رتبه‌بندی مدارس و معلمان را به جد پیگیری می‌کنیم

اردبیل- مدیرکل‌ آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رتبه‌بندی مدارس و معلمان را به عنوان اقدام جهادی در دولت سیزدهم به جد در استان اردبیل پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل و در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: از فردا دوم مهرماه به صورت حضوری و رسمی شاهد آغاز فعالیت مدارس در استان خواهیم بود تا بعد از ۲۵ ماه شرایط سخت کرونایی فرزندانمان در واحدهای آموزشی تحصیل خود را به صورت حضوری آغاز کنند.

وی تصریح کرد: در ۲ روز گذشته شاهد به صدا درآمدن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در مدارس پیش دبستانی و ابتدایی استان بودیم و قطعاً این حرکت با پشتیبانی و حمایت نهاد خانواده، مدرسه و جامعه با قوت بیشتر پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با گرامیداشت ایام دفاع مقدس و تسلیت ایام حزن‌انگیز دهه آخر ماه صفر به ویژه رحلت نبی مکرم اسلام، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: باید چهار ضلع آموزش و پرورش، دانش‌آموز، مدرسه و خانواده در کنار هم بتوانند به وظایف خود عمل کرده و با تکیه بر فضای یادگیری و حضور معلم دانش‌پژوه زمینه برای ارتقای کیفی آموزشی و تربیتی فراهم آید.

صفری توجه به مناطق محروم و احیای جایگاه مدرسه و مدیریت را یادآور شد و افزود: قطعاً آموزش‌های غیرحضوری ضربه‌ای را به پیکره آموزش و پرورش و فضای آموزشی زده که در کاهش آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های خانواده در این زمینه در سال تحصیلی جدید برنامه‌های کیفی‌تر اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا آسیب‌ها را به نحوی مدیریت کنیم تا کمترین لطمه به فضای آموزش و پرورش، خانواده و اجتماع وارد شده و نسل آینده با تکیه بر مبانی اخلاقی و اعتقادی بتوانند در فضاهای سالم تربیتی رشد و نمو کنند.

صفری بهترین برنامه را تحقق سند تحول بنیادین با رویکرد زیست بوم استانی اعلام کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان و معلمان قطعاً با تغییر نگرشی که در حرکت خود در سال تحصیلی جدید انجام می‌دهند، تلاششان بر این است تا در کنار توزیع عادلانه امکانات و استقرار قرارگاه جهادی، حرکت‌ها و تحولات بر مبنای درست و منطقی انجام شود.

وی از توزیع ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در بین مناطق مختلف آموزشی خبر داد و اضافه کرد: سعی خواهیم کرد از ظرفیت مدارس در برگزاری نمازهای جماعت استفاده کنیم تا تحقق شعار «هر مدرسه یک نمازخانه و هر نمازخانه یک روحانی» را با اجرای طرح «امین» تحقق ببخشیم.

صفری از سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش روی نوآموزان پیش دبستانی و مراحل تربیتی کودکستان‌ها خبر داد و بیان کرد: امسال ۱۹ هزار پیش دبستانی در استان اردبیل راهی پیش دبستانی شدند تا خود را برای حضور در مدارس آماده کنند.

وی ارتقای میانگین نمرات دروس تخصصی پایه دوازدهم و ارتقای جایگاه استان را در کنکور از الزامات توصیف کرد و گفت: امسال تلاش ما بر کاهش بازمانده از تحصیل، توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی و توجه به رتبه‌بندی مدارس و همچنین اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در تحقق عدالت آموزشی و تقویت نظام منابع انسانی است.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کنار تقویت جایگاه مدیران و راهبران گروه‌های آموزشی، سعی بر استانداردسازی مدارس داریم و در کنار آن تلاش خواهیم کرد تا نگرانی خانواده‌ها را از باب سرویس مدارس برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: امروز در آستانه بازگشایی مدارس به همت آموزش و پرورش استان اردبیل میز خدمت در مصلای اردبیل دایر شده بود و مدیران آموزش و پرورش سعی کردند تا به مشکلات و دغدغه‌های مردم در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان و سایر حوزه‌ها توجهی جدی داشته باشند.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ