تحقق پرداخت کامل حقوق و بیمه «معلمان خرید خدمت» در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم برای سال آینده کمبود معلم در کلاس درس را نداشته باشیم گفت: معلمان خرید خدمات نصف حقوق و نصف بیمه می‌گرفتند که در دولت سیزدهم حقوق و بیمه آن‌ها کامل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده رئیس جمهور در سفر به اردکان عملیات عمرانی شهرک آموزشی ۲۰ هکتاری کوثر اردکان را آغاز کرد. وزیر آموزش و پرورش در نخستین برنامه آموزشگاه خیری شش کلاسه شادروان سید مجید سیدی با زیربنای یک هزار و ۱۰۰ متر مربع را بهره برداری کرد.  این آموزشگاه با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال توسط خیر محترم آغاز به کار کرد و در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین عملیات عمرانی شهرک آموزشی ۲۰ هکتاری کوثر یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که توسط وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اردکان به عنوان یکی از برنامه‌های سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد آغاز شد.

 

مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش‌وپرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود

همچنین وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از خیرین، فرهنگیان و مدیران شهرستان میبد اظهار داشت: در حوزه نسل‌های مدارس یا دانشگاه‌ها عموما در نسل اول هستیم و تنها به‌صورت آموزش محور عمل می‌کنیم؛ فقط انگشت‌شمار مدارس به‌صورت پژوهش محور کار می‌کنند؛ تعداد اندکی از دانشگاه‌ها کارآفرین محور و به‌ندرت مسئولیت اجتماعی محور هستند.

نوری گفت: اگر بخواهیم آموزش‌وپرورش چرخش تحول‌آفرین داشته باشد، باید مطالبه تعلیم و تربیت از آموزش‌وپرورش به یک دغدغه ملی تبدیل شود.

وی افزود: باید از سواد اسمی به سواد چندبعدی برسیم سوادی که منجر به ایفای مسئولیت اجتماعی شود؛ سواد از اسمی به مفهومی تبدیل شود و دانش آموزان به فهم و تحلیل کافی برسند و تنها به استنتاج کفایت نکنند.پیگیری می‌کنیم تا برای سال آینده کمبود معلم در کلاس درس را نداشته باشیم. همچنین معلمان خرید خدمات نصف حقوق و نصف بیمه می‌گرفتند که در دولت سیزدهم حقوق و بیمه آن‌ها کامل شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلم‌ها نظام رتبه‌بندی را به عرصه‌ای برای ارتقا کیفیت نظام تعلیم و تربیت تبدیل خواهند کرد

منبع: تسنیم

برای مشاهده اخبار فرهنگیان و معلمان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ