برگزاری آزمون استخدامی بنیاد شهید برای جذب ۲۷ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد در دی ماه

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دی‌ماه امسال آزمون استخدامی برای ۲۷ هزار فرزند شهید و فرزند جانباز ۷۰ درصد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در پانزدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان با اشاره به موضوع روز دنیا یعنی جنگ غزه، گفت: در غزه ذبح انسانیت درحال رقم خوردن است، فرهنگ شهادت و شهیدپروری به مردم غزه منتقل شده که منجر به مقاومت و صبوری آن‌ها شده است و بازی کودکان فلسطینی حمل پیکر شهدا است.

معاون رئیس جمهور افزود: اینکه رهبر انقلاب با تاکید، آینده تمدنی انقلاب اسلامی را حول محور شهدا می‌بینند، به خاطر این است که شهید یک پرچم تمدنی است. دو نوع سبک زندگی و دو نوع قهرمان در جامعه جهانی امروز طرح می‌شود و مردم دنیا به این دو قهرمان و الگو دعوت می‌شوند؛ یک قهرمان با هستی‌شناسی و ابدیت‌گرایی در شهید تجلی پیدا می‌کند و یک قهرمان در موارد مادی و دنیوی است که تجلی آن سلبریتی‌ها هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: نجات جامعه ما و نجات جهان در قالب معرفی درست از شهدا رقم خواهد خورد، مسئله‌ای که قابل افتخار است، شهدا و مفاخر هستند و قله فرهیختگی، شهدا هستند. با وجود اینکه اصفهان رویداد‌های تمدنی بسیاری دارد، اما روز خود را روز تشییع شهدا قرار داده و این نشان دهنده توجه مردم و مسئولان اصفهان است و با این وجود انتظار از اصفهان بالاتر می‌رود.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: همه معابر شهری در اصفهان باید به نام شهدا نامگذاری شود چرا که افتخارات ما شهدا هستند. گلستان‌ها و مزار شهدا باید میعادگاه عاشقان باشد، شهدا امامزادگان عشق هستند و از مقام قطعی برخوردارند و جایی که باید به عنوان یک عبادتگاه و میعادگاه فرهنگی به آن توجه شود، گلستان‌های شهدا هستند. شکل و شمایل گلستان‌های شهدا باید شبیه به حرم امامزدگان شود و باید به عنوان یک حرم به آن نگاه کرد، زیرا این مجموعه باید برای قرن‌ها ماندگار باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تولید فیلم‌های سینمایی با موضوع شهدا، اذعان کرد: ۱۰ سال بود که بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ فیلم و سریالی کار نکرده بود، اما از سال گذشته تولید ۲۸ سریال را با کمک نهاد‌های مرتبط در دستور کار قرار داده‌ایم. فیلم‌ها باید به صورت باکیفیت ساخته شوند و ما حمایت مالی نیز انجام می‌دهیم و کار تولید شود که بیننده‌های زیادی را به خود جذب کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کتاب نیز به عنوان یکی از محصولات فرهنگی مورد توجه بنیاد قرار دارد، افزود: در حوزه کتاب نیز به همین ترتیب است، حجم تولیدات کتاب ما بسیار بالا رفته و ما تاکید داریم کتابی نوشته شود که از کیفیت بالایی برخوردار باشد و مردم علاقمند به خواندن آن باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به آزمون استخدامی برای فرزندان شهدا و جانبازان، عنوان کرد: دی ماه امسال آزمون استخدامی برگزار می‌شود و برای اولین بار، ۲۷ هزار فرزند شهید و فرزند جانباز ۷۰ درصدی که دیپلم افتخار هم دارند استخدام می‌شوند و قبل از اینکه آزمون برگزار شود، تامین مالی آن انجام شده است.

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ