شرایط بهره‌مندی مشمولان غایب از امتیاز ایثارگری والدین

۲۷۰ نظر

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب برای بهره‌مندی از کسر خدمت ایثارگری والدین یا معافیت به ازای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه ایثارگری والدین تنها تا ۱۲ فروردین سال ۹۸ فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار بهرام نوروزی رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: به‌منظور ارج نهادن به مقام شامخ ایثار و ایثارگری، فرصتی ایجادشده تا سربازان حین خدمت که اضافه‌خدمت سنواتی دارند و مشمولانی که به علت غیبت؛ امکان بهره‌مندی از کسر خدمت ایثارگری والدین و یا معافیت به ازای ۲۸ یا ۲۹ ماه سابقه ایثارگر را نداشته‌اند، بتوانند با تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی افزود: مشمولان غایب برای بهره‌مندی از این تسهیلات تا ۱۲ فروردین سال ۹۸ مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران فرصت دارند تا با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) برای اعزام به خدمت اقدام کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: سربازان حین خدمت که دارای غیبت اولیه و یا سنواتی هستند نیز می‌توانند از کسر خدمت ایثارگری والدین بهره‌مند شوند که می‌بایست برای دریافت گواهی مربوطه به یگان خدمتی والدین خود مراجعه تا سوابق آنان در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات تنها شامل آن دسته از مشمولان غایبی می‌شود که تا پایان روز کاری ۱۲ فروردین سال ۹۸ به دفاتر (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را برای اعزام به خدمت ثبت کنند و درصورتی‌که واجد شرایط معافیت به‌واسطه امتیاز ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری باشند، از خدمت سربازی معاف و در غیر این صورت پس از اشتغال به خدمت، به ازای هرماه ایثارگری و یا هر درصد جانبازی والدین، از ۱۲ روز کسر خدمت برخوردار می‌شوند.

این مقام عالی انتظامی با تاکید بر اینکه بخشش اضافه‌خدمت مشمولان برای بهره‌مندی از کسر خدمت ایثارگری والدین و یا معافیت ۲۸ و ۲۹ ماه ایثارگری، تنها تا تاریخ دوازدهم فروردین سال ۹۸ بوده و بعدازاین تاریخ، طبق روال گذشته غیبت مانع بهره‌مندی از این امتیازات خواهد بود، افزود: مشمولانی که در حال حاضر معافیت تحصیلی دارند یا افرادی که هنوز به سن مشمولیت نرسیده‌اند، در صورت ورود به غیبت در آینده مجاز به استفاده از این تسهیلات نخواهند بود.

سردار نوروزی با تاکید بر اینکه کسر خدمت ایثارگری به سربازان حین خدمت تعلق می‌گیرد، گفت: آن دسته از مشمولان غایب که برای بهره‌مندی از کسر خدمت ایثارگری، وضعیت خدمتی خود را از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) تعیین تکلیف کرده‌اند ولی در تاریخ اعزام به خدمت تعیین‌شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، برای اعزام به مراکز آموزش نیروهای مسلح خود را معرفی نکنند و مجدداً مرتکب غیبت شوند، نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح به ازای هرماه حضور در جبهه، هر درصد جانبازی مورد تائید بنیاد شهید و یا هرماه اسارت، ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان ایثارگران که به خدمت سربازی اعزام‌شده‌اند تعلق می‌گیرد.

واجدین شرایط قانون جریمه مشمولان غایب باید تا پایان سال ۹۷ تعیین تکلیف شوند

وی در بخش دیگری از سخنان اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون جریمه مشمولان غایب در قانون بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته نشده است، لذا تسهیلاتی در خصوص پرداخت مبلغ جریمه، برای این دسته از مشمولان در نظر گرفته‌شده که بتوانند با ثبت درخواست خود تا پایان سال جاری، وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

سردار نوروزی تاکید کرد: متقاضیان دارای شرایط در صورت ثبت درخواست خود تا پایان سال ۹۷؛ می‌توانند از تسهیلات اقساطی برخوردار شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بابیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته این امکان فراهم‌شده تا مبلغ جریمه در سال ۹۸ به‌صورت اقساط پرداخت شود، افزود: مشمولانی که تمایل به پرداخت اقساطی مبلغ جریمه رادارند، می‌بایست مبلغ قسط اول را در سال ۹۷ پرداخت کرده و مابقی مبلغ جریمه را در ۱۲ قسط تا پایان سال ۹۸ پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولانی که بیش از ۸ سال غیبت دارند تنها تا پایان سال جاری برای بهره‌مندی از این قانون مهلت‌دارند و روزهای باقی‌مانده سال ۹۷ فرصت خوبی برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان است.

وی مطرح کرد: متقاضیانی که در ماه‌های گذشته درخواست خود را از طریق دفاتر (پلیس+۱۰) ثبت کرده‌اند ولی موفق به پرداخت مبلغ جریمه نشده‌اند می‌توانند با مراجعه مجدد به دفاتر مذکور از تسهیلات در نظر گرفته‌شده، استفاده کنند و کل مبلغ جریمه را به‌صورت قسطی با رعایت شرایط فوق پرداخت کنند.

این مقام انتظامی بابیان اینکه مبلغ جریمه تغییر نکرده است، تصریح کرد: مبلغ جریمه با توجه به مقطع تحصیلی مشمولان غایب متفاوت بوده و برای مدرک تحصیلی زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق‌دیپلم ۲۰ میلیون تومان، کارشناسی ۲۵ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۳۰ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۴۰ میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان و به ازای هرسال غیبت مازاد بر ۸ سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می‌شود، همچنین مشمولان متاهل و دارای فرزند نیز از ۵ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: تسهیلات ایجادشده برای پرداخت اقساطی مبلغ جریمه؛ فرصتی است تا مشمولان غایب واجد شرایط، بتوانند با پرداخت قسطی مبلغ تعیین‌شده؛ وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

وی تاکید کرد: مشمولان واجد شرایط قانون جریمه مشمولان غایب، هرچه سریع‌تر در فرصت تعیین‌شده نسبت به ثبت درخواست و یا فعال‌سازی مجدد پرداخت اقساطی مبلغ جریمه اقدام کنند تا در روزهای پایانی با مشکل روبرو نشوند.

جشنواره فرهنگی ورزشی نیروهای مسلح برگزار می‌شود

وی در ادامه از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی سربازان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: متقاضیان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان به نشانی @sarbazvazifeh از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار آخرین اخبار از نحوه خرید خدمت سربازی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار استخدام فرزندان شهید و جانباز اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار جانبازان و ایثارگران اینجا کلیک کنید

 

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲۷۰ نظر برای شرایط بهره‌مندی مشمولان غایب از امتیاز ایثارگری والدین

  • ح
    حسن چلداوی
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸
    سلام بنده کسری دارم 28ماه وقبل واز 12فروردین درخواست اعزام رودادم والان 19/2تاریخ اعزاممه لکن نظام وظیفه میگه شما باید قبل از12/1کسریات روثبت نام میکردی چکار کنم الان
    • ع
      علی
      ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۰۳:۰۹
      آقا یکی ما رو از بلاتکلیفی دربیاره!تو صفحات قبل و همین صفحه یه عده میگن رفتیم پرسیدیم گفتن اضافه ها بخشیده میشه و کسری هم برگشته یه عده هم میگن رفتیم پرسیدیم و گفتن اضافه ها بخشیده نمیشه و فقط کسری هست! بالاخره کدومش درسته؟؟؟من اول اردیبهشت اعزامم خودمم افتادم یه جای خیلی بد. باهنر کرمان افتادم.اگه اضافه ها هست من الکی پا نشم برم چون 6 ماه اضاف دارم و بر فرض کسری بهم بدن و اضافم بخشیده نشه چندان فرقی به حالم نخواهد کرد
      • ح
        حسن
        ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۱۰
        سلام من امروز رفتم لویزان گفتن اونایی که تو اسفند اقدام به کسری کردند کسری هاشون رفته واسه امضا امروز فردا میاد نمیدونم راست میگن یا دروغ
        • ح
          حسن غفوری
          ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۲۶
          سلام کی از لویزان برای کسری ثبت نام کرده اومده
          من از تاریخ 97/12/8ولی هنوز نیومده؟
          • ح
            حسن غفوری
            ۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
            سلام کی از لویزان برای کسری اقدام کرده نیومده لطفا بگید من خیلی نگرانم الان یک ماه تحویل دادم خبری نیست
            • ع
              علی احسانی
              ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۰
              آخر چی شد اومد جواب کسریت
              • ح
                حسن غفوری
                ۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۸
                نه هنوز نیومده مال شما ها اومده ؟
              • ع
                علی احسانی
                ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۰
                آخر چی شد اومد جواب کسریت
                • ع
                  علی احسانی
                  ۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲۳:۵۰
                  آخر چی شد اومد جواب کسریت
                • ح
                  حسن غفوری
                  ۳ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۰۹
                  سلام من درتاریخ97/12/8مدارکم رو تحویل دادم به لویزان هنوز خبری نیس به نظرتون کی میاد جوابش یا بازم برم تهران
                  • م
                    محمد
                    ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۴
                    سلام بچه ها مگه جواب نامه رو به اداره پست نمیفرستن؟بیشترین حالتی که میخواد طول بکشه چقده؟
                    یه سوال دیگه میدونید لویزان کل عید تعطیل یانه ؟
                    • ا
                      افشین
                      ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
                      اره پست میفرستن یه کد مرسوله هم داره میتونی نگاه کنی از سایتش من الان 15 روزه تحویل لویزان دادم هنوز خبری نیست و الان اضافه خدمت میکنم
                    • f
                      farhad 11
                      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
                      سلام خسته نباشید.سوالم اینه : اونایی که در حال خدمت هست هم تا دوازده فروردین مهلت دارن تا برای کسری ایثارگری غایبین اقدام کنن؟یا بعداز اون هم میتونن اقدام کنن؟
                      • ب
                        بی نام
                        ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
                        سلام
                        با توجه به این متن می شه گفت اضافه خدمت کسی که غیبت داره بخشیده می شه ولی من رفتم نظام وظیفه گفت اضافه خدمت بخشیده نمی شه و فقط کسری شامل حالتون می شه ،کسی در جریان هست
                        • ب
                          بیژن
                          ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
                          اره منم پرسیدم همینو گفتن اضافه ها بخشیده نشده
                        • ع
                          علی
                          ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
                          دوستان در تهران آدم کجا خدمت کنه بهتره؟
                          با فرض اینکه از طریق آشنا هر جایی که بخوایم درخواست بدیم
                          • ا
                            اشکان
                            ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
                            جواب کسریم بعداز17روزاومدفردابرم بگیرمش ببرمش یگانم وتسویه حساب کنم
                            • م
                              محسن
                              ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۳۱
                              از کجا اومدم.فرسنادن یا از پادگان گرفتید
                              • ا
                                اشکان
                                ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۴۹
                                ن داداش 5اسفندتحویل مرکزپیاده شیرازدادم17اسفندجوابش اومدسرگوشیم رفتم اونجاتحویلش گرفتم
                            • ش
                              شهریار
                              ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
                              مرسی اقای حسینی
                              برگه ی اعزامی که برات چاپ شده از پلیس+10 توش نوشته ک 3 ماه اضاف بعد دوباره برگه صادر شده برات ک توش اضاف نداشتی یا همینطور زبونی بهتون گفتن که بخشیدن؟؟؟؟
                              • ا
                                اشکان
                                ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
                                خبری ازکسری نشد16روز رفت هیچ هیچ،افتادبعدازعیدکه دیگه نیازی بهش ندارم
                                • ا
                                  امید
                                  ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۹
                                  من پدرم 16 ماه کردستان داره 12 ماه سراوان
                                  میشه 28 ماه
                                  رفته کردستان میگه فقط 16 ماه کردستان حساب میشه
                                  نظام وظیفه میگه باید سراوان رو هم بده اما نمیده
                                  کسی میتونه من راهنمایی کنه ممنون میشم
                                  • ا
                                    افشین
                                    ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
                                    سلام خسته نباشید تا حالا کسی از لویزان کسریشو گرفته والا من الان یه هفتس دادم به لیویزان گفتن میاد ولی هنوز خبری نیس کسی میدونه از کجا پیگیری کنیم
                                    • S
                                      Sana
                                      ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
                                      سلام برای نامزد من بعد از 12 روز اومد نامش،با کد رهگیری که بهتون دادن میتونید پیگیری کنید در سایت مرسوله پستی که ببینید دست پست دادن یا نه هنوز
                                      • م
                                        محسن
                                        ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
                                        کد رهگیری از کجا باید بگیرم من 21 روزه هنوز نیومده.معمولا چقد طول میکشه خدمتم تموم اگه بیاد
                                        • ا
                                          افشین
                                          ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۰۰
                                          اره کد رهگیری دارم ولی میرم تو سایتش نوشته هنوز اطلاعات مرسوله ارسال نشده
                                          • س
                                            سینا
                                            ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶
                                            ممنون دمت گرم داداش. من یه 10 روزه تحویل دادم.
                                          • س
                                            سینا
                                            ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۱
                                            من مدارکمو لویزان تحویل دادم نه شماره موبایل گرفتن نه کد پیگیری. فقط ادرس گرفتن گفتن پست میکنن. شماره تلفنی چیزی دارید که بپرسیم کد پیگیریمون چیه؟؟ از کجا کد گرفتید؟؟
                                            • ا
                                              افشین
                                              ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۷
                                              الان چن روزه تحویل دادی اون شماره ک رو پاکت پست نوشتی هروقت تحویل بدن واست کد میاد
                                          • م
                                            محمدی
                                            ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
                                            من 20 روزه دادم ارتش اصفهان هنوز جوابش نیومده
                                            هی میگن سیستم قطع و بعدا میاد
                                            • ا
                                              اشکان
                                              ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۱
                                              منم15روزه تحویل دادم فقط گفتن برو20روزی طول میکشه هروقت برات پیامک اومدبیاهمینجا ببرش گفتن پست نمیکنیم
                                          • ه
                                            هادی
                                            ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۸:۲۹
                                            سلام به همه دوستان
                                            کسی از دوستان میدونه مراحل کسری گرفتن بعد از ثبت نام در لویزان چه جوریه ؟ پدرک کارت ایثارگری داره و تو سیستم لویزان سوابقش هست و بیمارم هست آیا دوباره از یگان باید نامه بگیریم ؟
                                            • ا
                                              اشکان
                                              ۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۰۸
                                              سلام ب من گفتن 20روزطول میکشه امافعلا15روز گذشته هیچ خبری نیست.یعنی رفت بعدازعید😭😭😭😭😭😓😓😓
                                              • ا
                                                اشکان
                                                ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۴۹
                                                سلام بهم گفتن20روزه میادالان15روزه گذشته اماخبری نشده یعنی میره بعدازعید؟😭😭😭😭
                                                • ع
                                                  علی
                                                  ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
                                                  سلام و خسته نباشید ادمین خواهشاً جواب بده ما که حین خدمتیم ما هم تا12فروردین وقت داریم؟؟؟
                                                  • پ
                                                    پشتیبان چهار
                                                    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۵
                                                    با سلام
                                                    کاربر عزیز برای اطلاع از جزئیات سوال خود را با سازمان مربوطه مطرح نمایید.
                                                    باتشکر

                                                  لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                  ثبت پاسخ