معلمان متناسب با نیاز آموزش و پرورش تحصیل کنند

یوسف نوری در دیدار صمیمی با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با اشاره به شان بالای معلمی، اظهار کرد: اگر بحث معیشت معلم ها را خیلی مطرح کنیم؛ منزلت، شان و جایگاه معلمی از بین می رود، البته باید پیگیر امور معیشتی معلم ها باشیم.


وی با تاکید بر اینکه باید مطالبات فرهنگیان به روز پرداخت شود، گفت: حق معلم ها نیست که پرداخت مطالباتشان به تعویق بیافتد و اگر تاخیری در این زمینه رخ داده از معلم ها عذر خواهی می کنیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه از معلمی به عنوان یک دکترین یاد کرد و افزود: مهارت آموزش یک دکترین است، دکترین مهارتی است که برای تدریس باید وجود داشته باشد و چه بسا فردی دکترای یک رشته را داشته باشد، اما نتواند به تدریس بپردازد.

نوری با بیان اینکه در ورودی آموزش وپرورش باید جدی باشیم، گفت: برای حل مشکل کمبود معلم باید در کنار افزایش ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان، از طریق آزمون های استاندارد معلم استخدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از فرهنگیانی که قصد ادامه تحصیل دارند، خواست تا متناسب با نیازهای آموزش وپرورش تحصیل کنند.

وی با اشاره به ضرورت حضور معلم ها در دورافتاده ترین نقاط کشور در صورت نیاز، گفت: اگر در یک نقطه ای از کشور نیاز به معلم باشد و کمبود معلم داشته باشیم، نمی توانیم ادعای اجرای عدالت آموزشی را داشته باشیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در پسا کرونا داشت و گفت: باید از ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی، اولیاء و نهادهای خیریه مرتبط با امر سلامت برای حل مشکلات مرتبط با حضوری کردن آموزش ها استفاده کرد و دانش آموزان را دوباره به آموزش حضوری برگردانیم.

وی ادامه داد: باید نظام آموزشی را به سمت آموزش مهارتهای زندگی سوق دهیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به برنامه ریزی برای جمع آوری مدارس تخریبی، کپری و کانکسی در کشور داشت و گفت: در تلاشیم تا از سال آینده در جهت حذف این نوع مدارس تلاش کنیم.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های زیاد معلم ها، گفت: معلم ها فکرها و ایده های خوبی برای حل مشکلات خانواده آموزش و پرورش دارند، لذا تشکیل یک اتاق فکر متشکل از معلم ها می تواند نقش مهمی در حل مشکلات آموزش و پرورش داشته باشد.

بازوند اشاره ای هم به محروم ماندن بازنشستگان کرمانشاه از حق مناطق جنگی داشت و گفت: در حالی که حدود ۱۰ درصد شهدای استان متعلق به جامعه آموزش وپرورش بوده و بازنشستگان آموزش و پرورش در دوران جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور پررنگ داشته اند، متاسفانه در تخصیص حق مناطق جنگی این قشر جامانده اندکه خواستار پیگیری برای برخورداری آنان از این حق هستیم.

مجید یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت توجه بیشتر به معلم ها،گفت: معلم ها حق و حقوقی دارند که باید به آنها رسیدگی شود.

اختصاص حق مناطق جنگی به بازنشستگان، افزایش حقوق و دستمزد معلم ها، توجه به مسکن و معیشت فرهنگیان، پرداخت کامل مطالبات معلم ها، توجه به امور رتبه بندی و طبقه بندی بازنشستگان، تک نرخی کردن و دولتی کردن مدارس، توجه ویژه به پژوهش های معلم ها، توجه به دوره های ضمن خدمت ویژه بازآموزی معلم ها و توجه به دانش آموزان مستعد و کم برخوردار و ... از جمله خواسته های فرهنگیان استان کرمانشاه بود که در این دیدار مطرح شد.


کمبود امکانات و تجهیزات کارگاهی در هنرستان ها، بروز نبودن امکانات هنرستان ها، کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس، کمبود بودجه و امکانات حوزه بهداشت مدارس و... نیز از جمله مهمترین چالش های حوزه آموزش بود که از سوی نماینده فرهنگیان در این نشست مطرح شد.

منبع : بازار کار

 برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ