ایجاد ۲۱۸ هزار فرصت شغلی جدید در کشور

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۸ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در کشور ایجاد شده است.

به گزارش بازارکار، مرتضی فیروزآبادی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار کردستان در سنندج، توجه به مشاغل خرد را رویکرد کمیته امداد در اشتغال‌زایی دانست و افزود: تلاش می‌کنیم سرمایه لازم را در اختیار نیروی آماده به کار قرار دهیم و در نهایت با وصل کردن مشاغل خرد به اقتصاد بزرگ‌تر، آن را به پایداری برسانیم.

وی، نوغان‌داری و فرش‌بافی را الگوی موفق کمیته امداد در زنجیره اشتغال دانست و افزود: تلاش می‌شود با ایجاد زنجیره تولید، ایجاد نهادهای پشتیبان و در نهایت توجه به فروش محصولات در فضای مجازی و نمایشگاه‌ها، زمینه رونق مشاغل خرد را فراهم کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته برای توانمندسازی مددجویان، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معادل ۵۲ درصد، جذب شده است.

وی به تسهیل‌گری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: طبق ابلاغ بانک مرکزی اگر اعتبار سنجی متقاضی مناسب باشد با یک سفته تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان، تسهیلات پرداخت می‌شود و در غیر این صورت نیز یک ضامن کافی است.

فیروزآبادی تاکید کرد: بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار، میزان سقف تسهیلات مددجویان از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که گشایش خوبی است.

وی با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی برنامه اشتغال کمیته امداد در کردستان اظهار داشت: این استان جزو پنج استان برتر در زمینه اشتغال‌زایی در سطح کشور است.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ