قانون تعیین تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها در قوانین بودجه سالیانه

۵ نظر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید در صورت تایید شورای نگهبان، دولت موظف است بار مالی ناشی از تعیین تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها را در قوانین سالیانه بودجه پیش‌بینی و نسبت به جذب آنها اقدام کند.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح آخرین تصمیم مجلس برای اصلاح طرح الحاق یک ماده به تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: بر اساس آخرین تصمیم مقرر شد اجرای بند ۴ این طرح اصلاحی که مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی و دارای بار مالی برای دولت تشخیص داده شده بود، منوط به پیش‌بینی منابع مالی لازم در قوانین بودجه سنواتی باشد.

نماینده مردم زاهدان و کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که شورای نگهبان این اصلاحیه ارسالی از صحن علنی مجلس را تایید کند، بدین صورت خواهد شد که دولت مکلف است در بودجه سالیانه، پیش‌بینی‌های مالی را برای چنین موضوعی در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان با نسخه اصلاحی مجلس موافقت کند، دولت باید در زمان بودجه نویسی ۹۸ به موضوع تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در لایحه بودجه اشاره کند.

زاهدی در پاسخ به اینکه آیا امکان از این حکم قانونی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ وجود ندارد، توضیح داد: به دلیل بار مالی این موضوع، از اجرای این حکم برای امسال گذشتند؛ با این حال اگر دولت بخواهد از نیروهای حق التدریس در همین سال تحصیلی استفاده کند، می‌تواند در متمم بودجه سال ۹۷ یا اصلاحیه بودجه ۹۷ به آن اشاره و چنین موضوعی را لحاظ کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: آورده شدن این حکم در بودجه سال ۹۸ یا در متمم بودجه سال ۹۷ به اعلام نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه ارسالی مجلس وابسته است.

به گزارش خانه ملت؛ مجلس با اعمال اصلاحاتی بر طرح الحاق یک ماده به تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، آن را برای کسب نظر نهایی به شورای نگهبان ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا کلیک نمایید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

 

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۵ نظر برای قانون تعیین تکلیف حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها در قوانین بودجه سالیانه

  • د
    داغری هستم ازخوزستان
    ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۵:۳۶
    من پارسال یعنی سال 96 معلم حق التدریس شدم خواستم ببینم طرح تعیین تکلیف معلمان حق التدریس شامل ما میشود یا ن تو رو خدا جواب وکمک بدین
    • ز
      زینب رجبی پور
      ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۲۸
      سلام و سپاس
      بنده در سال 91نهضت تدریس میکردم و بعد از ان وارد پیش دبستانی شدم الان اداره اموزش و پرورش جوابگو نیست و اسم من از سازمان نیامده چگونه میتوانم از حقم دفاع کنم توی یک روستای دورافتاده ام کلی زحمت کشیدم ترم اول دکترا انصراف دادم ارشد هستم به هر دری میزنم نمیتونم از حقم دفاع کنم تو را به خدا شما کمکم کنید.اداره اموزش و پرورش ارزوییه در استان کرمان
      • پشتیبان چهار
        ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۴۷
        با سلام
        کاربر عزیز از طریق سازمان یا آموزش و پرورش استان مربوطه جویای مشکل خود شوید.
        با تشکر
      • ل
        لاله
        ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
        چرا اموزش و پرورش به جای به کار گیری معلمان بازنشسته و سر باز معلم از اموزشیاران نهضت که طبق قانون باید استفاده کنه سر باز میزنه؟ ما جوانی و انگیزه وشادابی مون برای منافع سیستم ناکارمد آموزشی داریم از دست میدیم ولی کسی پاسخگو نیست که تکلیف این جوانای بد بخت چیه؟
        • ز
          زهره
          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۳۵
          سلام استفاده از سرباز معلم در آموزش و پرورش برابر با نابودی دانش آموزان
          چون درس که نمی دهند اکثریت فقط ب فکر به پایان رساندن سربازی می باشند تا تدریس باید آموزش و پرورش به ه رقمی که شده به این طریق نیرو به این روش تامین نکند استفاده از نیروی بازنشسته ممنوع شده چرا آموزش و پرورش دارد قانون را زیر پا می گذارد

          لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

          ثبت پاسخ