جذب چهار هزار و پانصد پرستار تا پایان سال


معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با دستور وزیر بهداشت ۴ هزار و پانصد پرستار در کشور جذب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزخلیج فارس؛ دکتر مریم حضرتی در بازدید از بیمارستان‌ها و دانشکده‌های پرستاری هرمزگان افزود: اولویت جذب و توزیع پرستار با استان‌های محروم است.


حضرتی با اشاره به اینکه بیمارستان میناب کمبود شدید پرستار دارد گفت: میانگین پرستار به تخت در بیمارستان میناب نیم است که به ضرر بیمار است.
وی افزود: بیمارستان میناب ۱۱۶ تخت دارد و با ۳۰۰ تخت خدمت رسانی می‌کند که باید اصلاح شود تا بتوان نیروی کافی جذب شود.
وی گفت: آمار پرستار به تخت در کشور یک و هشت دهم است و در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ۹ دهم که هنوز با استاندارد فاصله دارد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: نگهداشت نیرو در بیمارستان بشاگرد ضروری است و این بیمارستان در بخش‌های پرستاری، آزمایشگاه و رادیولوژی، اعزام نیرو و حمل و نقل مشکل دارد.
حضرتی گفت: دانشکده پرستاری بندرعباس هم از هیئت علمی و استاندارد دانشجو به استاد مشکل دارد که برای حل این مشکل تصمیم گیری می‌شود.
وی گفت: مرکز آموزش هلال احمر استان قابلیت راه اندازی دانشکده پرستاری و مامایی دارد.
وی با بیان اینکه بیشترین نیروی نظام سلامت پرستاران هستند، گفت: پرستاران و ماما‌ها در کاهش هزینه‌های درمان و دسترسی مردم به خدمات ارزان و باکیفیت نقش دارند.
حضرتی با اشاره به اینکه از طرف سازمان جهانی بهداشت سال ۲۰۲۰ میلادی سال پرستار و ماما اعلام شده است، گفت: در ۳۰ سال آینده از هر پنج نفر یک نفر در کشور سالمند است که نقش مراقبت پرستاری ویژه است.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ