حدود هزار و ۳۰۰ بانو در آذربایجان‌غربی تسهیلات اشتغال دریافت کردند

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از بانوان فعال و کارآفرین و صاحب ایده در استان، تاکنون یک هزار و ۲۹۱ بانو از تسهیلات اشتغال استفاده کرده اند.

پریسا علیلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و روستایی، یکی از مهم‌ترین محورها در حوزه توانمندی این قشر است که تسهیلاتی از محل اعتبارات اشتغال روستایی (سامانه کارا) به آنها پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: امسال تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات ویژه تعاونی های زنان و طرح های روستا محور در دست اقدام است که در صدد اجرایی کردن آنها قرار داریم .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت، حمایت از توسعه مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر با رویکرد توانمندسازی زنان در مناطق روستایی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است، اضافه کرد: اهداف و رسالت ما در حوزه زنان و خانواده بر تقویت و تحکیم نهاد خانواده و زمینه سازی برای نقش آفرینی زنان در اجتماع، توسعه مشارکتهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و تولیدات بانوان در سال جهش تولید جذب اعتبارات ملی و استانی برای توان افزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

علیلو با اشاره به اینکه از طرح‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی با رویکرد فرهنگی، تفریحی و گردشگری حمایت می‌شود، افزود: زنان کارآفرین و دارای ایده و همچنین زنان بی سرپرست خانوارها در سطح شهرهای استان در اولویت حمایت و کمک هستند.

وی با اشاره به فعالیت زنان استان در قالب تعاونی ها گفت: در حال حاضر ۱۷۹ تعاونی شهری و روستایی بستر مناسبی را برای اشتغال بانوان فراهم ساخته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمارها ۴۹.۲ درصد جمعیت استان آذربایجان غربی را بانوان تشکیل می دهند .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ