بهزیستی خراسان‌شمالی برای ۸۹۸ مددجو اشتغال ایجاد کرد

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این سازمان حمایتی در ۹ ماهه سال جاری برای ۸۹۸ نفر از گروه هدف شغل ایجاد کرد که نسب به مدت مشابه پارسال سه برابر رشد داشته است.

به گزارش بازار کار و به نقل از ایرنا ، محسن توحیدی مقدم ظهار کرد: ۹۸ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان اعتبار در این مدت برای ایجاد اشتغال مددجویان زیر پوشش این سازمان حمایتی هزینه شد.
وی افزود: از مجموع این میزان اعتبار ۱۶ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان اعتبار از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای ایجاد اشتغال ۱۴۲ نفر و از محل تبصره ۱۶ نیز تاکنون ۸۲ میلیارد تومان به ۷۵۶ نفر برای ایجاد اشتغال جامعه هدف استان پرداخت شد.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: مددجویان در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات صاحب شغل شدند که تلاش می شود با توجه به رشته تحصیلی و مهارت شغل های جدیدی نیز به آنان معرفی شود.وی اظهار کرد: اینک تلاش می کنیم تا با ایجاد شغل برای خانواده های گروه هدف درآمد پایدار ایجاد کنیم که در این راستا مشارکت و کمک خیران را نیز می طلبیم.
توحیدی مقدم با بیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف یکی از اهداف مهم سازمان بهزیستی است، بیان کرد: در همین راستا تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان واجد شرایط پرداخت می شود و علاوه بر این از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از اشتغال مددجویان، پرداخت حق بیمه کارفرمایان است به این صورت که اگر یک کارفرما فردی از جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کند، سهم بیمه آن پرداخت می شود.
وی افزود: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.
مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: در مجموع ۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که شامل معلولان، سالمندان، زنان خود سرپرست، کودکان و سایر گروه هدف می شود.
وی افزود: در این بازه زمانی به ۳۱۴ خانوار حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی به مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان پرداخت شده است و همچنین به تعداد ۱۱۲ نفر نیز در سایر گروه ها حق پرستاری دریافت کرده اند.
توحیدی مقدم گفت: در این مدت برای خرید پروتز و اوروتز و سایر وسایل کمک توانبخشی از جمله ویلچر، تشک مواج، سمعک، ساعت گویا و عصا مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها سکونت دارند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ