ایجاد ۴۸۲۹ فرصت شغلی ویژه مددجویان هرمزگانی

معاون اشتغال و خودکفایی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ه) هرمزگان گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۸۲۹ فرصت شغلی با اعتباری حدود ۸۳۰ میلیارد ریال برای مددجویان فراهم شد.


به گزارش بازارکار عبدالرضا خسروانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهارداشت: از مجموع این تعداد فرصت شغلی ۷۸۹ طرح از محل اعتبارات صندوق امداد ولایت به مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال و مابقی از محل اعتبارات قرض الحسنه بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی اجرا شده است.
‌وی در ادامه افزود: فرصت‌های شغلی ایجادشده در ۶ بخش متمرکز بوده که شامل؛کشاورزی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی دامپروری، شیلات و آبزیان، صنایع دستی و خدمات بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ه) هرمزگان با اشاره به آمار طرح‌ها و اعتبارات در این بخش‌ها ابراز داشت: در بخش «کشاورزی» با ۳۰۹ طرح و با اعتبار ۷۳ میلیارد و ۲۲۰ میلیون در بخش «دامپروری» با ۷۲۰ طرح و با اعتبار ۱۷۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال در بخش «شیلات و آبزیان» ۸۵ طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال در بخش «صنایع دستی» یک هزار و ۲۶۴ طرح با اعتبار ۱۱۶ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال در بخش «فعالیت‌های صنفی و صنعتی»با صد طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال در بخش «خدمات» دو هزار و ۳۵۱ طرح با اعتبار ۴۱۹ میلیارد ۶۱۱ میلیون ریال به مرحله اجرا در آمده و هزینه شده است.
بهره‌مند شدن شش‌هزار و ۵۱ نفر از آموزش‌ها
خسروانی به موضوع بسته تشویقاتی جهت جذب مددجویان این نهاد به بازار کار پرداخت و عنوان کرد: هر کارفرما می‌تواند با جذب مددجویان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال معاف شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ه)هرمزگان خاطر نشان کرد: تعداد ۴۸۹ نفر از مددجویان هم از طریق کاریابی‌ها جذب بازار شدند.
خسروانی در مورد بسته دوم تشویقاتی بیان کرد: هر کارفرما به شرط اینکه مددجویان را حداقل سه سال به کار بگمارد می تواند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بابت هر نفر مددجو تا سقف پنج نفر با کارمزد چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله از ماه دوم اشتغال به کار مددجو از این نهاد بهره مند شود.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۶ هزار ۵۱ نفر آموزش مهارتی، مقدماتی و پایدارسازی کسب کرده‌اند،گفت: از این تعداد چهار هزار و ۳۰۴ نفر زن و یک هزار ۷۴۷ نفر مرد و سه هزار و ۶۵۴ نفر از مناطق روستایی و مابقی شهری بوده‌اند.

 منبع : خبرگزاری فارس

 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ