طرح رتبه بندی با استقبال و مشارکت معلمان البرزی روبرو است

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با توجه به دستورالعمل وزارتخانه برای اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در کشور، این فرآیند در استان البرز با استقبال و مشارکت معلمان آغاز شد و انجام آن هم اکنون روند مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان درکی روز سه شنبه در نشست ستاد استانی هیات ممیزه رتبه بندی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در ۱۵ روز گذشته اقدامات خوبی در راستای رتبه بندی معلمان در استان صورت گرفته است، افزود: کار رتبه بندی در مناطق و نواحی استان با توجه به بازدید های سه ساعته ای که صورت گرفته، در حال انجام و پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: ۲۳ هزار معلم استان البرز مشمول قانون نظام رتبه بندی می شوند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر خود اظهاری رتبه بندی خود را تائید کرده اند.
وی بیان داشت: تا کنون نزدیک به ۸۵ درصد مدارک معلمان در بستر مدرسه توسط مدیران مدارس و هیئت های ممیزی استان البرز تائید شده است.
درکی تصریح کرد: ۱۵ درصد باقی مانده به دلیل عدم تمایل معلمان به بارگذاری مدارک، ضعف سیستمی و ساختار سامانه ای، جابه جایی و نقل و انتقالات معلمان و یا داشتن مشکل در ابلاغ کاری هنوز انجام نشده است که این موارد درآموزش وپرورش استان البرزدرحال پیگیری است زیرا تمام تلاش ما براین است که تمام گروه های ذینفع تحت پوشش رتبه بندی معلمان قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر اینکه تا می توانیم باید کمک کنیم تا معلمی در استان البرز از طرح رتبه بندی معلمان جانماند، یادآورشد: نظام رتبه بندی دارای ۶ گام است که هر کدام در تعیین رتبه معلمان مهم است لذا در انجام فرآیند کار در کنار سرعت بخشی به کارها باید دقت لازم را در فرصت زمانی محدودی که در اختیار داریم، داشته باشیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: بخشنامه تشکیل کارگروه های رتبه بندی معلمان به نواحی و مناطق استان ارسال شده است تا با فعال شدن این کارگروه ها از ظرفیت های موجود استفاده شود و مدیران مدارس و عوامل تاثیر گذار نیز به فرآیند اجرای رتبه بندی معلمان کمک کنند.
وی افزود: درآموزش و پرورش استان نیز کارگروه های تخصصی در معاونت ها تشکیل شود تا با سرعت و جدیت بیشتری امور مربوط به فرآیند رتبه بندی معلمان پیگیری شود.
درکی از گروه ارزیابان به عنوان مهمترین مرحله فرآیند رتبه بندی معلمان نام برد و تاکید کرد: با نظارت و رفع موانع می توان رتبه بندی معلمان را به نحو مطلوب انجام داد.
دراین نشست سایراعضا به بیان دیدگاه های خود در خصوص فرآیند رتبه بندی معلمان پرداختند

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ