تلاش برای استخدام ۲۲ هزار پرستار در مراکز درمانی تا پایان سال جاری

۲ نظر

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود گفت: ۲۲ هزار پرستار تا پایان سال جاری در مراکز درمانی استخدام می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، پدرام پاک آیین افزود: پرستارانی که در دوران کرونا مجاهدت کردند و رهبر انقلاب نیز بر تقدیر از آنها تاکید داشتند، مشمول اولویت در استخدام قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: هویت بخشی و تکریم عملی حرفه پرستاری با نهایی‌سازی تعرفه‌های خدمات پرستاری و ابلاغ ارزش نسبی و ضریب ریالی آن در سال ۱۴۰۱ در اجرای قانون «تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مصوب تیر ۸۶ و حسب تاکید رهبر معظم انقلاب در آذر ۱۴۰۰ که مطابق آن سهم سازمان‌های بیمه‌گر پایه برای بسته خدمات و مراقبت‌های پرستاری در بخش بستری و بستری فوریت‌های پزشکی (اورژانس) ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد تعیین شده است.

پاک آیین تصریح کرد: ۲۰ امتیاز ویژه به این پرستاران در آزمون استخدامی اختصاص می‌یابد و تلاش می‌کنیم امسال آزمون استخدامی برگزار شود.

براساس گزارش سازمان نظام پرستاری کشور، اکنون حدود ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم و این در حالیست که چهار پرستار به ازای هر یک هزار جمعیت و حدود ۶ پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت باید وجود داشته باشد.

۷۰ درصد پست‌های سازمانی پرستاری خالی است و کمبود پرستار در مراکز درمانی بسیار مشهود است و این موضوع به سلامت مردم آسیب می‌زند.

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ۱۸ خرداد در نامه‌ای به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور از تلاش‌های بی‌شائبه و جانفشانانه پرستاران در دوران جولان کرونا در کشور به تشریح مشکلات و درخواست‌های سپیدپوشان نظام سلامت پرداخت و با اشاره به وعده‌های داده شده در دوران ۲ ساله و ۱۰۰ روزه شیوع کرونا به پرستاران و وضعیت بغرنج استخدامی و رفاهی آنان، خواستار رسیدگی فوری به مشکلات این قشر و جامه عمل پوشاندن قول‌ها و وعده‌ها شد.

منبع : قدس آنلاین

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام پرستار اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار استخدام سازمان نظام پرستاری اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام وزارت بهداشت اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۲ نظر برای تلاش برای استخدام ۲۲ هزار پرستار در مراکز درمانی تا پایان سال جاری

  • n
    n
    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۶
    این دو سال هست هر هفته میان این حرفا رو میزنن ، همه دستگاه استخدام هاشون بجز این وزارت بهداشت خجالت بکشین
    • .
      .
      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
      نیروهای آزاد تکمیل ظرفیت آزمون پیمانی 99 کادر غیر درمان استخدام نشدند اول آنها را سروسامان دهید.
      99

      لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

      ثبت پاسخ