توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان لرستانی

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان از توزیع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای بانوان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار کار رد لرستان، فریبا ولی پور عالم در جلسه کارگروه زنان و خانواده شهرستان پلدختر با اشاره به اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در حوزه اشتغال بانوان، اظهار کرد: در این راستا از سوی دولت یک میلیارد تومان با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به هر استان برای اشتغالزایی اختصاص یافته که با پیگیری‌های انجام شده این مبلغ در لرستان به سه میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین با کمک گروه های جهادی برای ۱۲۶ زن بی سرپرست به صورت کمک های بلا عوض و کارآفرینی اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان بیان کرد: با توجه به اختیارات استانی، زنان بی سرپرست، بدسرپرست و دختران تجرد قطعی بالای ۴۵ سال در این طرح در استان مورد حمایت قرار گرفتند و در شهرستان های استان برای ظرفیت های موجود زمینه اشتغال در این رابطه ایجاد که مبالغ تعیین شده به حساب آنها واریز شد.

وی اضافه کرد: تعداد دیگری از این اعتبارات از جمله در شهرستان پلدختر تا کمتر از دو هفته آینده وارد حوزه کارآفرینان شده و به حساب گروه هدف واریز می شود.

ولی پور عالم یادآور شد: مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات بانوان با سود پایین و تنفس در بازپرداخت برای زنان در نظرگرفته شده است که از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و تا قبل از پایان تیرماه تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات براساس وضعیت اجتماعی هرکدام از شهرستان های استان به شکل خاص بین آنها تقسیم می شود و در این زمینه مشاور بانوان در فرمانداری‌ها نماینده تام الاختیار در تعیین نفرات و زنان جویای اشتغال خانگی یا ایجاد کارگاه است.

ولی پور عالم به بحث صنایع تبدیلی اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه در زمینه طرح‌های بین المللی صنایع تبدیلی و تکمیلی تجهیزات رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد در برخی شهرستان‌ها از جمله پلدختراز سوی مسوولان استانی کوتاهی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: بر این اساس مطالبات جدی در این زمینه در استان مطرح شده و انتظار می رود در بهمن ماه سال جاری یک حمایت بین المللی صورت گیرد و دستگاه های پیشرفته درحوزه صنایع تبدیلی و بسته بندی مانند میوه خشک کن و سبزی خشک کن است که پیگیر هستیم شهرستان پلدختر جز لیست قرارگیرد و این مسئله پیگیری می‌شود.

منبع : بازار کار

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار وام اشتغال اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ