ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح راهبران شغلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح راهبران شغلی خبر داد.


به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سایت خبری کمیته امداد، حجت‌الله عبدالملکی در سفر به استان کردستان در جلسه با کارآفرینان شهرستان قروه عنوان کرد: طرح راهبران شغلی مدل جدید اشتغال کمیته امداد است که با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سطح کشور در حال ترویج و اجرای آن هستیم.
وی از ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان در قالب طرح راهبران شغلی خبر داد و گفت: ۱۷۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ایجاد ۶ هزار شغل به خانواده‌های زیرپوشش در استان کردستان پرداخت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه طرح راهبری شغلی با کمک و همکاری کارآفرینان اجرا می‌شود، افزود: اکنون حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین حرفه‌ای در کشور داریم و در صورتی هر یک از این افراد ۱۰ نفر از مددجویان این نهاد را مشغول به کار کنند برای ۴ میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد.
عبدالملکی با تاکید بر حمایت و پشتیبانی کمیته امداد از کارآفرینان، ادامه داد: طرح راهبران شغلی یک بازی برد-برد برای کارآفرینان و هم برای مددجویان این نهاد است و هر دو طرف از طریق این برنامه به سود و نفع خود می‌رسند.
وی افزود: کمیته امداد در سال ۹۷ این طرح را با ۱۵۰ هزار راهبر شغلی آغاز کرد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امسال با کمک ۵ هزار کارآفرین و راهبر شغلی برای ۷۰ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد فرصت شغلی ایجاد کنیم.
وی میزان اعتبار در نظرگرفته شده در بخش تسیهلات اشتغال این نهاد را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبارات از سه محل شبکه بانکی کشور، صندوق توسعه ملی و در قالب توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایر و بخشی هم از طریق اعتبارات کمیته امداد و از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان زیرپوشش پرداخت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: از این مبلغ سهم استان کردستان ۱۷۵ میلیارد تومان است که برای ایجاد ۶ هزار شغل به خانواده‌های زیرپوشش این نهاد در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد.

 منبع : خبرگزاری آنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ