تاکید بر جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

۱ نظر

رئیس‌جمهور جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این دانشگاه باید دقیق‌ترین جذب، بهترین نگهداری و بالاترین سطح ارتقا در میان دانشگاه‌های کشور را دارا باشد.


رئیس‌جمهور جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این دانشگاه باید دقیق‌ترین جذب، بهترین نگهداری و بالاترین سطح ارتقا در میان دانشگاه‌های کشور را دارا باشد.
به گزارش بازارکار از صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی با اشاره به بیانات جامع رهبری معظم انقلاب در دیدار با معلمان، اقتضای اجرای توصیه‌ها و منویات ایشان را تلاش مضاعف در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد و گفت: اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز در انجام این تحول، یعنی هدایت وضع موجود به سمت وضع مطلوب، رفع کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت باید تلاش مضاعف کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رئیس جمهور در ادامه تحول در نظام آموزشی کشور را نیازمند اتاق‌های اندیشه‌ورزی دانست و اظهار داشت: در اجرای این تحول دانشگاه فرهنگیان بهترین گزینه و دانشجویان و اساتید آن بهترین مشاوران برای پیشرفت کار در آموزش و پرورش هستند.

دکتر رئیسی با تاکید بر اهمیت نقش اساتید و دانشجویان آینده‌نگر و آینده‌ساز در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: اینکه می‌گویند ایجاد تحول از مدرسه آغاز می‌شود، سخن درست و حکیمانه‌ای است، لذا تاکید دارم که در تهیه و تنظیم طرح‌های تحولی در آموزش و پرورش حتما از نظرات اساتید و دانشجویان این دانشگاه که آینده‌سازان کشورند به گونه‌ای استفاده شود که نسبت به این طرح‌ها بیگانه نباشند.

آقای رئیسی با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، تجربیات بسیار خوبی در حوزه تعلیم و تربیت کسب شده است، تصریح کرد: دوره آزمون و خطا در حوزه تعلیم و تربیت گذشته و همه تصمیمات و کیفیت اجرای آن‌ها باید دقیق و برنامه‌ریزی شده باشد.

آیت‌الله رئیسی مهمترین دستور کار شورای‌عالی آموزش و پرورش را اجرای منویات رهبری و بررسی چرایی عدم اجرایی شدن سند تحول بنیادین دانست و گفت: اگر کسانی در آموزش و پرورش آمادگی یا روحیه تحول‌خواهی ندارند، در هر پست و سمتی که هستند حتما باید از سر راه کنار بروند تا تحول در این وزارتخانه ایجاد شود.

رئیس جمهور باور، عزم و اراده جدی و عمل و اقدام در میدان را ۳ لازمه مهم تحول دانست و اظهار داشت: انتخاب مدیران در حوزه‌های مختلف و در همه سطوح به ویژه در دانشگاه فرهنگیان باید مبتنی بر نگاه تحول‌گرایانه باشد چرا که این دانشگاه کانون تحول در آموزش و پرورش است و اگر این کانون به وظایف خود عمل نکند، تحول ایجاد نخواهد شد.

آقای رئیسی خلاقیت ابتکار، مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی را از جمله نیاز‌های ضروری کشور دانست و گفت: در وزارت آموزش و پرورش نیز باید موضوع «پرورش» و «آموزش» به صورت توامان مورد توجه قرار گیرد. رئیسی با اشاره به اهمیت جایگاه معلم در نظام حکمرانی کشور، اظهار داشت: این معلم است که نیروی مستعده و متعلم را به شکوفایی می‌رساند و جامعه مبتنی بر علم را پایه‌گذاری می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه توجه به افزایش بهره‌وری در کنار ارتقای علم در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: هزینه کردن در آموزش و پرورش را سرمایه‌گذاری برای کشور می‌دانیم، اما مهم است که به صورت ماهانه و حتی هفتگی میزان بهره‌وری را ارزیابی کرد.

آقای رئیسی مصون‌سازی جوانان و نوجوانان در مواجهه با شبیخون فرهنگی غرب را در گرو تحول در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: اگر با رویکرد تحول‌گرایانه مدیران و اساتید آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان شاهد تحول و زمانه‌سازی باشیم، در آن صورت است که دیگر نگران فرزندان‌مان در دنیای اطلاعات و ارتباطات نخواهیم بود.

رئیس جمهور ضرورت جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این دانشگاه باید دقیق‌ترین جذب، بهترین نگهداری و بالاترین سطح ارتقا در میان دانشگاه‌های کشور را دارا باشد.

آقای رئیسی در ادامه تاکید کرد: سند مورد استناد برای آموزش و پرورش و همه حوزه‌های فرهنگی سند تحول بنیادین است و اگر اسناد دیگری تنظیم می‌شود باید ذیل این سند تعریف شوند.

منبع : بازار کار

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱ نظر برای تاکید بر جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

  • ن
    نادیا
    ۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
    دوستان تا چه حد این خبر درسته؟
    اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان
    مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از رویکرد جدید در جذب سرمایه‌های انسانی متخصص، جوان و متعهد با اولویت فرزندان نخبه خانواده فرهنگیان خبر داد و بر ضرورت نگه داشتن و ادامه فعالیت نیروهای متخصص و متبحر موجود تاکید کرد

    لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

    ثبت پاسخ