مراحل پایانی تا اجرای طرح رتبه بندی معلمان

حجت اله الماسی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در سفر به گیلان: اجرای طرح رتبه بندی معلمان به ایستگاه پایانی خود رسیده و احکام از شهریور ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ حجت اله الماسی ، مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گیلان در رشت به تدوین آیین نامه نظام رتبه بندی از سوی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح رتبه بندی به ایستگاه پایانی خود رسیده و احکام از شهریور ۱۴۰۰ اعمال اعمال می‌شود.

وی با اشاره به ۲ اصل مهم استقرار و ارتباط برای اجرای این طرح، افزود: در نظام رتبه بندی، پژوهش‌های معلمان، مدرک دوم تحصیلی، تولید محتوا و کسب مقام در جشنواره‌ها به عنوان شاخص‌های رتبه بندی لحاظ می‌شود.

مشاور وزیر با بیان اینکه در مرحله نخست، به وضعیت فعلی معلمان با جمع‌آوری مدارک ارزشیابی آن‌ها در مدرسه و نظر شورای مدرسه توجه می‌شود، گفت: پس از ۵ سال فرصت برای برگزاری آزمون، هر معلم بر اساس شایستگی‌های کسب شده به رتبه بالاتر ارتقاء پیدا می‌کند.

حجت اله الماسی با اشاره اهمیت بکارگیری نیروی انسانی ماهر و متخصص برای تعلیم و تربیت دانش آموزان، افزود: لازم است در بحث کمبود نیرو‌های خدمات، ساماندهی نیرو‌های مازاد و تعیین تکلیف، برنامه ریزی درستی انجام شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما 

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ