مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصد افزایش می یابد

 مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با تصویب هیئت دولت و مجلس ۳۸ درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس دباغ صادقی‌پور شامگاه سه شنبه در نشست مشترک با فرماندار و شهردار اهر با اشاره به بدهی شهرداری اهر به سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: بسیار مشتاقیم تا بدهی شهرداری به تامین اجتماعی تعیین تکلیف شود و این بار سنگین از دوش شهرداری اهر برداشته شود تا بتواند بیشتر به شهروندان اهری خدمات‌رسانی کند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر بدهی شهرداری اهر به تامین اجتماعی با تهاتر زمین پرداخت می‌شود نیاز است تا کارشناسان املاک و مستقلات سازمان تامین اجتماعی نیز زمین‌های مورد نظر را ارزیابی کنند و هر تصمیم و توافقی در زمینه بدهی شهرداری اهر منوط به مجوزهای سازمان تامین اجتماعی است.

وی بابیان این‌که اداره‌کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی برای تسهیل در تسویه‌حساب بدهی شهرداری اهر به تامین اجتماعی آمادگی کامل دارد، گفت: تامین اجتماعی در طلب بدهی پیمانکاران شهرداری و خود شهرداری اهر در سال‌های گذشته بنا به ملاحظات و تاکید مسئولان ارشد شهرستانی اخذ نکرده‌ایم. به عبارتی مدارا کردیم تا حساب‌های شهرداری یا پیمانکاران مسدود نشود و بتوانند خدمات‌رسانی کنند.

صادقی‌پور از تصویب افزایش ۳۸ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی خبر داد و یادآور شد: تامین اجتماعی مکلف شده تا مستمری بازنشستگان را ۳۸ درصد افزایش دهد. از طرفی هم بایستی در وصول مطالبات همت مضاعفی داشته باشیم. تامین با این‌که در وصول مطالبات مدارا می‌کند، اما متاسفانه برخی اشخاص در استان بدهی خود به تامین اجتماعی را قبول نمی‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که وصول مطالبات معوق تامین اجتماعی شهرستان اهر در سال‌جاری تراز منفی ۵۰ درصد را نشان می‌دهد، ابراز داشت: تراز منفی نشان می‌دهد که تامین اجتماعی اهر با طرف قرارداد و جامعه هدف مدارا می‌کند و در وصول مطالبات معوق تحت فشار قرار نمی‌دهد. هرچند بخش عمده‌ای از تراز منفی تامین اجتماعی اهر در وصول مطالبات، مربوط به شهرداری اهر است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ