حمایت از تولید و حفظ اشتغال مناطق روستایی با تسهیل پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان

فرماندار ششتمد خراسان رضوی گفت: در راستای حمایت از تولید و حفظ اشتغال مناطق روستایی، بانکها در ارائه تسهیلات به کشاورزان و دامداران سخت‌گیری غیرقانونی نکنند.

به گزارش بازارکار و به نقل از ایرنا؛ محمد کلاته فرماندار ششتمد در نشستی با دامداران شهرستان ششتمد افزود: با ارائه تسهیلات در قالب دامدار کارت و کشاورز کارت از سوی دولت زمینه برای تامین نهاده های لازم کشاورزان و دامداران فراهم می شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که برای پرداخت این تسهیلات ضمانت زنجیره‌ای مطرح شده است و بدهی، معوقات و چک برگشتی نباید ملاک بانکها برای عدم پرداخت این تسهیلات باشد اما برخی از آنها برخلاف این ضوابط همچنان سختگیری‌های غیرقانونی خود را اعمال می کنند.

فرماندار ششتمد گفت: هم اکنون برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به یک ضامن، تسهیلات یک میلیارد ریالی به ۲ ضامن و تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به سه ضامن به صورت زنجیره ای نیاز است و برای دریافت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی ارائه وثیقه ملکی مطرح شده است.

کلاته افزود: موضوع دیگر، پیگیری تمدید تسهیلات خارج از شمول دامداری و کشاورزی است چون با وجود این که برخی بهره برداران، تسهیلات دریافتی را در همین چارچوب و رسته های شغلی هزینه کرده اند اما برای بازپرداخت اقساط و تمدید آن مشکلاتی ایجاد شده است.

شغل عمده ساکنان روستاهای شهرستان ششتمد که پیشتر از بخشهای تابعه شهرستان سبزوار بود دامداری و کشاورزی است

مرکز این شهرستان سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربعی که ۲۴ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ