ایجاد هشتمین صندوق اشتغال زنان روستایی در دامغان

سیدمحسن طباطبائیان گفت: هشتمین صندوق خُرد زنان روستایی فعال شهرستان دامغان در روستای خورزان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: صندوق اشتغال زنان روستایی خورزان با صرف ۴۰۰ میلیون ریال و سرمایه گذاری ۷۰ میلیون ریال، فعالیت خود را در ۱۰ رشته آغاز کرد.
او افزود:هم‌اکنون هشت صندوق اشتغال خُرد زنان روستایی با عضویت ۲۵ نفر در هر صندوق در روستا‌های دامغان فعالیت دارند که فعالیت آن‌ها بیشتر در زمینه تولید محصولات خانگی است.
طباطبائیان بیان کرد: هر یک از صندوق‌های خُرد اشتغال‌زایی با دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان ادامه داد: ایجاد اشتغال بانوان و حمایت از روستاییان، مهم‌ترین اهداف تشکیل این صندوق‌ها است که می‌توانند نقش مهمی در راستای رفع نیاز‌های حمایتی جامعه زنان روستایی ایفا کنند.
او اظهارداشت: افزایش اشتغال در حوزه صنایع خرد و خانگی، تقویت زنان روستایی و همچنین ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی از دیگر اهداف ایجاد این صندوق‌ها است.
طباطبائیان ایجاد این صندوق‌ها را عاملی برای ماندگاری مردم در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها دانست و گفت: با توانمند شدن بانوان و رونق گرفتن صنایع کوچک در روستا‌ها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش اشتغال نیز در جامعه خواهیم بود.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان از برگزاری جشنواره توانمندی صندوق اعتبار‌های خرد زنان روستایی دامغان در ماه گذشته خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توانمندسازی و انتقال تجربیات بوده است تا بتواند فراهم کننده زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز باشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

برای مشاهده اخبار اشتغال بانوان اینجا کلیک کنید

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال روستاییان اینجا کلیک کنید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ