توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون‌های استخدامی این وزارتخانه

۱۷۱ نظر

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به این که ستاد ملی کرونا تاکنون مجوزی برای برگزاری آزمون استخدامی نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی صادر نکرده است، گفت: در صورت صدور مجوز از سوی این ستاد، آزمون مذکور در موعد مقرر (تاریخ ۲۵ تیرماه) برگزار خواهد شد و در صورت عدم دریافت مجوز، به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناصر سلیمان‌زاده در این‌باره اظهار کرد: آزمون استخدامی نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی، در صورت موافقت ستاد ملی کرونا، در روز ۲۵ تیرماه برگزار خواهد شد، البته تاکنون مجوزی برای برگزاری این آزمون از سوی ستاد ملی کرونا صادر نشده است.
وی ادامه داد: امیدواریم با بهبود شرایط شیوع کرونا، مجوز برگزاری آزمون نیروهای نهضت سوادآموزی جامانده از سال گذشته، نیروهای طرح امین و مربیان قرآنی از سوی  ستاد ملی کرونا صادر و این آزمون در موعد مقرر برگزار شود، اما در صورت عدم امکان صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، با هماهنگی این ستاد تاریخ دیگری را برای برکزاری آزمون اعلام خواهیم کرد.
 رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش، با اشاره به نهمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی (آزمون استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاه ها و ...) گفت: تاریخ دقیق این آزمون، پس از موافقت سازمان اداری و استخدامی و هماهنگی با سازمان سنجش کشور و اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا، اعلام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، هرگونه تغییر در زمان برگزاری آزمون جامانده های آزمون نهضت سواد آموزی و ..‌. صرفاً از طریق پورتال وزارت آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی اطلاع رسانی خواهدشد.

منبع : خبرگزاری ایسنا

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۷۱ نظر برای توضیحات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری آزمون‌های استخدامی این وزارتخانه

  • ش
    شفق قطبی🌹
    ۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۰
    سلام پشتیبان محترم،
    لینک گروه فیزیک بذارید لطفاً🙏
    • پشتیبان سه
      ۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
      با سلام
      کاربر گرامی برای مشاهده صفحه سوالات تخصصی رشته ها و مشاغل آزمونهای استخدامی اینجا کلیک کنید
      با تشکر
      • ش
        شفق قطبی🌹
        ۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
        ممنونم🌸
    • م
      مهسا
      ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
      سلام اینجاکسی هست رشتش بهداشت عمومی باشه؟این رشته چه شغلهایی میتونه انتخاب کنه توآموزش پرورش؟
      • ظ
        ظهیری
        ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۳
        میشه منابع آزمون وبرای دبیری حسابداری بهم بگیدممنونم
        من اصلانمیدانم چی ازکجابخونم؟
        الهی خیرببنید اگه راهنماییم کنید
        • م
          محمد رضا 10
          ۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۰:۵۵
          سلام. البته «هنرآموز حسابداری» منظورتونه.
          دفترچه آزمونهای قبلی رو ببینید. تو سایت سنجش، تو قسمت «استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی» هستن. مثلا دفترچه آزمون فراگیر هشتم.
          اول دفترچه تو یه جدولی، برای هر شغلی، درسهایی که ازش سوال میدن رو گفته (مواد آزمون)، مثلا برای هنرآموز حسابداری از چه درسهایی سوال میدن، اونجا گفته.
          البته اصلش اینه که دفترچه آزمون جدید وقتی میاد، این مساله رو از اونجا ببینید، چون مثلا شاید بعضی دروسِ مورد آزمون تغییر کنن. البته نگران نباشین. این رو همینجوری فقط برای احتیاط میگم، وگرنه خیلی بعید هم هست که این اتفاق بخواد بیفته و تا حالا فقط برای تعداد شاید یکی دو تا از شغلها این اتفاق افتاده. کلا دروس شغلها معمولا ثابته.
          اما برای منابع مطالعاتی برای اون دروس، تو صفحه آموزش و پرورش اگه بپرسین، افراد بیشتری هستن و حتما هم‌رشته‌هاتون هم هستن و راهنمایی میکنن:
          ____
          این صفحه سوالات تخصصی رو هم ببینید که تعدادی از اصل سوالات آزمونهای قبلی برای بعضی عناوین شغلی رو داره، هنرآموز حسابداری هم هست که تو لیست مشخصه:
          فکر کنم تو همون صفحه‌ی سوالات هنرآموز حسابداری، بچه‌های هم‌رشتتون یا هم‌شغلتون تبادل نظر تخصصی دارن که میتونید اونجا هم بپرسید.
        • خ
          خانم رضوی
          ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۴
          سلام
          آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1400 زمان ثبت نامش چه زمانی هست ؟ آزمونش کی برگزار میشه ؟ نتایجش کی میاد ؟
          سال های قبل چجوری بوده ، تجربه ای ندارم
          • پشتیبان سه
            ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۲۶
            با سلام
            کاربر عزیز برای اطلاع از زمان استخدام این سازمان اینجا را کلیک کنید.
            موفق باشید
            • م
              محمد رضا 10
              ۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۳
              سلام. زمان اومدن دفترچه (که همون موقع هم ثبت نام شروع میشه) مشخص نیست. چند تا پیام در مورد اینکه ممکنه دفترچه کی بیاد و آزمون کی برگزار بشه، پایینتر هست، ببینید.
              ___
              مراحل آزمون اینطوریه:
              - برگزاری آزمون کتبی،
              - بعدش بررسی مدارک و مصاحبه تخصصی،
              - بعدش برای قبولیها، مرحله گزینش (تحقیقات + مصاحبه) و آزمایشات و معاینات پزشکی،
              _ بعدش برگزاری یه دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه شهید رجایی،
              - از مهر 1401 هم ان‌شاءالله شروع کار هست.
              ___
              توضیحات بیشتر و اینکه نتایج کی میان رو فردا سر فرصت میذارم.
              • خ
                خانم رضوی
                ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۰۰:۰۷
                متشکرم
            • د
              داوطلب 2
              ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
              دوستان امسال آزمون برگزار نمیشود چون نتایج نهایی دستگاهای دیگه تازه داره اعلام میشه و نهایتا تا اخر این دولت نتایج نهایی اعلام میشه حالا اگه دستگاهای اجرایی بخواهند دوباره استخدامی داشته باشن باید این بار از دولت جدید مجوز بگیرند دولت جدید هم که هنوز تشکیل نشده وتا زمانی که تشکیل بشه و سر وسامان بگیره 3یا 4 ماه طول میکشه ودر صورت صدور مجوز هم نهایتا 2 یا 3 ماه زمان میبره در کل تازه اگه شرایط کرونا اجازه بده آزمون در اسفند ماه در غیر این صورت در سال آینده برگزار میشود تازه اگه دولت جدید مخالف ماده 28 نباشه
              • م
                محمد رضا 10
                ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۷
                برادر، آزمون هست. کاری به دولت قدیم یا جدید نداره. فعلا کمبود نیرو زیاده و هم از طریق کنکور و هم از طریق ماده 28 نیرو جذب میکنن. اردیبهشت بود که رییس سازمان اداری گفت کارا و مقدمات آزمون نهم داره انجام میشه و ...
                البته اینکه شرایط به لحاظ کرونا چطور میشه و مثلا تعویق میفته یا نمیفته، یه بحث دیگه هست، ولی اصل آزمون برقراره و کاری به دولت قبلی یا بعدی نداره.
                ضمنا ماده 28 هم ربطی به موافقت دولت نداره. ماده 28 تو اساسنامه فرهنگیانه و اتفاقا اون مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی پارسال داشته (جستجو: «تصویب سیاست‌های جذب معلمین در آموزش و پرورش». مال 28 آبان 99) از ماده 28 هم گفته که همین مصوبه توسط رییس جمهور، ابلاغ شده (جستجو: «قانون نحوه جذب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد» مال 9 آذر 99).
                __
                البته اینکه گفته نیرو باید «صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی» جذب بشه، منظورش به ماده 28 هم هست، چون دوره که گذرونده میشه، میشه از طریق فرهنگیان و شهید رجایی. چون بعضی گفتن نکنه منظورش فقط از طریق کنکور و دوره چهار ساله هست. نه، تبصره یکش به وضوح از ماده 28 گفته.
                (تو خبر آبان پارسال هم که پایینتر میذارم، وزیر آپ همین رو گفته: «وی با اشاره به اینکه مسیر جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است که از طریق کنکور و ماده 28 خواهد بود ...»)
                ___
                یه مصوبه‌ای هم همین اردیبهشت امسال مجلس داشته که از 40 درصد جذب از ماده 28 میگه
                ___
                اینم مال آبان پارساله، مصاحبه وزیر آپ
                جستجو: «استخدام معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت»
                اطلاعات خوبی داره، مخصوصا اینکه میگه «آموزش و پرورش تا سال 1404 به تعادل نیروی انسانی می‌رسد».
                یه مسئول دیگه هم اسم 1403 رو آورده بود که تا اون موقع نمیدونم تعداد نیاز به معلم معتدل میشه و از این حالت شدید خارج میشه‌. همچین چیزی گفته بود.
                ---
                بنابراین چیزی که مشخصه اینه که حداقل تا چند سال دیگه، یعنی تا 1403 یا 1404، جذب نیرو از طریق ماده 28 ادامه داره، چون کمبود نیرو و میران نیاز بالاست. اما اینکه بعدترش هم از ماده 28 جذب داشته باشن یا نه، خوب هیچوقت صراحتا نمیگن تا کی و این حرفا. یعنی بعدترش ممکنه جذبی نداشته باشن و یا داشته باشن اما مثلا کمتر. اما به هر جهت، هر سالی هم که قرار باشه جذب کنن، میدونیم که حداقل از چند ماه قبلترش، خبرهای مربوطه میاد و اگه داوطلبی پیگیر خبرهای مربوطه باشه، مطلع میشه. یعنی برای همون بعدترش هم، برای هر سال، حداقلش اینه که از چند ماه جلوتر میشه متوجه شد که هست یا نه.
                • ع
                  عطیه
                  ۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
                  ای خدا
                  من تازه میخوام آذردفترچه ارشدبگیرم سالهای بعدآزمون ماده 28بدم تقریبا میشه سال1403،،1404یعنی تااونموقع بازطریق ماده28معلم میگیرند؟؟
                  • م
                    محمد رضا 10
                    ۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۲
                    سلام. ببخشید، برای رشته‌های مرتبط با آموزگار ابتدایی میخواین شرکت کنین که بعد برا آموزگاری شرکت کنین؟
                    ببینید، اینکه تا چند سال دیگه از طریق ماده 28 نیرو میگیرین، یه مساله واضحیه، اما اینکه بگیم بعدترش هم باز از این طریق، جذب داشته باشن یا نه، خدا میدونه.
                    اون مصوبه مجلس یا اون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یا اون صحبت وزیر، شاید اینجوری ازشون برداشت بشه که جذب از طریق ماده 28، یه چیز همیشگی شده، اما به نظر شخصی خودم اینطور نیست. شایدم بنده اشتباه میکنم و اون برداشت، درست باشه، یعنی این طریقه‌یِ جذب، همیشگی شده باشه، اما اصولا بعید به نظر میاد، چون ماده 28 اصولا مال زمان بحران و کمبود شدیده و وقتی میزان کمبود معلم به حدی برسه که حالت عادی و متعادل پیدا کنه، یعنی اگه تعداد خروجی خود دانشگاه فرهنگیان بتونه جوابگوی میزان نیاز باشه، دیگه نیازی نیست از ماده 28 جذب کنن.
                    الان چندین ساله که کمبود معلم به حدیه که خود دانشگاه فرهنگیان نتونسته جوابگوی میزان نیاز باشه، بخاطر همین از طرق دیگه هم جذب کردن، که اصلیترینش، همین طریقه‌ی ماده 28 هست.
                    بخاطر همین، اگه متعادل بشه، به نظر میاد دیگه کاری به ماده 28 هم نداشته باشن.
                    میدونین، تا اونجا هم که میدونم، کلا خیلی هم راغب به ماده 28 نیستن و بیشتر مایلن که از طریق همون دوره چهار ساله، معلم جذب کنن. ماده 28 منتقدین و مخالفینی داره. البته حتما موافقینی هم داره، اما کلا روی هم رفته، بیشتر بخاطر نیازه که از این طریق نیرو جذب میکنن.
                    شایدم بنده اشتباه میکنم و جذب از این طریق، بیشتر و پایدارتر خواهد بود، ولی حداقل نظر شخصی خودم رو عرض میکنم که بعیده.
                    در این باره بیشتر مشورت کنین، ببینین چطوریه.
                • م
                  محمد رضا 10
                  ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
                  برادر، آزمون هست و کاری هم به دولتها نداره. فعلا کمبود نیرو بالاست و هم از طریق کنکور و هم از طریق ماده 28 نیرو جذب میکنن. اردیبهشت بود که رییس سازمان اداری گفت کارا و مقدمات آزمون نهم داره انجام میشه و ...
                  البته اینکه شرایط به لحاظ کرونا چطور میشه و مثلا تعویق میفته یا نمیفته، یه بحث دیگه هست، ولی اصل آزمون برقراره و کاری به دولت قبلی یا بعدی نداره.
                  ضمنا ماده 28 کاری به موافقت دولتهای محترم نداره. ماده 28 تو اساسنامه فرهنگیانه و اتفاقا اون مصوبه‌ای که شورای عالی انقلاب فرهنگی پارسال داشته (جستجو: «تصویب سیاست‌های جذب معلمین در آموزش و پرورش». مال 28 آبان 99) از ماده 28 هم گفته که همین مصوبه توسط رییس جمهور، ابلاغ شده (جستجو: «قانون نحوه جذب منابع انسانی در وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد» مال 9 آذر 99).
                  __
                  البته اینکه گفته نیرو باید «صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی» جذب بشه، منظورش به ماده 28 هم هست، چون دوره که گذرونده میشه، میشه از طریق فرهنگیان و شهید رجایی. چون بعضی گفتن نکنه منظورش فقط از طریق کنکور و دوره چهار ساله هست. نه، تبصره یکش به وضوح از ماده 28 گفته.
                  (تو خبر آبان پارسال هم که پایینتر میذارم، وزیر آپ همین رو گفته: «وی با اشاره به اینکه مسیر جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است که از طریق کنکور و ماده 28 خواهد بود ...»)
                  ___
                  یه مصوبه‌ای هم همین اردیبهشت امسال مجلس داشته که از 40 درصد جذب از ماده 28 میگه
                  ___
                  این هم مال آبان پارساله، مصاحبه وزیر آپ
                  جستجو: «استخدام معلمان از طریق ماده 28 ادامه خواهد داشت»
                  اطلاعات خوبی داره، مخصوصا اینکه میگه «آموزش و پرورش تا سال 1404 به تعادل نیروی انسانی می‌رسد».
                  یه مسئول دیگه هم اسم 1403 رو آورده بود که تا اون موقع نمیدونم تعداد نیاز به معلم معتدل میشه و از این حالت شدید خارج میشه‌. همچین چیزی گفته بود.
                  ---
                  بنابراین چیزی که مشخصه اینه که حداقل تا چند سال دیگه، یعنی تا 1403 یا 1404، جذب نیرو از طریق ماده 28 ادامه داره، چون کمبود نیرو و میران نیاز بالاست. اما اینکه بعدترش هم از ماده 28 جذب داشته باشن یا نه، خوب هیچوقت صراحتا نمیگن تا کی و این حرفا. یعنی بعدترش ممکنه جذبی نداشته باشن و یا داشته باشن اما مثلا کمتر. اما به هر جهت، هر سالی هم که قرار باشه جذب کنن، میدونیم که حداقل از چند ماه قبلترش، خبرهای مربوطه میاد و اگه داوطلبی پیگیر خبرهای مربوطه باشه، مطلع میشه. یعنی برای همون بعدترش هم، برای هر سال، حداقلش اینه که از چند ماه جلوتر میشه متوجه شد که هست یا نه.
                • ب
                  بابک
                  ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
                  سلام دوستان ی سوال
                  اینکه در مورد تاریخ برگزاری ازمون احتمال میدید ما هنوز ثبت نام نکردیم
                  ایا مهلت ثبت نام تمام شده یا هنوز شرو نشده ؟؟؟؟
                  لطف میونید اگر جواوب بدید
                  • م
                    محمد رضا 10
                    ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۳
                    سلام برادر. نه، هنوز شروع نشده. هر وقت دفترچه بیاد، ثبت نام هم همون موقع شروع میشه. صحبتهایی که میشه، حدسه که مثلا زمان اومدن دفترچه یا برگزاری آزمون ممکنه فلان موقع باشه یا نباشه، وگرنه خودت بهتر میدونی کلا مشخص نیست و به قطعیت نمیشه گفت (البته اون فاصله 45 تا 60 روز بین ثبت نام و برگزاری آزمون، همیشه بوده و یه چیز قطعیه. فقط فراگیر سوم (سال 95) بود که فاصله زمانی یکماه بود که اونم فکر کنم دلیلی داشت، وگرنه اونم فاصله بیشتری داشت). به هر جهت دواطلبین باید مطالعه کنن تا دفترچه بیاد و مشخصتر بشه که چی به چیه
                  • ن
                    نوید
                    ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۹
                    بچه ها سلام.به نظرتون آزمون همون ابان ماه هست؟یا دیرتر یا زودتره؟سال های قبل همیشه ابان بوده نه؟
                    • م
                      محمد رضا 10
                      ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
                      سلام برادر. احتمال آبان هم هست و احتمالش کم هم نیست، اما کلا واقعا مشخص نیست. دفترچه ممکنه تو مرداد بیاد یا شهریور. هر وقت هم دفترچه بیاد، حدود 45 تا 60 روز بعدش آزمون برگزار میشه. حالا مثلا اگه دفترچه نیمه مرداد یا مثلا اوایل شهریور بیاد، ببینید نزدیکترین زمان آزمون میتونه چه حدودی باشه. این در حالت عادیشه، ولی ممکنه بخاطر کرونا به تعویق هم بیفته.
                      در مورد سالهای قبل، دو سال اخیر آزمون تو آبان بوده یا قرار بوده تو آبان باشه. فراگیر هشتم (سال 99) قرار بود آبان باشه، اما بخاطر کرونا افتاد دی ماه. فراگیر هفتم (سال 98) هم تو آبان بوده. اما سالهای قبلترش، زمانهای قبلتر هم داشتیم، مثلا تیر و شهریور. باز آبان هم داشتیم.
                      حالا به هر جهت، به نظرم الان نزدیکترین زمان در نظر گرفته بشه، بهتره.
                      • ن
                        نوید
                        ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
                        من بر عکس شما دوس دارم دیرتر برگذار بشه تا بیشتر بخونیم.حالا هر چی خیر و صلاح باشه.فعلا همون ابان رو در نظر میگیریم
                        • م
                          محمد رضا 10
                          ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
                          متوجهم چی میگی داداشم. نه، میدونی، من راستش طرفدار دیر یا زودش نیستم، فقط منظورم از اینکه گفتم نزدیکترین زمان در نظر گرفته بشه، بخاطر احتیاط بود. خودت بهتر میدونی اگه یه زمان دیرتری در نظر گرفته بشه ولی آزمون زودتر برگزار بشه، اینطوری آدم ممکنه مثلا یه جورایی جا بخوره و این حرفا یا از لحاظ برنامه مطالعه مشکلی پیش بیا‌د. بخاطر این، وگرنه اصلا منظورم به زودتر برگزار شدن نیست.
                          حالا کلا بین زودتر یا دیرترش هم خواسته‌ها متفاوته. بعضیا دوست دارن زودتر باشه مثلا بخاطر سنشون یا مسائل دیگه، بعضیا دوست دارن دیرتر.
                          آره، احسنت، ان‌شاءالله هر چی بیشتر به خیر و صلاح باشه پیش بیاد.
                          • ظ
                            ظهیری
                            ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۱
                            منابع خواندن را از کجا میارید؟
                      • ا
                        اکبری
                        ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۰:۰۸
                        ثبت نام استخدامی اموزش و پرورش چه روزی است؟
                        وقتی هنوز ثبت نامی صورت نگرفته پس چه جوری میخواهند 25 تیر امتحان بگیرند؟؟؟؟
                        • ل
                          لیلا
                          ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۱۷
                          امتحان 25 تیرمربوط به آموزشیاران نهضت می باشد
                        • m
                          mehrdad
                          ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۶
                          دوستان تاثیر دروس عمومی بیشتره تو قبولی یا تخصصی؟
                          • ی
                            یوسف نری
                            ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳
                            بیشترتخصصی
                          • ع
                            عطیه
                            ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۵۲
                            وای خدا توخبرهانوشته ازسال بعد فقط هرکس میتونه ارشد رشته ی کارشناسی شوامتحان بده .من ک میخواستم ادامه ارشدرشته آموزگارحالاچیکارکنم؟
                            • ی
                              یوسف نری
                              ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
                              فک نکنم یعنی کارشناسی نمیگیرن
                              • م
                                محمد رضا 10
                                ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۴
                                اون مصوبه‌ای رو میگید که میگفت رشته ارشد باید مرتبط با رشته کارشناسی باشه؟
                                البته میدونین که اون مساله، برای کنکور ارشد بود، نه برای استخدامی آموزش و پرورش، چون ممکنه بعضی داوطلبای آموزش و پرورش که الان میخوان با ارشدِ غیرمرتبط شرکت کنن، فکر کنن نمیشه. نه، مشکلی نیست. اون درباره کنکور ارشد بوده. ولی تازه اخبار ظهر گفت که اون مصوبه، لغو شده. نگاه هم کردم دیدم درسته، فعلا لغو شده. اینکه میگم فعلا، بخاطر اینه که گفتن باید بیشتر بررسی بشه. اینجور گفتن: «بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو»، آزمون کارشناسی ارشد به روال سال‌های گذشته انجام می‌شود و تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد، به انجام مطالعات و بررسی‌های بیشتر، موکول شده است.»
                                __
                                خوب این به نظر بنده معنیش اینه که فعلا که لغوه، تا بررسی که کنن، حالا یا کلا چیزی نمیشه و حالا حالاها یا همیشه مثل قبل خواهد بود یا ممکنه هم باز یه چیزی در این باره تصویب کنن. الله اعلم. ولی چیزی که هست، اینه که شما و دیگران اگه تصمیم به گرفتن ارشد غیرمرتبط دارین، الان مشکلی نیست.
                                • ع
                                  عطیه
                                  ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۷
                                  بله من کارشناسی علوم باغبانی دارم قصددارم آذر ان‌شاءالله دفترچه ارشدبگیرم ک اردیبهشت 1401علوم تربیتی امتحان بدم،دیروز ک خبرو دیدم ناامیدشدم
                                  • ع
                                    عطیه
                                    ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۵
                                    آزمون ارشد فراگیر پیام نور مهرامسال دیگه برگزارنمیشه درسوه
                                • m
                                  mehrdad
                                  ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۰:۴۳
                                  دوستان منابع عمومی ازمون چه کتاب هایی هستن مثال
                                  برای فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه ICDL)
                                  معارف اسلامی
                                  ادبیات فارسی
                                  اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
                                  هوش و توانمندی‌ های عمومی
                                  برای اینها کدام کتاب هارو بخونم بنظرتون لطفا جواب بدید
                                  • س
                                    سمیرا
                                    ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۷
                                    برای فناوری اطلاعات کتاب سبزعلی گل سطح 1و 2
                                    برای معارف ،دین وزندگی دوم ،سوم ،پیش دبیرستان و اندیشه 1 دانشگاه
                                    برای ادبیات ،ادبیات دوم سوم وپیش دبیرستان و فارسی عمومی دانشگاه وتو اینترنت بزنید جزوه علی کنکوری ،برای ادبیات خیلی خوبه
                                    برای اطلاعات عمومی وصیت نامه امام،سندچشم انداز 1440،قانون اساسی ،تشکیلات کشور،عملیات های دفاع مقدس،سازمان های مربوط به آموزش و پرورش،روز های مهم تقویم
                                    برای هوش تست حل کنید و یه جزوه هست برای دکتری (استعداد تحصیلی آزمون دکتری) اونو از اینترنت دانلود کنید بخونید .
                                    من برای عمومی (کتاب جامع آزمون استخدامی عمومی)ای استخدام رو از این سایت خریدم که خیلی خوبه هم تست داره و هم نکته های مهم هر درس رو نوشته
                                    امیدوارم موفق باشید برام دعا کنید.
                                    • m
                                      mehrdad
                                      ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
                                      سلامت باشید ایشالله هممون قبول شیم سمیرا خانوم
                                      • س
                                        سمیرا
                                        ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۵۷
                                        انشاالله
                                      • م
                                        مسعود
                                        ۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۳۵
                                        خیلی ممنون ازتون. انشاءالله موفق باشین
                                        • س
                                          سمیرا
                                          ۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۵۹
                                          خواهش میکنم
                                          همچنین
                                    • ن
                                      ناز
                                      ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
                                      میشه جواب بدید؟
                                      • ن
                                        ناز
                                        ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
                                        شنیدید میگندازسال1401کسی باارشدغیرمرتبط باکارشناسی نمیتونه آزمون استخدامی شرکت کنه؟
                                        • ر
                                          رضا باقری
                                          ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
                                          نه اینطور نیست، فقط بعضی شغل محل های خاص اینطوره
                                          • م
                                            محمد رضا 10
                                            ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
                                            نه اینطور نیست. یه پیام بالا در این باره هست.
                                            • م
                                              محمد رضا 10
                                              ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱
                                              اون مساله، برای کنکور ارشد بود، نه برای استخدامی آموزش و پرورش
                                            • ن
                                              ناز
                                              ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
                                              بومی گزینی یعنی چی؟توآزمون
                                              • .
                                                .
                                                ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
                                                یعنی افرادی که شرکت کردن در آزمون و ساکن همون منطقه باشند چه متولد شده چه ده سال سکونت در اون منطقه باشه بهش سهمیه تعلق میگیره و حدنصابش به خاطر اون سهمیه بیشتر میشه و این یک امتیازت که بهشون تعلق میگیره
                                                • ی
                                                  یوسف نری
                                                  ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵
                                                  اینجوری بشه که عالیه حق هیچکی ضایع نمیشه
                                                • م
                                                  محمد رضا 10
                                                  ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
                                                  یعنی اگر داوطلبی برای شهرستانی که بومیش حساب میشه شرکت کنه، امتیاز بومی داره. یعنی نمره اش در ضریب 1.4 ضرب میشه. شرایط بومی حساب شدن هم تو بخشنامه بومی که بعد از دفترچه فراگیر هشتم اومد، مشخصه. تو دفترچه‌های اخیر استخدامی هم هست.
                                                  ___
                                                  این رو کپی میکنم:
                                                  طبق قانون جاری، بومی حساب شدن دو حالت داره.
                                                  بومی کسیه که
                                                  1. متولد شهرستان مورد نظر باشه (که یعنی اسم اون شهرستان، تو قسمت محل تولد تو شناسنامه اومده باشه. ضمنا، ظاهرا محل صدور ملاک‌ نیست و فقط محل تولد ملاکه)
                                                  ---
                                                  2. یا اینکه با سابقه سکونت بومی حساب بشه (یعنی حداقل ده سال، چه متوالی و چه غیرمتوالی، در شهرستان مورد نظر دارای سابقه سکونت باشه و الان هم اونجا ساکن باشه).
                                                  ________
                                                  هر داوطلبی برای هر شهرستانی که یکی از این دو حالت رو براش داشته باشه، بومیش حساب میشه. بنابراین ممکنه بعضیها بتونن بومی دو تا شهرستان حساب بشن.
                                                  __
                                                  اگه از طریق محل تولده، برای اثباتش فقط شناسنامه لازمه و چیز دیگه‌ای لازم نیست، اما اگه از طریق سابقه سکونته، برای اثباتش، یه فرم استشهادنامه مشخصی هست که باید چند نفر امضاء کنن و کلانتری محل یا کلا نیروی انتظامی اون شهرستان تایید کنه.
                                                  __
                                                  اگر کسی از طریق محل تولد بومی حساب بشه، سکونت فعلی در اون شهرستان لازم نیست، اما اگر از طریق سابقه سکونت بومی حساب بشه، سکونت فعلی در اون شهرستان لازمه، یعنی الان باید اونجا باشه. یعنی هم ده سال سکونت داشته باشه (چه پشت سر هم بوده باشه و چه نباشه) و هم الان اونجا باشه.
                                                  __
                                                  ضمنا اگر کسی بخواد با سابقه سکونت بومی حساب بشه، برای اثبات اون ده سال، گواهی تحصیلی (در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان) هم میتونه بهش کمک کنه. گواهی از اداره آموزشو پرورش اون شهرستان گرفته میشه. البته حتما لازم هم نیست که گواهی تحصیلی بگیره، اما اون هم میتونه بهش کمک کنه. مثلا گواهی تحصیل میتونه کل اون ده سال رو تامین کنه. یا میتونه هم بخشیش رو تامین کنه. اما در هر صورت، استشهادنامه هم لازمه تا سکونت فعلی هم تایید بشه. میشه هم اصلا از گواهی تحصیلی استفاده نکرد و اگر ده سال سکونت وجود داره و با استشهادنامه نشون داده میشه، دیگه گواهی تحصیلی هم لازم نیست.
                                                  ____
                                                  ضمنا، امتیاز بومی برای شهرستان تهران و شهرستانهایی که مرکز استان هستن، وجود نداره، یعنی هر کسی که برای مرکز استان شرکت کنه، امتیاز بومی نداره، حتی اگه بومی مرکز باشه. این یعنی اینکه رقابت در مرکز استان برابره و هیچکس امتیاز بومی (یا همون ضریب بومی) نداره، ولی خوب چون مرکزه، احتمالا برای شغل‌محلهاش شرکت‌کننده زیاده و همین خودش میتونه باعث سخت شدن رقابت بشه.
                                                • ن
                                                  ناشناس
                                                  ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶
                                                  سلام سادا تو رو خدا اگه خبری دارین بگین لغوه آزمون یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
                                                  • 0
                                                    000
                                                    ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۲
                                                    شما هم مثل من می خوایید لغوبشه خوب بخونید؟؟ یا خوندید می خواید زود ازمون بدید ؟
                                                    • ل
                                                      لیلا
                                                      ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۳
                                                      اگه میخواستن لغو کنن تا الان اعلام می کردن
                                                    • م
                                                      محمد رضا 10
                                                      ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
                                                      نه لغو نشده فقط ممکنه بخاطر وضع وخیم کرونایی عقبتر بیفته، وگرنه اصل آزمون برقراره، خیالتون راحت
                                                      • ه
                                                        هستی
                                                        ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
                                                        مگه ازمون به تعویق افتاده یعنی 25 امتحان نیست؟؟؟؟
                                                        • م
                                                          محمد رضا 10
                                                          ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶
                                                          منظورم به آزمون فراگیر نهم هست.
                                                          البته خبر 15 تیر گفته هم آزمون نهضتیها و هم آزمون فراگیر نهم بخاطر شرایط وخیم کرونایی و عدم صدور مجوز ستاد ملی کرونا به تعویق میفتن. این یعنی 25 تیر نباید باشه. همین خبر هم که جدیدتر هست، داره میگه که هنوز مجوزی برای برگزاریش در 25 تیر صادر نشده ولی گفته امیدواریم صادر بشه و ... این حرف باعث میشه مساله لغو شدن، قطعی نباشه. خود سایت مرکز آزمون جهاد دانشکاهی هم هنوز چیزی نگفته. بنابراین فعلا همون 25 هست ولی خوب احتمال تعویق هم کم نیست.
                                                    • .
                                                      .
                                                      ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۱
                                                      سلام هر کسی که اطلاع داره آزمون برای نهضتیا جمعه لغو شده یا برگزار میشه، ممنون از پاسخگویتون.
                                                      • ل
                                                        لیلا
                                                        ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۲۲
                                                        تو رو خدا زنگ بزنید وزارتخونه درخواست لغو بدین تو شرایط کرونا نمیشه امتحان داد
                                                      • س
                                                        سمیرا
                                                        ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۱:۰۹
                                                        با سلام
                                                        کسی هست که از رشته ریاضی قبول شده باشه؟ ممنون میشم در مورد منابع و سوالات راهنمایی کنه
                                                        • ی
                                                          یوسف نری
                                                          ۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۰۰:۴۴
                                                          لغونشه بهتره سریع بگیرن تموم شه بهتره.همه قبولیدنمره منفی نداره
                                                          • S
                                                            STAR
                                                            ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۴:۴۴
                                                            سلام سایت ثبت نام فعال شده باز ،شما بهتون خبری ندادن برا ثبت نام؟
                                                            • ه
                                                              هستی
                                                              ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۹
                                                              یعنی هنوز نام نویسی میکنن؟؟؟پس اگه فردا قراره باشه کارت ورود جلسه بدن ،چطوری میتونن واسه همه کارت صادر بشه؟؟مگه ازمون به تعویق افتاده؟؟
                                                            • س
                                                              سمیرا
                                                              ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۴۹
                                                              نه نمره منفی داره

                                                            لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                                                            ثبت پاسخ