ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

روح اللهی با اشاره به ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری از طریق راهبری شغلی، گفت: این الگو طرحی نو در ایجاد اشتغال است که هنوز در ساختار حمایتی به رسمیت شناخته نشده است.

به گزارش بازارکار، «مهدی روح اللهی» مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگویی اظهار داشت: راهبری شغلی از سال ۹۸ به عنوان یکی از الگو‌های بومی ایجاد اشتغال مطرح شد و تاکنون نیز بازخورد مثبتی داشته است.

روح اللهی افزود: با وجود اینکه این الگو حتی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین وزارت صنعت، معدن، تجارت مورد استقبال و مقبولیت قرار گرفته، اما برای آن الگوی حمایتی تعریف نشده است.

مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ایجاد باشگاه راهبران شغلی برای حل این دغدغه افزود: امسال بیش از ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در قالب راهبری شغلی در مجموعه کمیته امداد ایجاد شد که بیش از ۳۷ درصد از مجموع اشتغال این نهاد را دربرمی‌گیرد.

به گفته روح الهی، اکنون حدود پنج هزار و ۳۹۰ راهبر در کشور فعال هستند که بنابر بررسی میدانی، متوسط ایجاد شغلی که هر راهبر توانسته ایجاد کند، ۵۵ نفر بوده است و برخی از این راهبران ۳۰ مجموعه تولیدی را زیر مجموعه خود دارند.

وی توضیح داد: مدل راهبری شغلی، زنجیره‌ای برای اتصال مشاغل خرد است تا با ایجاد ارتباط مستقیم و مستمر، چرخه تامین مواد اولیه، تولید و فروش را کامل کند.

به گفته مدیرکل راهبری شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مزایای این طرح می‌توان به پایداری بیشتر اشتغال، کسب درآمد بیشتر از طریق سفارش‌های عمده، ارتباط مستمر با زنجیره تامین مواد اولیه و بازار فروش همچنین ورود به بخش نوآفرینی اشاره کرد.

روح الهی گفت: میزان تحقق اهداف و موفقیت این طرح، ۹۴ درصدی است و فقط حدود ۶ درصد هدررفت یا انحراف دیده و گزارش شده که در میان نهاد‌های دیگر، کمیته امداد امام خمینی (ره) را در جایگاه ویژه‌ای در حوزه اشتغال قرار می‌دهد.

وی دستاورد و موفقیت این طرح را لازمه به رسمیت شناختن و تشویق راهبران برای بهره‌مندی از مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی دانست و تاکید کرد: در صورت حمایت مناسب از راهبران به واسطه تخصص و تجربه اقتصادی، آن‌ها می‌توانند فرصت‌های شغلی بیشتر در کنار پایداری تضمین شده ارائه دهند.

منبع : بازار کار

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ