مخالفت نمایندگان با برگزاری مجدد آزمون استخدام معلمان حق التدریس

۲۱۷ نظر

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با برگزاری مجدد آزمون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گزارش‌شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی مصوب ۱۳/۶/۱۳۹۷به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸ اصلاحات و الحاقات آن در در نشست جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۲۰ رای مخالف ۹۸ رای موافق و ۸ رای ممتنع از ۲۲۶ رای ماخوذه تصویب نشد.

در گزارش شور دوم کمیسیون آموزش درباره تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش آمده است:با توجه به شرایط خاص کرونایی در زمان مقرر شده جهت اخذ آزمون مربوطه در سال ۱۳۹۹، وزارت آموزش و پرورش مکلف است برای آن عده از آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سواد آموزی موضوع این بند، که در آزمون داخلی وزارت آموزش و پرورش شرکت نکرده اند و یا قبول نشده اند، صرفا برای یکبار آزمون داخلی را تجدید نماید.

طغیانی نماینده اصفهان در مخالفت با این طرح گفت: در مورد استخدام نیرو‌های حق التدریس، شرکتی ونهضت سود آموزی چنین بار در مجلس صحبت شده است با توجه به سیاست‌های کلی نظام و تاکید رهبر انقلاب جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی بیان داشت:سند بنیادین آموزش و پرورش که به تعبیر رهبر انقلاب میثاق‌نامه همه ما در نظام تعلیم و تربیت است تاکید دارد که جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

طغیانی گفت: ما نمی‌توانیم تسلیم عده‌ای شویم که با تجمع در جلو مجلس می‌خواهند به خواسته خود برسند این کار درستی نیست.

وی تصریح کرد: آزمونی برگزار شد و اگر این افراد صلاحیت داشتند قبول می‌شدند و نمی‌توانیم برای قبول نشدن عده‌ای دوباره آزمون برگزار کنیم.

مسلم صالحی نماینده اقلید در موافقت با برگزاری مجدد آزمون برای تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: نزدیک به ۱۵ سال است که دولت قول داده این افراد را استخدام کند و با هر بهانه‌ای استخدام را به تعویق انداخته است.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت:این افراد در بدترین شرایط تدریس کرده اند و برخی از آن‌ها بیش از ۱۵سال سابقه دارند اگر معلمان خوبی نیستند چرا آموزش و پرورش از آن‌ها استفاده می‌کند.

صالحی گفت: با توجه به اینکه تا چند سال آینده نزدیک به ۳۰۰هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند دانشگاه فرهنگیان ظرفیت تربیت این تعداد نیرو را برای آموزش و پرورش ندارد.

نماینده دولت در مخالفت با این پیشنهادگفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد در امر تعلیم و تربیت است و بحث نیروی انسانی برای ما اهمیت دارد آزمونی در تیر ماه امسال برگزار شد وبیش از ۲۴ هزار نفر شرکت کرده و ۱۷ هزار نفر آنان جذب شده اند و اکنون نمی‌توانیم برای بازماندگان از این آزمون مجددا آزمون برگزار کنیم.

علیرضا منادی رییس کمیسون آموزش در مخالفت با این پیشنهادگفت:گرچه ما از ابتدا مخالف برگزاری آزمون بودیم، اما اکنون آزمون برگزار شده و مخالف برگزاری مجدد آزمون هستیم.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۱۷ نظر برای مخالفت نمایندگان با برگزاری مجدد آزمون استخدام معلمان حق التدریس

  • ع
    علی
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
    سلام ما نهضتی های ماقبل 92غیرفعال هم میتونیم آزمون بدیم پارسال که نتونستیم آزمون بدیم حق ما ضایع نشه
    • *
      ***
      ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
      سلام تک دوره یا2دوره ایی؟
    • ف
      فاطمه نهضت
      ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
      دوستان اگر گروهی دارید ک اموزش دهنده های بعد از 92 هستند منو اد کنید.از نماینده ها بخواییم ی فکری ب حال ما بکنند
      • ع
        علیرضا
        ۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
        کاران سلام گروه اول که اکثرا نیروی های پیش دبستانی بودندحدود 25500نفر وگروه دوم قبولی نیروهای نهضت در ازمون استخدامی وسرباز معلم غیرمستمر قبل 91و92حدود 30000نفر وگروه سوم نیروهای خدماتی وشرکتی .تاریخ مراجعه گروه دوم به دانشگاه فرهنگیان ورجایی تاریخ20بهمن در نظرگرفته شده میباشد وزمان مراجعه گروه سوم به دانشگاه فرهنگیان ورجایی اذرماه یا اواخر دی ماه 1400میباشد.دوستان عزیز بعد از 92از چهار گروه چه خرید خدمات چه شرکتی چه سرباز چه نهضتی هنوز مجلس چیزی را مصوب نکرده اما احتمالا بایستی از طریق ماده 28اساسنامه فرهنگیان وارد اموزش وپرورش شود.
        • ی
          یاسمین میرزاده
          ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
          سلام ،فرمایش شما درست است که گفتن سند مالی ،البته این بند سند مالی اصلاحیه خورد افرادی که قبل از سال نود و یک برگه گزینش روی پرونده داشتن،وکارگروه مجتمع دبستانی و اداره که یک فرم پنج امضایه روی پروندشون تاییدشده بود واز سال 94دارای کد پرسنلی 8رقمی و تعدادی در سال بعد، کد پرسنلی 8 رقمی براشون تعریف شد که تاکنون به صورت حق التدریس در حال همکاری با اداره وشرکت‌در تمامی کلاس های ضمن خدمت داشتن که سابقه حق التدریس آنها با کد 8رقمی بیش از پنج سال وپیش دبستانی قبل از 91 باز هم بیش از پنج سال که جمعا بیش از ده سال با اداره آموزش و پرورش همکاری داشتن ،حالا نمیدونم عده ای‌متوجه نیستن یا خود را‌بی اطلاع میگیرند و انتظاراتی را دارند که خارج از قانون میباشد ،وامتیازشان حداقل میباشد،در ادامه ردیف استخدامی 25 هزارتایی شامل اون دسته از افرادی شده که بیشترین امتیازات داشتن ،،،که الآن هم اسمشون به دانشگاه فرهنگیان ارسال شده و همگی مراحل‌ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان انجام داده اند ، و دوستان جامانده‌که‌وامتیازشان کم بوده ان شاءالله در‌مراحل بعدی به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند‌شد....با تشکر
        • م
          مهدی
          ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۱۰
          برادر عزیز علی ف اینکه گفتن برا 91به بعد هستش قبل 91قانون تصویب شده دارن و باید اجرا شه اما برا بعد91هیچ قانون و تعهدی در حال حاضر وجود نداره .شماذغیر مستمر هستید برادر
          • ع
            علی ف .. سال 9
            ۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
            ما نفهمیدیم کسانیکه سال 89و90سرباز معلم بودن وپس ازخدمت حدود 4ماه تاقبل از 91حق التدریس بودن و پروندشون تایید شد وفرم امتیاز بندی هم پرکردند سربازمعلم حساب میشن یا حق التدریس غیر مستمر .......اصلا منظور از سربازمعلم که تعهدی برای استخدامشان نیست چه کسانی هستند

            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

            ثبت پاسخ