ایجاد ۶۵۰۰ شغل برای مددجویان استان فارس

از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰۰ شغل برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فارس با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال ایجاد شده است.
به گزارش بازارکار به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۶۰۲ تسهیلات اشتغال برای مددجویان استان جذب شده است که از این میزان، ۱۲۵ میلیارد ریال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هم افزایی و ۶۱۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و مناطق عشایری و هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبارات قرض الحسنه بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ پرداخت شده است.


او در ادامه اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۵۹ خانوار در استان به خودکفایی رسیده و ۵۶۰۲ طرح اشتغال ایجاد شده است. از این تعداد طرح ایجاد شده، تعداد ۲۲۱۳ طرح اشتغال برای زنان و ۳۳۸۹ طرح اشتغال برای مردان بوده است. همچنین از این تعداد، ۷۸۸ طرح در زمینه مشاغل خانگی و ۴۸۱۴ طرح نیز در زمینه خوداشتغالی بوده است که توانسته برای ۶۵۰۰ نفر ایجاد شغل کند.
مدیر کل امداد فارس با بیان اینکه وام های اشتغال بر اساس محل سکونت مجری طرح داده می شود، گفت: امسال ۱۸۱۴ طرح شهری با اعتبار ۶۲۷ میلیارد ریال و ۳۸۰۹ طرح روستایی نیز با اعتبار هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.
وی در خصوص نوع مشاغل ایجاد شده در طی این مدت خاطر نشان کرد: ۱۷۴۱ مورد مشاغل خدماتی ، ۲۴۷۹ مورد دام‌پروری ، ۲۸۴ مورد صنایع‌دستی و ۱۰۹۸ مورد کشاورزی ایجاد شده است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ