جذب ۴۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: کل تسهیلاتی که برای اشتغال روستاییان و عشایر استان مصوب شده حدود ۴۶۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۳۹ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی شهریارپور شامگاه شنبه در کارگروه اقتصادی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، گفت: عمده مباحث این کارگروه حول دو محور اساسی و مهم در رابطه با اشتغال و سرمایه‌گذاری و ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی، افزود: جامعه روستایی این استان شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد که توجه به بحث‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال آن را ضروری می‌کند.

وی ادامه داد: جامعه روستایی چهارمحال و بختیاری حدود ۳۶ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد که از متوسط جمعیت روستایی کشور بالاتر است.

شهریارپور با بیان اینکه تحولات صورت گرفته در بازار کار جامعه روستایی و مباحث مربوط به نیروی کار در روستاها، باعث توجه ویژه به این بخش شده است، عنوان کرد: کل تسهیلاتی که برای اشتغال روستاییان و عشایر استان مصوب شده حدود ۴۶۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۴۳۹ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۷۶ درصد از کل تسهیلاتی که مربوط به جامعه روستایی و عشایری این استان بود جذب شده است.

وی اضافه کرد: در کارگروه اقتصادی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری مقرر شد برای جذب باقی‌مانده تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اقدامات اصولی از طریق دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل این استان صورت گیرد تا متقاضیان سریع‌تر بتوانند تسهیلات مربوطه را دریافت کنند.

شهریارپور با تاکید بر اینکه زمانی که قرار است سرمایه‌گذاری در استانی سرمایه‌گذاری کند باید بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده در اختیارش قرار گیرد، عنوان کرد: این بسته‌ها در چهارمحال و بختیاری در حال تهیه هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ممکن است مسائل مربوط به طرح‌های سرمایه‌گذاری در کوتاه‌مدت دچار تغییر و تحولاتی شده باشند لذا این طرح‌ها را باید به‌گونه‌ای آماده کنیم که حداقل برای ۶ ماه آینده جوابگوی نیاز سرمایه‌گذار باشند.

منبع : خبرگزاری فارس

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ