شرایط استخدام قوه قضاییه

۴۵۵۴۲۵ نظر

شرایط استخدام قوه قضاییه

متقاضیان محترم آزمون استخدام قوه قضاییه می‌توانند با استفاده از شرایط و مفاد ذکر شده در این صفحه نسبت به شرایط دقیق آزمون استخدام قوه قضاییه آگاهی یابند.

 

بخش اول : شرایط عمومی داوطلبان


۱ -داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲ -نداشتن سابقه محکومیت جزائی موثر.
۳ -عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر.
۴ -داشتن توانائی جسمی و روانی متناسب با شغل مورد درخواست و عدم ابتلا به بیماریهای مسری به تشخیص پزشک قانونی یا پزشک معتمد دادگستری جمهوری اسلامی ایران
۵ -اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۶ -دارا بودن مدارک تحصیلی دانشگاهی و یا مدارک همطراز(برای مشاغلی که مدارک همطراز در شرایط احراز آنها پیشبینی شده است)
۶ -التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۷ -نداشتن منع استخدامی در دستگاههای دولتی بهموجب آراء مراجع قضائی و ذیصلاح.
۸ -انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت دائم برای آقایان
۹ -داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و بازنشسته باشند.
۱۰ -به استناد ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پستهای سازمانی در هر یک از دستگاههای اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن، در زمان استخدام نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاههای اجرا یی باشند.

تبصره : مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفتهشده نها یی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان انعقاد قرارداد پیمانی به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون میباشد.

بخش دوم : شرایط اختصاصی داوطلبان


۱ -داشتن حداقل بیست ( ۲۰ )سال تمام و حداکثر سن سی و پنج (۳۵ )سال تمام برای دارندگان مدارک فوق دیپلم و لیسانس و حداکثر سی وهشت (۳۸)سال تمام برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری.
تبصره ۱ :جانبازان، آزادگان، فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان ۲۵ و بالاتر و فرزندان آزادگان دارای سابقه یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره ۲ :مواد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد.
الف) پدر، مادر، همسر، خواهر و برادر شهید به میزان ۵ سال
ب) داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نمودهاند، به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستر ی شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
ج) میزان مدت خدمت ضرورت؛

۲ -اشتغال قبولشدگان از بدو استخدام در رشته شغلی پذیرفتهشده و در منطقه جغرافیا یی انتخابی حداقل به مدت ده(۱۰ )سال الزامی خواهد بود (در این مدت امکان انتقال و جابجایی پذیرفته به هیچ عنوان وجود نداشته و تعهد محضر ی لازم از قبول شدگان اخذ خواهد شد.)

تذکر : ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تار یخ فارغالتحصیل ی مندرج در متن دانشنامه یا
گواهینامه موقت تحصی لی و در مورد اتمام دوره خدمت ضرورت (تار یخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت کارت
پایان خدمت) و همچنی ن در قسمت معافیت دائم (تار یخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم) آخرین
روز ثبت نام میباشد.
ملاک عمل در محاسبه سن افراد، آخر ین روز ثبت نام میباشد.

بخش سوم : موادآزمون


الف- مواد آزمون عمومی
مواد آزمون عمومی برای تمامی مشاغل عبارتند از :
۱ .فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه ICDL)
۲ .زبان و ادبیات فارسی
۳ .معارف اسلامی
۴ .زبان انگلیسی عمومی
۵ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۶ .هوش و توانمندیهای عمومی
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهور ی اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوال های آزمون عمومی محاسبه خواهد شد.

ب- مواد آزمون تخصصی
مواد آزمون تخصصی در جدول بخش نهم همین دفترچه به تفکیک مشاغل آمده است.

تذکر : کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱ )میباشند.
ضمنا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

بخش پنجم : مراحل ثبت نام


ثبت نام به صورت اینترنتی از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ تا پایان روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر روی سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir انجام خواهد پذیرفت. متقاضیان باید در مدت زمان فوق، نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند.
الف) مطالعه شرایط آزمون
داوطلب متقاضی استخدام در آزمون، باید در زمان ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد. دفترچه آزمون در صفحه اول سامانه جهت دریافت و مطالعه داوطلبین قرار گرفته است. اکیدا توصیه میشود داوطلبین محترم، قبل از هرگونه اقدام بر روی سامانه، شرایط و ضوابط آزمون را مطالعه و سپس نسبت به پرداخت هزینه و ثبتنام در آزمون اقدام نمایند.
ب) تهیه فایل اسکن شده از مدارک
۱ . عکس پرسنلی : داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق سامانه ثبت نام اینترنتی در اختیار داشته باشد :
- عکس (۴*۳ تمام رخ) که در سال جاری گرفته شده باشد؛
- با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۲۰۰*۳۰۰ و حداکثر ۳۰۰*۴۰۰ پیکسل باشد؛
- تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد؛
- حجم فایل ذخیره شده باید حداقل ۱۵ کیلوبایت و حداکثر ۷۰ کیلوبایت باشد؛
- حاشیه های زائد عکس اسکن شده باید حذف شده باشد؛
- حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد؛
تذکر  ۱ :  اسکن و استفاده از عکس روی کارتهای شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ...) قابل قبول نیست و لازم است داوطلبان از اصل عکس پرسنلی و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر ۲ :  عکس خواهران باید با حجاب بوده و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر ۳ : (در صورت ارسال عکس غیر معتبر، ثبت نام داوطلب باطل شده و حق شرکت در آزمون از وی سلب میگردد. لازم به ذکر است با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای استخدامی، درخصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثرا برای داوطلبانی که در کافینت ثبت نام میکنند رخ داده است، تاکید میگردد چنانچه ثبت نام خود را توسط کافینتها انجام میدهید، علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نما˻د تا اشتباها عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد.
بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباه از طرف داوطلب، تخلف محسوب شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
۲ .کارت ملی
تذکر ۱ : داوطلب باید تصویر کارت ملی خود را به صورت فایل با فرمت JPG و با وضوح و کیفیت بالا در سامانه بارگذاری نماید. حجم این فایل حداقل ۳۰ کیلوبایت و حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت باشد و حاشیه های زائد حذف و ترجیحا رنگی باشد.

 دفترچه استخدام قوه قضاییه


کارت شرکت در آزمون ، از تاریخ ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir قرار خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ در تهران و مراکز استانها و با توجه به آمـار شـرکت کنندگان، حسب مورد در برخی از شهرستانها برگزار خواهد شد. ملاک تعِین حوزه امتحانی داوطلبان، نزدیکترین حوزه برگزاری آزمون به «شهرستان اعلام شده داوطلب در فرم ثبت نام جهت روز آزمون» میباشد که در فرم ثبتنام درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کار ت شرکت در آزمون ، به منزله تایید اطلاعا ت ارسالی از سو ی داوطلبان نبوده و اصل مدارک داوطلبان پس از اجرا ی آزمون توسط قوه قضائیه ، مورد بررسی قرا ر خواهد گرفت .
تذکر : داوطلبان گرامی میتوانند حوزه برگزاری آزمون خود را استانی غیر از استان محل سکونت خود انتخاب نمایند، به عنوان مثال ساکنین شهر کاشان، میتوانند استان قم را به عنوان محل برگزاری آزمون انتخاب کنند که فاصله آن نسبت به شهر اصفهان (که مرکز استان خودشان هست) کمتر میباشد.

دفترچه استخدام قوه قضاییه

ثبت نام  استخدامی قوه قضاییه سال ۱۴۰۰

متقاضیان محترم استخدام در آزمون قوه قضاییه می‌توانند پس از بررسی شرایط استخدام قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ که در مطالب بالا به صورت کامل توضیح داده شده است، جهت ثبت نام استخدامی قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ اقدام نمایند. توجه داشته باشید که استخدام دادگستری با مدرک دیپلم در این آزمون وجود ندارد. برای مشاهده تمامی شرایط استخدام قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ می توانید دفترچه استخدام قوه قضاییه را مطالعه نمایید. جهت ثبت نام در این آزمون مراحل ثبت نام را طی نمایند و همچنین برای دریافت منابع مطالعاتی و سوالات استخدامی قوه قضاییه می توانید به این صفحه مراجعه نمایید

شرایط سنی آزمون و رشته های مورد نیاز استخدام قوه قضاییه در دفترچه استخدام قوه قضاییه ذکر شده است می‌توانید بخش دوم: شرایط اختصاصی داوطلب بند شرایط سنی و تبصره‌های آن را به دقت مطالعه نمایید.

ثبت نام استخدام قوه قضاییه

خبر ۲۷ بهمن ۱۴۰۰- اصلاحیه آزمون استخدام قوه قضائیه در سال ۱۴۰۰

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی کادر ادار ی قوه قضا ئیه، بدینو سیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت در امتحان مذکور میرساند، با توجه به اعلام قوه قضائیه، اصلاحات و اضافات ذیل در سامانه ثبت نام صورت گرفته است .
کلیه داوطلبان م یتوانند در مهلت با قی مانده تا پایان مدت ثبت نام، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و همچنین مندرجات این اصلاحیه و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز، به سامانه ثبت نام این آزمون به نشانی ir.hrtc.www مراجعه و نسبت به ثبت نام در امتحان مذکور اقدام نمایند و یا اگر قبلا ثبت نام کرده اند ، ضمن مراجعه به پروفایل خود در صورت تمایل نسبت به ویرایش آن اقدام نمایند .

۱ .در شرایط احراز شغلهای زیر، موارد زیر اضافه شده است :
- تقریر نویس
«لیسانس علوم سیاسی» اضافه گردیده است .
«لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.

- متصدی امور دفتری
«لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.

- کارشناس حقوقی
«لیسانس حقوق» اضافه گردیده است.

۲ .تغییر جزئی در مفاد آزمون تخصصی برخی از مشاغل
با توجه به تغ ییر شرایط احراز برخی از مشاغل و احتمال تغییرات جزئی در مواد آزمون اختصاصی، فایل نهایی مواد آزمون روز دوشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ مجددا در صفحه اول سامانه بارگذاری خواهد شد.

برای مشاهده اصلاحیه اینجا کلیک نمایید

منابع مطالعاتی برای مصاحبه استخدامی قوه قضاییه
در این بخش تمام منابع مطالعاتی برای مصاحبه آزمونهای استخدامی شامل مصاحبه عقیدتی و سیاسی، روانشناختی، تخصصی و ... گردآوری شده است. شما می توانید با مراجعه به هر لینک مورد نظر مطالب موجود را مطالعه نمایید.

گوش به زنگ باشید!

با فعال‌سازی این خدمت، دیگر نیازی به بررسی مکرر وبسایت نیست و به محض انتشار خبر مهم در این صفحه از طریق پیامک و تماس تلفنی از آن اطلاع خواهید یافت!
سوالات متداول استخدام قوه قضاییه
ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۴۵۵٬۴۲۵ نظر برای استخدام قوه قضاییه (خبر جدید)

  • ش
    شیما
    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۲۵
    دوستان معمولا چند روز بعد گزینش جواب میاد؟
    • .
      ....
      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۰۰
      کسانی که گزینش رد شدن لطفا بگین چند روز بعد از مصاحبه گزینش بهتون اطلاع دادن که رد شدین ؟
      • ا
        احمدی
        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲
        دقیقا این سوال منم هست ولی جواب نمیدن
        • ر
          ردی گزینش
          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۱۷
          بستگی داره کی کمیسیون تشکیل بشه ولی معمولا یکماه
        • ع
          ع....
          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۵۷
          سلام دوستان در این ازمون هیچ چیز معلوم نیست چون در روزهای اینده اعلام نتیجه سه چهار ازمون هست به احتمال خیلی زیاد انصرافی حتما وجود خواهد داشت ازمون وکالت اموزش پ.اسناد فقط چاره کار صبر است حتما لیست بعدی خواهد داشت .امیدوارم با صبر و امید به خدا همه عزیزان به هر کجا میخوان برسند
          • م
            ماهرو
            ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۶
            کاربر امیر علی که امروز گزینش داشتید رفتید چیشد ؟ کدوم استان و مرحله بودید
            • ا
              امیر علی
              ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۰۳
              خیلی سخت بود. تهران
              • ح
                حم..
                ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۴۷
                مگه چی پرسیدن ک انقدر سخت بود؟
            • ف
              فاطمه
              ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۳۰
              سلام ببخشید از تهران کسی گزینش رفته یا نه از لیست اذرماه
              • ف
                فاطمه
                ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۱۸
                اینجاکسی خبرداره تماسهابرای شهرستانها لیست سوم که شرومیشه؟
                • م
                  مریم
                  ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
                  دوستان از کجا بدونیم نفر چندم هستیم تو ذخیره ها ؟و اینکه چند نفر از ذخیره ها تو لیست اول و دوم جذب شدن ؟
                  • م
                    ماهرو
                    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۴۷
                    نمیشه فهمید ، نمیگن ، مگر اشنایی چیزی
                  • س
                    ستاد✓
                    ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
                    از دوستان تهران، از گزینش پرسیدم گفتن پروندت رفته شورا باید اونا نظر بدن کسی بوده که شرایطش مثل من باشه امکان رد تو شورا چقده؟
                    • م
                      مریم
                      ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۳
                      تکمیل ظرفیت اگر باشه تعداد بیشتری جذب میشن؟آذربایجان غربی تکمیل داره دوستان؟از شهرستان خوی متصدی ذخیره داریم اینجا اگر کسی هست بیاد لطفا سوال داشتم
                      • A
                        Az
                        ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴
                        نه فقط جای انصرافیا میان منم پرسیدم میگن اسمش روشه دیگه تکمیل ظرفیت یعنی ظرفیت خالی مونده حالا تکمیل میکنن اونی که بیشتر بشن اسمش افزایش ظرفیت هست که به نظر نمیاد بشه چون بودجه و ردیف استخدامی ها محدود هستند و آزمون هم سال دیگه هست 1404 دیگه بخاطر یک سال نمیان ظرفیت آزمون قدیمی دوباره مجوز جذب بگیرند مستقیم برای آزمون بعدی اقدام میکنند
                        • ت
                          توکل بخدا
                          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
                          دوستان این ازمون دیگه تموم شده بخونید برای ازمون ارگانهای دیگه چون الان‌تهران لیست سوم برای نیروهای شرکتی ارائه داده ما که ازمون دادیم سرمون بی کلاه موند با دو دفعه مصاحبه تخصصی ؛اونا رفتن از نیروی شرکتی استفاده کردن بعدشم زنگ زدم تهران میگن تکمیل ظرفیت برای همه استانها نیست برای بعضی استانها در حد بسیار کم موفق باشید .
                          • م
                            مریم
                            ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
                            وااای چه بد چرا نیروی شرکتی شما از کجا پرسیدین؟پس میشه گفت دیگه تموم شده هست همه چی
                        • ح
                          حقوقی 1؛
                          ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۰۵:۴۴
                          سلام،دوستان تاییدیه تحصیلی خودمون باید ببریم دادگستری؟
                          • ح
                            حسین..
                            ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۰۷:۲۶
                            سلام.
                            معمولا خود دانشگاه ارسال میکنه. برای خود من هم دانشگاه ارسال کرد
                            تعداد کمی از دوستان هم گفتن که بعد از پلمپ به خودشون تحویل دادن
                          • م
                            مجید
                            ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۳۷
                            دوستان یکی نمیدونه جواب سوال منو بده. ممکنه سر گزینش مجددا رد بشم.
                            • .
                              ....
                              ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۴۶
                              نماز جمعه
                              نماز جماعت
                              بسیج
                              راهپیمایی
                              اینا اوکی باشی قطعا قبولی
                              • ح
                                حم..
                                ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۰۹:۰۴
                                برا بسیج چ چیزی میخوان؟ نماز جماعت و جمعه ایا میرن اونجا از کسی میپرسن یا فقط خود طرف بگه رفتم کافبه؟
                                • .
                                  ....
                                  ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۰۹:۳۵
                                  کسی که نمیره بپرسه
                                  شاید ازت میپرسن اسم امام جمعه ، نحوه خواندنش ، موضوع این هفته و ... در همین حد
                                  اسم امام جماعت محله
                                  یه سری اطلاعات اینجوری

                            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                            ثبت پاسخ