سقف حقوق اعضای هیات علمی افزایش می یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از افزایش سقف حقوق اعضای هیات علمی براساس بودجه سال ۱۴۰۱ خبرداد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دانشجو، احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره تحولات حوزه آموزش عالی در بودجه امسال اظهارکرد: برخی تحولات آموزشی در بودجه سال ۱۴۰۱، برای اولین بار اتفاق افتاده است. به عنوان مثال، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است و بیش از ۷۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در ۵ رتبه، رتبه بندی خواهند شد.


وی افزود: اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان در بودجه امسال اصلاح شده و فرهنگیان در زمان اشتغال هم می‌توانند از امتیازات صندوق استفاده کنند. همچنین بدهی دولت به بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت تهاتری پرداخت می‌شود.
فلاحی ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱ به موضوع بدهکاری دانشگاه‌ها به دولت توجه ویژه شده است؛ متاسفانه دانشگاه‌ها بدهی بالایی به دولت دوازدهم داشتند که بنا شده در بودجه امسال، این بدهی پرداخت شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:افزایش سقف حقوق اعضای هیات علمی، از دیگر اقدامات مهم در بودجه سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود. در کنار این موضوع دولت مکلف شده است براساس قانون جوانی جمعیت، توسعه خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار قرار دهد.

منبع : اقتصاد آنلاین

برای مشاهده آخرین اخبار جذب هیات علمی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ