تعیین تکلیف مشمولان استخدام آموزش و پرورش در اولویت است

۱ نظر

وزیر آموزش و پرورش از در اولویت قرار گرفتن تعیین تکلیف مشمولان استخدام این وزاتخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محسن حاجی میرزایی، صبح پنجشنبه در نخستین برنامه سفر یک‌روزه خود به استان سمنان با حضور در سالن شهید مطهری سمنان و در جمع معلمان و فرهنگیان استان سمنان اظهار داشت: مشمولان استخدامی آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با اشاره به اولویت‌های تعیین شده در وزارت آموزش و پرورش در زمینه استخدامی گفت: امیدواریم امسال اتفاقات مثبتی در این راستا رقم بخورد.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش لحاظ شده است.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان با هدف ارتقای صلاحیت‌های معلمان، افزایش کیفیت کار معلمان، تقویت مهارت‌های تخصصی و حرفه‌ای معلمان و طبقه‌بندی معلمان بر اساس صلاحیت‌ها و توانایی‌هایشان در توانمندی‌های مختلف که جزء مطالبات عمومی جامعه فرهنگیان بود، اجرایی خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان را مطالبه چندین ساله فرهنگیان عنوان کرد و گفت: این طرح در شکل‌هایی نیز اجرا شده است؛ اما بعد از اینکه فوق‌العاده‌های فصل ۱۰ عمومیت پیدا کرد برای همه کارکنان عملاً نیازمند این شدیم که لایحه مستقلی برای رتبه‌بندی تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: این لایحه در دولت به‌صورت خارج از نوبت، بررسی، تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در مجلس شورای اسلامی با پیگیری نمایندگان درخواست اولویت شد و به سرعت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و کلیات آن چند روز قبل با رای قاطع نمایندگان به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: به محض تصویب این طرح برای اجرای آن آمادگی داریم؛ چراکه منابع لازم برای اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است و بنابراین به محض اینکه قانون در اختیار ما قرار بگیرد ما نسبت به اجرای آن بر اساس چارچوب‌هایی که در مجلس تعیین می‌شود اقدام خواهیم کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: این وزارتخانه برای سرعت بخشیدن به این مراحل همگام با بررسی لایحه در مجلس بر روی آیین‌نامه اجرایی آن برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است تا به محض تصویب آیین‌نامه را به مجلس تقدیم و با تصویب در دولت اجرای رتبه‌بندی را آغاز کنیم.

حاجی میرزایی اظهار داشت: قید معلمان در قانون برای رتبه‌بندی معلمان مدنظر قرار دارد؛ بنابراین تمام کسانی که در طبقه‌بندی مشاغل معلمان قرار می‌گیرند مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

وی ادامه داد: طبیعی است افرادی که معلم نیستند در این طرح مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند؛ اما فاصله‌ای که بین حقوق افراد به وجود می‌آیند باید به شکل دیگری جبران شود ما تلاشمان این است که همکاران اداری این وزارتخانه نیز موقعیتشان آسیب نبیند؛ البته باید صبر کنیم تا مصوبه مجلس به دستمان برسد تا ببینیم چه چیزی تصویب شده است.

به گزارش تسنیم، وزیر آموزش‌وپرورش در بدو ورود به استان سمنان از سوی حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولان استان سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، گفت‌وگو و دیدار با فرهنگیان و معلمان منتخب استان سمنان به‌صورت حضوری و پخش زنده در گروه معلمان استان در شاد با هدف ایجاد ارتباط موثر بین وزارت آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس، فراهم آوردن بستر هم‌افزایی مدیران در جهت تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت و اقدام در راستای کاهش فاصله گفتمان بین صف و ستاد، همچنین دیدار با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان و همچنین علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در جلسه همزمان شورای اداری و شورای آموزش‌وپرورش، بخشی از اهداف سفر وزیر آموزش‌وپرورش به استان سمنان است.

حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز پنجشنبه نیز با نمایندگان دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تعیین تکلیف مشمولان استخدام آموزش و پرورش در اولویت است

  • ی
    یوسف نری
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶
    پس چراتکلیف نهضت تکدوره هامشخص نمیشه

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ