درخواست مجوز جذب ۶۰ هزار نیروی پرورشی از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸

۱ نظر

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تعداد دانش‌آموزان شامل هدایت تحصیلی برای امسال را یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیان کرد و از پاسخگویی بیش از یک میلیون دانش‌آموز به پرسش‌ها در مرحله اول خبر داد.

اصغر باقرزاده در حاشیه آیین تجهیز کتابخانه‌های کلاسی مدارس در جمع خبرنگاران با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرهنگیان گفت: خوشحالیم که در این سطح از نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) توجه ویژه‌ای به مسائل پرورشی و تربیتی دارند و نکته ایشان را نه‌تنها تلخ نمی‌بینیم بلکه بسیار شیرین و پشتیبانی‌کننده برای امور پرورشی و تربیتی تلقی می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایش معظم له مبنی بر اینکه در مدارس، خبری از کارهای پرورشی نیست، اظهار کرد: یکی از دلایل این است که معاون پرورشی نداریم و طبیعتا در چنین مواردی نیروی انسانی حرف اول را می‌زند. به غیر از ۱۱ هزار نفری که مجوز جذب آن‌ها اخذ شده است، طی مکاتبه‌ای توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش از رئیس‌جمهوری درخواست کرده‌ایم که طی ۳ سال آینده مجوز جذب ۶۰ هزار نیروی پرورشی و تربیتی از طریق دانشگاه فرهنگیان و نیز از مسیر آزمون استخدامی ماده ۲۸ صادر شود.

باقرزاده افزود: قدم بعدی برای جبران کمبود نیروی انسانی، تقویت معاونان و مربیان تربیتی موجود و قدم سوم، استفاده از ظرفیت مدیران مدارس است؛ بر همین اساس امسال از طریق بازبینی در شرایط انتصاب و ارزیابی مدیران، تلاش می‌کنیم که مدیر، یکی از ارکان پرورشی مدرسه باشد.

وی با بیان اینکه اقدام بعدی این است که اجازه ورود برخی نهادها و مربیان خارج از آموزش و پرورش به داخل مدرسه را بدهیم، ادامه داد: مدرسه از نظر امور امنیتی و حراستی، کمتر اجازه ورود افراد خارج از آموزش و پرورش را می‌دهد. لذا ساز و کاری تنظیم می‌کنیم که حوزه معاونت پرورشی، صلاحیت برخی افراد را بررسی و گواهی حضور و فعالیت آنها را بدهد تا مدیر مدرسه با طیب خاطر بتواند از ظرفیت مربیان خارج از آموزش و پرورش استفاده کند.

تابستان امسال، نقطه عطف فعالیت‌های پرورشی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی سامانه نورینو گفت: سامانه نورینو وضعیت بخش‌های مختلف مدرسه از جمله نمازخانه، تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات فرهنگی، هنری و مسابقات قرآن، اعضای سازمان دانش‌آموزی و... را به طور کامل رصد می‌کند و از این طریق می‌توانیم در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

باقرزاده تصریح کرد: در تابستان که نقطه عطف فعالیت‌های پرورشی خواهد بود، دسترسی مراکز خارج از آموزش و پرورش را فعال می‌کنیم تا نهادهایی همچون کانون فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، تبلیغات اسلامی و... بتوانند در برنامه‌ها مشارکت کنند.

وی افزود: با انجام این کار، امسال نحوه اختصاص اعتبار و بودجه به تناسب فعالیت بچه‌ها در سامانه نورینو می‌شود تا امتداد کار تربیتی به مدارس برسد.

ارجاع دانش‌آموزان به مداخله‌گرانِ متخصص از طریق سامانه نماد

باقرزاده در خصوص سامانه «نماد» نیز اظهار کرد: سامانه نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) از یک سال قبل به دلیل تغییرات در سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش در دسترس نبود اما یک ماه است که به صورت آزمایشی در استان‌های تهران و گلستان اجرایی می‌شود. مرحله اول نماد، غربالگری است که وضعیت روانی و اجتماعی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی توسط معلم و خانواده و در مقطع متوسطه توسط خانواده، دانش‌آموز و معلم سنجیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این کار از شنبه (دیروز) در همه استان‌های کشور قابل دسترس است تا وارد سامانه شوند و مرحله اول انجام شود، خاطرنشان کرد: مجموعه نتایج مراکز مشاوره و نماد در سامانه نماد، تجمیع می‌شود و بعد از بررسی‌ها در صورت نیاز، دانش‌آموزان به نهادهایی مانند بهزیستی، قوه قضاییه، مراکز مبارزه با مواد مخدر و... (که باید مداخله تخصصی و کارشناسی داشته باشند)، ارجاع داده می‌شوند.

پیگیری برای افزایش ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: مدیریت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با معاونت پرورشی است چون پایه هدایت تحصیلی، مشاوره و سنجش روانی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: برای سال جاری که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز شامل هدایت تحصیلی می‌شدند، بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مرحله اول جواب سوالات را داده‌اند که در حال مرحله ثبت نظرات اولیا و معلمان هستیم و به زودی بارگذاری ظرفیت رشته‌ها توسط مدیران نیز انجام و نتایج هدایت تحصیلی در اختیار خانواده‌ها قرار داده می‌شود که برای ثبت‌نام در رشته و مدرسه مربوطه اقدام کنند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: در هفته اول خرداد، نتایج نمون‌برگ‌های ۶ و ۷ را در اختیار اولیا و دانش‌آموزان قرار می‌دهیم که به مدارس مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وی افزود: سیاستی توسط کارگروه تعیین شده که امسال به دنبال افزایش ظرفیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستیم و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی لازم باید توسط مجموعه آموزش و پرورش و رسانه‌ها صورت پذیرد تا این باور غلط که رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در ردیف رشته‌های پایین‌دست قرار دارند، برطرف شود چرا که دنیای ما به افراد ماهر، بیشترین نیاز را دارد.

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای درخواست مجوز جذب ۶۰ هزار نیروی پرورشی از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸

  • ز
    زینب
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
    سلام وقت بخیر
    برای دبیری پرورشی رشته علوم و مهندسی محیط زیست هم میتونن شرکت کنند؟؟

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ