مستمری بگیران مشاغل سخت خواهان افزایش حقوقشان هستند

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: مشکل اصلی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در لرستان میزان پایین دستمزد آنان هنگام کار بوده و همین عامل باعث کم بودن حقوق این افراد است اما با تمام این تفاسیر در حال حاضر کمترین میزان دریافتی حقوق یک فرد بازنشسته در لرستان سه میلیون تومان است.

علی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان مردمی بوده که فعالیت‌های خود را بر اساس درآمدهای کسب شده از مردم اداره می‌کند.

وی بابیان اینکه میزان حقوق یک بازنشسته تامین اجتماعی به سه پارامتر بستگی دارد، افزود: سابقه کار، دستمزد و نوع بازنشستگی مهم‌ترین عوامل تعیین حقوق یک فرد بازنشسته است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه در راستای حمایت از بازنشستگان خود در سال جاری علاوه بر میزان افزایش سالانه حقوق، بین ۵۰۰ تا یک‌میلیون ۵۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری‌بگیران اضافه کرده است.

جهانی تصریح کرد: مشکل اصلی مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در لرستان میزان پایین دستمزد آنان هنگام کار بوده و همین عامل باعث کم بودن حقوق ای افراد است اما با تمام این تفاسیر در حال حاضر کمترین میزان دستمزد یک فرد بازنشسته در لرستان سه میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مستمری‌بگیران سختی زیان‌آور نسبت به تغییرات حقوق خود ناراضی هستند و این قشر در لرستان حدود ۱۰ هزار نفر هستند این در حالی است که مجموع مستمری بگیران این سازمان در استان ۸۰ هزار نفر هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: برای حل مشکل این عزیزان سازمان تامین اجتماعی لرستان و کشور نیازمند مصوبات مجلس شورای اسلامی و حمایت دولت از این اقشار است.

منبع:خبرگزاری فارس

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ