نزدیک به ۱۳۰۰ طرح اشتغال در استان فارس اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۹۶ طرح اشتغال برای مددجویان فارس ایجاد شده است.
محمد بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸۵ خانوار در استان به خودکفایی رسیده‌اند، اظهار کرد: در این مدت ۱۲۹۶ طرح اشتغال ایجاد شده که از این تعداد ۴۷۸ طرح اشتغال برای زنان و ۸۱۸ طرح اشتغال نیز برای مردان بوده است.


وی با اشاره به طرح‌های ایجاد شده خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۲۹۶ طرح، ۲۴۸ طرح در زمینه مشاغل خانگی و ۱۰۴۸ طرح در زمینه خوداشتغالی بوده که برای ۱۵۵۶ نفر ایجاد شغل شده است.
مدیرکل امداد فارس با عنوان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است، گفت:از این میزان ۶۰ میلیارد ریال از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه وامهای اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می شود، گفت: امسال ۳۰۰ طرح شهری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و ۹۹۶ طرح روستایی نیز با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.
بذر افشان درباره نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت گفت: ۴۳۲ طرح در مشاغل خدماتی، ۶۰۸ مورد دام‌پروری، ۷۲ مورد صنایع‌دستی و ۱۸۴ مورد در بخش کشاورزی ایجاد شده است.

 منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ