قانون، برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت را الزامی کرده است

۱ نظر

رییس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران یک قانون است که آموزش و پرورش موظف به اجرای آن است و حذف احتمالی این آزمون به تصویب قانون جدید در مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.


به گزارش بازارکار، شاپور محمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران یک تکلیف قانونی است. آموزشیاران نهضت سواد آموزی بر اساس بند دو مصوبه شهریور سال ۹۷ باید برای استخدام در آموزش و پرورش در آزمون شرکت و نمره قبولی را کسب کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچ وجه تبعیضی میان گروه های مختلف استخدامی صورت نگرفته است، عنوان کرد: در بند یک مصوبه شهریور سال ۹۷ اعلام شده که نیروهای پیش دبستانی و حق التدریسی برای استخدام نیازی به شرکت در آزمون ندارند اما استخدام آموزشیاران منوط به کسب نمره قبولی در آزمون است. از این رو؛ آموزش و پرورش مکلف به اجرای قانون است.
محمدزاده یادآور شد: آموزش و پرورش تحت هیچ شرایطی نمی تواند آزمون را حذف کند، حذف آزمون استخدامی آموزشیاران به لغو قانون قبلی و تصویب قانون جدید توسط مجلس شورای اسلامی بستگی دارد.
وی همچنین درباره تعویق زمان آزمون استخدامی آموزشیاران اظهار داشت: این آزمون قرار بود که در تاریخ ۲۲ فروردین ماه برگزار شود اما در حال حاضر برگزاری آزمون به نیمه سوم خرداد ماه موکول شده است.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی تاکید کرد: برگزاری هرچه زودتر آزمون به نفع آموزشیاران است؛ چرا که باید نتایج زودتر مشخص شود و پذیرفته شدگان برای گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان آماده شوند.
محمدزاده یادآور شد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تعطیلی مدارس بهترین زمان برای مطالعه منابع اعلام شده برای آمادگی جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزشیاران است.
وی اعلام کرد که آموزش و پرورش منابع اختصاصی را برای آموزشیاران جمع آوری کرده و روی سایت در اختیار متقاضیان قرار داده تا دیگر نیاز نباشد زمان بسیاری را صرف مطالعه منابع پراکنده کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این آموزشیاران قرار است که معلم رسمی وزارتخانه شوند و از حوزه نهضت سواد آموزی خارج می شوند، از این رو باید با مطالعه دقیق منابع بتوانند حداقل اطلاعات را برای شغل خود به دست آورند.
محمدزاده خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط معلمان شرایط را برای آموزشیاران آسان کرده و حداقل کسب درصد نمره را برای قبولی این افراد در نظر گرفته است.
وی تاکید کرد: شرایط برای همه آموزشیاران یکسان است، از این رو رقابت میان افراد بدون تبعیض انجام می شود. آموزش و پرورش به دنبال این است که آموزشیاران با سهولت بیشتر و در شرایط مناسبی آزمون دهند و استخدام شوند.
به گزارش ایرنا، برخی از آموزشیاران سازمان نهضت سواد آموزی پس از اعلام برگزاری آزمون استخدامی خواستار حذف یا کاهش منابع این آزمون بودند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای قانون، برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت را الزامی کرده است

  • ل
    لیلا
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۹
    جناب دکتر ببخشید من معنی تبعیضو نمیدونم میشه شما توضیح بدیدبرام؟!!🤔

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ