خبر ابلاغ افزایش حقوق ۳۸ درصدی بازنشستگان تکذیب شد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در اصلاح اظهاراتش درباره ابلاغ مصوبه مربوط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نقل از معاون اول رئیس جمهور گفت که این خبر را به نقل از دوستانش در مجلس اعلام کرده اما اشتباه کرده است.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: امروز خبری در فضای مجازی به نقل قول یکی از دوستان در مجلس منعکس شد و بر اساس همان خبر گفتم معاون اول همان افزایش ۳۸ درصدی را ابلاغ کرده است. اما پس از پیگیری متوجه شدم این خبر اشتباه است؛ تکذیبیه خبر قبلی را اعلام می‌کنم.

این در حالی است که ساعاتی پیش آقای اسماعیلی به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود «معاون اول رئیس جمهور با اصلاح مصوبه دولت،‌ ابلاغ کرد بازنشستگان تامین اجتماعی به جز حداقل‌بگیران، افزایش حقوق ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان را داشته باشند.»

شورای عالی کار پیشتر تصویب کرده بود تا بازنشستگان تامین اجتماعی به جز حداقل‌بگیران حدود ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان افزایش حقوق داشته باشند اما دولت این افزایش حقوق را به ۱۰ درصد رساند.

رئیس مجلس دو روز پیش در نامه‌ای به رئیس جمهور، نظر هیئت تطبیق مصوبات قوه مقننه را در مورد این مصوبه دولت اعلام کرد که بر اساس آن، افزایش ۱۰ درصدی حقوق این گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی را مغایر با قانون دانست. بر اساس نامه رئیس مجلس، مصوبه دولت تا ۷ روز دیگر بی‌اثر می‌شد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده اخبار حقوق بازنشستگان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ