ایجاد ۲هزارو ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: راهبرد اصلی این نهاد در کنار توجه به نیازهای معیشتی نیازمندان، ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات جهت خروج هدفمند و توانمندشده از برنامه های حمایتی کمیته امداد است بطوریکه از اول امسال بیش از ۲ هزارو ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان و اقشار نیازمند شغل ایجاد کرده است.


به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، روح الله صالحی در دیدار با نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف افزود: ایجاد فرصت های شغلی و توانمندسازی مددجویان از اولویت اصلی کمیته امداد است.
وی با اشاره به اینکه نهاد مقدس کمیته امداد طی فعالیت ۴۴ ساله خود خدمات ارزشمندی را در حوزه های مختلف به جامعه هدف و اقشار نیازمند ارائه کرده است، اظهار داشت: کمیته امداد در فصل جدید خدمت رسانی، توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف به ویژه ایجاد اشتغال و درآمد با ثبات را در اولویت اصلی خود قرار داده است.
این مسوول، تهیه مسکن مناسب را یکی دیگر از اقلام توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان و تصریح کرد: ۵۰۷ پروژه احداث مسکن در قالب انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، بسیج و شرکت گلرنگ در این بخش در دست اجرا است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین به فعالیت های فرهنگی و تحصیلی مددجویان اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته ۳۹ نفر از دانش آموزان مستعد تحت حمایت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با کسب رتبه برتر در دانشگاه‌های معتبر دولتی در رشته های پزشکی، مهندسی و رشته های پرطرفدار پذیرفته شده و در حال تحصیل هستند.
صالحی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات ازدواج نیز به ۵۹۳ نفر کمک هزینه ازدواج در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج اهدا شده است، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته افراد پشت نوبتی دریافت جهیزیه در استان نداریم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از تعامل مناسب نمایندگان مجلس با این نهاد مقدس قدردانی و یکی از مهمترین مشکلات مددجویان را مباحث مربوط به پرداخت وام و تضامین آن عنوان کرد و گفت: تهیه تضامین مورد نظر بانک‌ها برای مددجویان مشکل است که امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس در این باره تسهیل‌گری لازم انجام شود.
مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از فعالیت های کمیته امداد توجه به برنامه کلان محرومیت زدایی در مناطق محروم و توانمندسازی مددجویان را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان استان آماده همکاری با کمیته امداد در بخش های مختلف خدمت رسانی به جامعه هدف هستند.

منبع : خبرگزاری ایرنا

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ