سی میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی: امسال ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خانگی با اشتغال ۱۰۸۱ نفر در رشته‌های مختلف پرداخت شده است.

سی میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ وحید وزیری در جلسه شورای اشتغال استان قم با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از سیاست‌های مهم اشتغال زایی در کشور محسوب می‌شود گفت: تسهیلات اختصاص یافته استان قم نسبت به پارسال ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بین اینکه پارسال ۱۲۲۷ نفر توانستند این تسهیلات را دریافت کنند و در بخش مشاغل خانگی فعال شوند افزود: بیشتر این مشاغل در بخش صنایع چوب، سنگ، صنایع دستی، انگشتر و خیاطی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافته به استان قم نسبت به ۲ سال گذشته ۹ و نیم برابر شده است که می‌تواند گامی موثر در اشتغال زایی پایدار در استان باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ تسهیلات ارزان قیمت خانگی را از ۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان عنوان کرد گفت: این تسهیلات ۷ ساله و با ۲ سال تنفس و بازپرداخت تسهیلات ۵ ساله و با سود ۴ درصد تعیین شده است.

استاندار نیز در این جلسه گفت: رشد اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار در استان به ورود جهادی، تلاش، رفع موانع و پیگیری دستگاه‌ها و مدیران استانی دارد

آقای شاهچرغی تمر کز بر مشاغل کوچک و خانگی و توجه به روستا‌ها را نیازمند حمایت بیشتر عنوان کرد و از نظام بانکی خواست تا تسهیلات بانکی این بخش را با سرعت بیشتری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی با خیز و استقبال مردمی مواجه شده است و باید همکاری دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی اشتغال زایی در بخش خانگی بیشتر تقویت شود.

وی ورود عملیاتی، رصد و پیگیری مشکلات و مطالبات مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به دور از کاغذ بازی‌های اداری باید اشتغال زایی سرعت ببخشند تا با کاهش فرایند‌ها بتوانیم اشتغال زایی را در استان افزایش دهیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده صفحه اصلی مشاغل خانگی اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ