نظر مجلس نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان مثبت است

کرمان زاهدی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت معیشتی و اقتصادی بازنشستگان حساس است و آن را برای همه بازنشستگان اعم از کشوری، لشکری و تامین اجتماعی پیگیری می کند و امیدوارم سرانجام آن مورد رضایت بازنشستگان قرار گیرد.

محمدمهدی زاهدی امروز ۲۳ تیرماه در نشست با مدیرکل، مدیر درمان و ریاست کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به همه فعالان این حوزه گفت: تامین اجتماعی و شستا یک بنگاه بزرگ اجتماعی، رفاهی و اقتصادی است که متاسفانه در تلاطمات سیاسی فراز و فرودهایی داشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اراده عملی در دولت ها برای پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی وجود نداشته است، گفت: هر ساله به این بدهی ها اضافه شده است البته اختلاف نظری هم بین دولت و تامین اجتماعی وجود دارد و دولت معتقد است تامین اجتماعی برای طلب خود سود و جریمه دیرکرد حساب کرده و اصل بدهی دولت بسیار کمتر است.

وی اضافه کرد: اگر دولت همان مبلغی که خودش قبول دارد را هم بپردازد، تحول بزرگی در برنامه های تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت و مجلس شورای اسلامی دنبال صفر شدن بدهی دولت به تامین اجتماعی است و آن را قویا پیگیری می کند.

زاهدی ادامه داد: سعی کردیم بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان را به صورت مصوبه پیگیری کنیم که برای کارگران ساختمانی این اتفاق افتاد و بعد از تصویب به شورای نگهبان رفت.

وی با بیان این مطلب که درباره قالیبافان هم تامین اجتماعی کم کاری کرده، افزود: در کرمان و راور قالیبافان زیادی داریم و با پیگیری هایی که داشتیم مقرر شد ۵ هزار نفر از آن ها تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم نظام عادلانه حقوق، مزایا و دستمزد را در کشور جاری کنیم، حتی در شرکت های خصولتی که بحث خیلی مهمی است.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ