جلسه توجیهی نحوه صدور احکام افزایش حقوق و مزایای سال ۱۳۹۷ کارکنان ثابت شهرداری

جلسه توجیهی نحوه صدور احکام افزایش حقوق و مزایای سال ۱۳۹۷ کارکنان ثابت شهرداری تهران با حضور محمد صادقی، مدیر کل منابع انسانی و معاونین منابع انسانی مناطق ۲۲ گانه و واحدهای ستادی به همراه روسای امور اداری به میزبانی شهرداری منطقه ۹ برگزار شد و طی این نشست مراحل کامل نحوه محاسبات برای حاضران تشریح و به کلیه سوالات و ابهامات در این خصوص، پاسخ داده شد.

به گزارش ایلنا، محمد صادقی (مدیرکل منابع انسانی و معاونین منابع انسانی مناطق ۲۲ گانه) با اشاره به مصوبه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران در خصوص محاسبه افزایش حقوق و مزایای کارکنان ثابت گفت: به محض وصول مصوبه، با توجه به پیچیدگی بالای آن تیم ویژه‌ای برای تدوین فرایند و تهیه جداول مربوط به محاسبات و برنامه‌ریزی نحوه اقدام تشکیل شد. پس از تهیه مقدمات و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی کشور، هماهنگی لازم با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام تا فرمول مربوطه در سیستم جامع منابع انسانی اعمال گردیده و مقدمات صدور احکام فراهم آید. پس از تست گیری، گزارش گیری اعمال و کنترل های لازم احکام افزایش های حقوق و مزایا صادر گردید.

مدیرکل منابع انسانی گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش حقوق و مزایا در دو بخش، یک بخش مربوط به دستگاه‌های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری و در بخش دیگر مربوط به دستگاه‌های تابع قانون نظام هماهنگ پرداخت است که به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. در این مصوبه ضمن تعیین ضریب افزایش حقوق سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار ضریب تعدیل نیز آمده است که برای همه دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست و شهرداری تهران از این قاعده مستثنی نیست.

صادقی ادامه داد: پس از درج نمرات ارزشیابی سالیانه، ضرایب سالیانه بسیج و اختصاص ۲۰ و ۱۰ درصد فوق العاده شغل ارزشیابی سالیانه، احکام به صورت گروهی در سیستم جامع منابع انسانی تهیه و جهت تایید و صدور توسط واحدهای ذیربط به کارتابل‌های مربوط تحویل و نهایتا پس از صدور در سیستم حقوق و دستمزد ارسال شد.

وی در خصوص علت تغییر در تفاوت حداقل حقوق کارکنان و تغییر آن نسبت به سال قبل گفت: تفاوت حداقل حقوق، بر اساس جمع آیتم‌های حقوق مبنا، افزایش سنواتی، فوق العاده شغل و فوق العاده شغل ارزشیابی سالیانه و در مقایسه با رقم حداقل حقوق مصوب است که هیات وزیران تعیین و ابلاغ می‌نماید، لذا بر این اساس رقم تفاوت حداقل حقوق در سال‌های مختلف و کارکنان و احکام مختلف، متفاوت خواهد بود و این تفاوت ناشی از رقم مصوب هیات وزیران و نیز جمع آیتم‌های فوق الذکر است.

مدیرکل منابع انسانی شهرداری تهران بیان داشت: برای محاسبه مابه التفاوت ماه‌های فروردین لغایت خرداد سال ۱۳۹۷ تلاش داریم در اسرع وقت همه احکام اصلاحی، صادر و تحویل سیستم پرداخت شود. لازم بذکر است کلیه احکام کارگزینی که تاریخ اجرای آن ار ۰۱/۰۱/۱۳۹۷ به بعد است نیاز به حکم اصلاحیه دارد.

جاور، معاون امور کارمندان ثابت شهرداری تهران نیز در پاسخ به سوالات معاونین منابع انسانی مناطق ۲۲ گانه و واحدهای ستادی گفت: از عمده ترین دلایل کاهش حقوق و مزایا در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۹۶، در مورد تعدادی از کارکنان وجود فوق العاده شغل ارزشیابی سالیانه در سال گذشته است. لذا کارکنانی که در سال ۹۶ فوق العاده شغل ارزشیابی سالیانه ۲۰ و یا ۱۰ درصد دریافت می‌کردند و در سال ۹۷ مشمول این فوق العاده نشده‌اند، ممکن است حقوق و مزایای آنان با کاهش مواجه شود. در ضمن باید توجه داشت فوق العاده شغل ارزشیابی سالیانه در محاسبات سایر آیتم‌های حقوق و مزایا از قبیل حق جذب، شریط محیط کار و فوق العاده ویژه کارشناسی نیز تاثیر می‌گذارد و این موضوع جمع حقوق و مزایا را دچار تغییر بیشتری خواهد کرد.

در این جلسه سحر عقبایی، رئیس اداره ارزشیابی و ترفیعات کارمندان ثابت نیز به تشریح کامل روند محاسبه و فرایند صدور احکام افزایش حقوق و مزایای سال ۱۳۹۷ کارکنان ثابت شهرداری تهران پرداخت و گفت: مطابق با مصوبه سال ۱۳۹۷ هیئت وزیران و استعلام صورت گرفته از سازمان اداری و استخدامی کشور در گام اول فرایند صدور احکام کارکنان ثابت، ضریب سال جاری (۱۷۹۷ ریال) در ضرایب حقوقی مربوط به گروه‌های جدول محاسبات، اعمال و جدول حقوقی پایه محاسبه و تنظیم گردید و مبلغ افزایش سنواتی، مطابق روال بر اساس محاسبات جداول سال ۱۳۹۶ و جدول سال جاری محاسبه شد. سپس رقم فوق العاده شغل، حق جذب، شرایط محیط کار، فوق العاده ویژه کارشناسی بر اساس ضرایب موثر قانونی محاسبه و اعمال گردید.

عقبایی گفت: در این مرحله، رقم حقوقی تفاوت حداقل حقوق با توجه به آیتم‌های مشمول، در صورتی که کمتر از ۷.۱۶۱.۰۰۰ ریال شود، تعیین و با توجه به ضریب ابلاغی جمع حقوق و مزایا ناشی از فرآیند فوق محاسبه شده و در صورتی که بیشتر از پنجاه میلیون ریال بدست آمد، جمع حقوقی محاسبه شده با احتساب ارقام مزایای غیرمستمر به عنوان افزایش حقوق سال ۱۳۹۷ در نظر گرفته شده اما در صورتی که کمتر از پنجاه میلیون ریال حاصل شود، با استفاده از فرمول اعلام شده ضریب تعدیل، محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: ضریب تعدیل بدست آمده با نسبت درصد، در ضریب افزایش حقوق اعلام شده سال جاری ضرب و عدد به دست آمده به عنوان میزان قابل رشد در افزایش حقوق با ضریب ۱۷۹۷ جمع و جدول محاسباتی و ارقام حقوقی هر گروه شغلی، مربوط به ضریب بدست آمده پس از تعدیل مجدداً محاسبه و استخراج گردید. با در نظر گرفتن روال قانونی محاسبه هر آیتم حقوقی مستمر( مشمول کسور بازنشستگی)، تمامی آیتم‌ها بر اساس رقم حقوقی، گروه شغلی جدول نهایی، محاسبه و در نهایت جمع حقوق و مزایای بدست آمده به آیتم‌های حقوقی (مزایای غیرمستمر) که قبلاً محاسبه گردیده بود، اضافه شده و بر همین اساس حکم افزایش حقوق و مزایای نهایی سال ۱۳۹۷ تهیه و صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برای مشاهده آخرین اخبار میزان افزایش حقوق کارکنان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده اخبارحداقل حقوق، دستمزد و مزایا اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات اداری و استخدامی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اینجا کلیک نمایید

 

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ