بلاتکلیفی جاماندگان مربیان قرآن در راه استخدام

۱۲ نظر

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تعلل آموزش و پرورش در جذب معلمان قرآنی پیش از سال ۹۲، تصریح کرد: این معلمان باید به شیوه‌ای که همکارانشان طی سالیان گذشته جذب شدند به استخدام آموزش و پرورش در آیند و نباید آزمونی از آن‌ها گرفته شود.تعداد آن‌ها کمتر از ۳۰۰ نفر است.


احمدحسین فلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت تبدیل وضعیت تعدادی از مربیان قرآنی قراردادی بازمانده پیش از سال ۱۳۹۲، عنوان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس و مجوز آموزش و پرورش اقدام به جذب این مربیان قرآنی باید صورت می‌گرفت که به دلیل اهمال کاری مدیران استانی آموزش و پرورش این اقدام تا به امروز به تاخیر افتاده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۵ هزار مربی قرآنی پیش از سال ۹۲ فقط کمتر از ۳۰۰ نفر از این مربیان جذب آموزش و پرورش نشدند، افزود: آموزش و پرورش نباید به دلیل تعلل مدیران استانی این عزیزان را از حق خود محروم کند. موضوع این جاماندگان پیش از سال ۹۲ با معلمان طرح امین متفاوت است و این افراد بایستی تا امروز به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آمدند.
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: این معلمان باید به شیوه‌ای که همکارانشان طی سالیان گذشته جذب شدند به استخدام آموزش و پرورش در آیند و نباید آزمونی از آن‌ها گرفته شود.
معلمان طرح امین با آزمون جذب آموزش و پرورش خواهند شد
وی درباره وضعیت مربیان قرآنی و پرورشی طرح امین نیز توضیح داد: با تصویب الحاق یک تبصره به بند (۲) ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش در مجلس و تایید آن توسط شورای نگهبان، فرصتی برای این معلمان ایجاد شد تا در کنار آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در آزمون ۲۰ تیرماه شرکت کنند.

آزمون ۲۰ تیرماه حدود ۱۰ هزار متقاضی دارد

فلاحی افزود: تعداد معلمان طرح امین حدود یک هزار و ۴۰۰ معلم برآورد می‌‎شود و به نظر می‌‎رسد آزمون ۲۰ تیرماه این عزیزان در کنار معلمان نهضتی حدود ۱۰ هزار متقاضی داشته باشد.

منبع : خبرگزاری خانه ملت

 برای مشاهده آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

ای استخدام

از تجربیات دیگران استفاده کنید!

مطالعه تجربیات شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی سازمان‌های مختلف در دوره های گذشته می تواند نقش بسزایی در قبولی شما در سازمان مورد نظر داشته باشد.

۱۲ نظر برای بلاتکلیفی جاماندگان مربیان قرآن در راه استخدام

  • م
    محسن نادری
    ۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۰:۲۳
    این همه کمیسیون آموزش مجلس محترم مدت ها است می گویند ما نیروهای قرآنی که سال 91 استخدام شده ایم و هنوز قرار دادی هستیم باید بدون هیچ شرطی زودتر تبدیل وضعیت شویم اما وزارت آموزش هنوز تا امروز که اول مهر 1400 هست هیچ مجوزی را به اداره کل آموزش پرورش کرمان نفرستاده .کاش یکی به فریاد ما برسه در آموزش پرورش ناحیه 2 کرمان ما نیروهای قرآنی قراردادی فقط 2 نفر هستیم دیگه همه یا پیمانی یا رسمی شدند .
    • ا
      امید
      ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲
      معلم قرآن چطوری میتونن وارد آموزش پرورش بشن
      • پشتیبان سه
        ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۹
        با سلام
        کاربر عزیز برای اطلاع از زمان استخدام این سازمان اینجا را کلیک کنید.
        موفق باشید
      • ا
        امید
        ۱۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹
        معلم قرآن چطوری جذب میشن
        • ی
          یوسف نری
          ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۶
          شمااول تکیلف نهضتی تکدوره مشخص کنیدبعدبریددنبال معلمان حوزه قرانی
          • ب
            بهار
            ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
            الان این 20 هزارتا ثبتنام شدن؟کجا ثبتنام کردن؟فقط نهضتی و...هست ؟پس خداروشکر ماده 28 دفترچش مثل سالای قبل همون شهریور میاد ان شاءالله؟
            • *
              *
              ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۱۵
              سلام. آخرش نفهمیدیم امسال چقدر سهمیه قراره بدن به ماده 28؟کسی میدونه دوستان؟
              • ن
                ناشناس
                ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
                سلام. برای ماده 28، تو خبرهای مختلفی که تو اردیبهشت و خرداد اومده، چند تا آمار مختلف، ولی نزدیک به هم گفته شده. 25 هزار نفر گفتن، 27 هزار هم گفتن.
                ضمنا گفتن که از آزمون قبلی، 7 هزار یا 9 هزار ظرفیت تکمیل نشده باقی مونده که گفتن به ظرفیت امسال اضافه میشه و بنابراین میشه چیزی در حدود 34 هزار نفر. 34 هزار رو دقیقا ذکر کردن، نه اینکه خودم جمع بزنم.
                اگر برای کارنامه سبزهای عزیز آزمون قبلی کاری انجام بشه، این 7 هزار یا 9 هزار کمتر میشه یا کلا صفر میشه، و اگه کاری انجام نشه، دیگه کلا در بالاترین حالت، برای امسال 34 هزار نفر استخدامی خواهد بود و در کمترین حالت همون 25 هزار نفر.
              • م
                محمد رضا 10
                ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷
                آزمون نهضتیها و حق‌التدریسیهای و ... محترم جداست و کاری به آزمون ماده 28 نداره. آزمون اون عزیزان داخلی هست، یعنی بین خودشونه. ماده 28 هم که می‌دونید خودش یه آزمون مستقله.
                بله، دفترچه آزمون اون عزیزان اومده و ثبت نامش هم تا همین جمعه قبلی بوده. آزمونشون هم 18 تیر برگزار میشه. حالا نمیدونم چرا اینجا گفته 20 تیر. خود دفترچشون گفته 18 تیر. حالا به هر جهت، همون موقعهاست. دفترچشون تو‌ سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی هست. اگر خواستین، نام این مرکز رو جستجو کنید، سایتش میاد و میتونید دفترچه اونها رو ببینید.
                اما آزمون ماده 28، دیگه باید برج 5 یا 6 باشه. ممکنه هم بعدتر از برج 6 باشه. الان نزدیکترین زمان قابل تصور حدودای 15 مرداد هست‌ ولی برج 6 هم طبیعیتره.
                • م
                  مهدی..
                  ۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰
                  این 5هزار مربی قران قبل 92پذیرش شدن امارشو دارم که از اقوام و دوستان بنده هستن یکی دوتاش با لیسانس کشاورزی و کاردانی دامپزشکی رفتن شدن معلم بدون ازمون فقط توپایگاه بسیج فعالیت داشتند
                  • ی
                    یه نفر
                    ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲
                    یعنی این ازمون 18تیر الکی هست و همشون جذب میشوند؟
                    • ز
                      زینب
                      ۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۴۸
                      الکی هست قبلا اونا تو مدارس بودن الان حکم رسمی خواهند خورد فوقش یک یا دو نفر با ازمون جذب میشن

                لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

                ثبت پاسخ