ایجاد ۸۱۰ شغل برای مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیش از ۸۱۰ شغل مستقیم برای مددجویان بهزیستی استان ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی عرب نژاد بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت وام‌های خوداشتغالی و مشوق‌های بیمه‌ای بوده است.


وی با اشاره به معرفی ۴۴۳ نفر برای دریافت وام‌های اشتغال جهت به بانک‌های عامل بیان داشت: بیش از ۱۵۹ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال در بخش‌های خدماتی، کشاورزی، صنعتی پرداخت شد.
وی عنوان کرد: همچنین از سایر محل‌ها و مشوق‌ها از جمله بیمه‌های خویش فرمایی و کارفرمایی و تسهیلات کم بهره به کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی را به‌کارگیری کرده‌اند تا سقف ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات برای کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر از مددجویان بهزیستی را بکاری گیری در هر واحد تولیدی یا کارگاهی کرده‌اند پرداخت ده مجموعاً از این طریق برای تعداد ۳۷۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تعداد افراد بهره مند از بیمه سهم خویش فرمایی ۸۲ نفر بوده است.
وی با بیان اینکه برای ۶۲ نفر بیمه کارفرمایی پرداخت شده است، عنوان کرد: رقم پرداختی در این زمینه چهار میلیون و ۵۷۸ هزار ریال بوده است.
عرب نژاد تصریح کرد: همچنین تعداد افراد بهره مند از اعتبار جبران عدم کارایی معلولین (در مراکز غیردولتی) ۱۷ نفر به مبلغ ۹۴۱ میلیون ریال بوده است.

منبع : خبرگزاری مهر

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ