شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی، معیار رتبه بندی معلمان است

سخنگوی آموزش و پرورش در مصاحبه با رادیو گفتگو درباره نظام رتبه بندی معلمان گفت: چهار ملاک که در رتبه بندی معلمان موثرند عبارتند از: شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه.

رتبه بندی معلمانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادق ستاری فرد درباره زمان اجرای نظام رتبه بندی معلمان گفت: سامانه رتبه بندی از ۲۶ مرداد ماه فعال می‌شود و معلمان ظرف سه چهار روز آینده، براساس برنامه زمان بندی شده و رقم اول شماره ملی خود می‌توانند مدارک و مستندات شان را در این سامانه بارگذاری کنند. پس از بارگذاری مدارک، شایستگی و صلاحیت آن‌ها بررسی و پس از یک ماه در احکامشان اعمال خواهد شد.

سخنگوی آموزش و پرورش درباره معیار‌های رتبه بندی معلمان گفت: براساس چهار ملاک شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربه، رتبه بندی انجام می‌شود و امتیار می‌گیرند و براساس این امتیازات، معلم‌ها در پنج رتبه دسته بندی می‌شوند: رتبه "مربی -معلم" و رتبه "استادیار -معلم"، "دانشیار-معلم" و "استاد-معلم، آموزشیار- معلم"، "دانشیار – استاد" که هدف از اجرای این نظام رتبه بندی، رضایت مندی معلمان، کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت براساس سند تحول و قانون مصوب است به طوری که هم معلم از معلم بودنش راضی باشد و هم دانش آموز بتواند از آموزش و پرورش باکیفیت برخوردار شود.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

 

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ