بهره‌مندی فرزندان پسر مددجویان کمیته امداد از خدمات نظام وظیفه

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۴۴۸ نفر از فرزندان پسر خانواده‌های زیرپوشش کمیته از تسهیلات خدمت نظام وظیفه بهره‌مند شدند.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناجی عبیاوی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۴۴۸ نفر از فرزندان پسر خانواده‌های زیرپوشش این نهاد حمایتی از ابتدای امسال تاکنون از تسهیلات درنظر گرفته شده در خدمت نظام وظیفه بهره‌مند شدند.
او با بیان اینکه خدمات نظام وظیفه شامل معافیت سربازی، کاهش تعرفه خدمت و انتقال به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت است، افزود: معافیت فرزند پسر از خدمت سربازی به شرطی انجام می‌شود که حضور فرزند باعث توانمندی و بهبود شرایط اقتصادی خانوار باشد.
عبیاوی تصریح کرد: ۱۵۲ نفر از فرزندان پسر خانوار‌های زیرحمایت در این مدت از خدمت سربازی معاف شدند و بر اساس قانون تنها یک نفر از فرزندان پسر خانوار‌های بدون سرپرست و یا تنها پسر خانوار‌هایی که دارای سه دختر هستند از خدمت سربازی معاف می‌شوند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: طرح تسهیلات سربازی شامل خانوار‌های فوت سرپرست مرد خانوار، طلاق و نیز خانوار‌های دارای سه فرزند دختر است و به‌منظور کاهش مشکلات معیشتی خانوار‌های زیرحمایت، با پیگیری و انجام مکاتبات با سازمان نظام‌وظیفه ۲۹۶ نفر از سربازان زیرحمایت به نزدیک‌ترین پادگان محل سکونت خود منتقل و از کاهش تعرفه سربازی بهره‌مند شدند.
این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مولفه‌های توانمندسازی مددجویان زیرحمایت کمک به معافیت سربازی فرزندان پسر این خانوار‌ها است و معافیت فرزندان مددجو و پس‌ازآن دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و شروع به کار در حرفه‌ای خاص توان اقتصادی خانواده را بالا برده و موجب توانمندسازی این خانوار‌ها می‌شود.
او گفت: این کمیته طرح سرباز ماهر با همکاری نیرو‌های مسلح به اجرا درآورده است و در این طرح مهارت‌های فنی و حرفه‌ای رایگان به فرزندان خانوار‌های مددجو مشمول خدمت سربازی ارایه می‌شود و بسته‌های تشویقی این نهاد به سربازان ماهر پیش، هنگام و پس از سربازی ارایه می‌شود، که از اصلی‌ترین بسته‌های تشویقی آن، تامین تمامی هزینه مهارت آموزی، و ارایه تسهیلات اشتغال خانواده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار آخرین تغییرات خدمت سربازی و معافیت ها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ