفه پرستاران در منزل ۱۲ سال است تصویب شده و اکنون در سطح روستاها هم نیست و از طرفی نظارت بر خدمات پرستاری در منزل نبوده و این زمینه را برای فعالیت پرستارنماها باز کرده است.
وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ مجوز در بخش خصوصی برای مراکز مشاوره پرستاری ارائه شده است، گفت: ۱۰۰۰مورد از این مراکز اکنون فعال است.
رئیس سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تا کنون هیچ نیرویی به بدنه پرستاری افزوده نشده است و نیاز مبرم به ۱۲۵ هزار پرستار داریم.
دالوندی در ادامه ضمن انتقاد نسبت به برخی برنامه‌های وزارت بهداشت برای پرستاران گفت: تربیت پرستار بیمارستانی وقتمان را گرفت و سرانجام وزارت بهداشت را قانع کردیم که آن را حذف کنند چراکه هدف و نتیجه‌ای نداشت.
وی بیان داشت: عده‌ای در وزارت بهداشت بدون بررسی رشته ایجاد می‌کنند در حالی که می‌توان از نظر کارشناسان پرستاری بهره‌مند شد. بنابراین مشورت با نظام پرستاری در پیشبرد برنامه‌ها حائز اهمیت است.
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: از نظر آموزش پرستاری وضعیت خوبی داریم و پرستاران فارغ التحصیل دانشگاه‌های آزاد و دولتی به راحتی در کشورهای دیگر جذب می‌شوند.
دالوندی گفت: اخیرا رشته سلامت از راه دور راه‌اندازی شده که ماهیت این رشته پرستاری است و ۸۰ درصد کار پرستاران آموزشی است و چه نیرویی بهتر از پرستاران برای این رشته است؟
وی با اشاره به اینکه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای باید طبق مصوبه دولت به عهده سازمان نظام پرستاری باشد،گفت: همچنین عضویت در نظام پرستاری برای پرستاران باید اجباری شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی توسعه کلینیک‌های تخصصی پزستاری گفت: نظام پرداخت باید برای حرف مختلف پزشکی بر اساس عدالت باشد و مسئولین باید از دست از نظام پرداخت کالیفرنیا بردارند. چرا حقوق پرستار یا کارگری که در شرایط سخت کار می‌کنند متناسب با انجام زحمات آنها نباشد؟

منبع: خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

 

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ