ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد قزوین

دهقانی محمد آبادی از ایجاد ۵ هزار و ۳۳۲ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان قزوین در سال جاری خبر داد.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید مرتضی دهقانی محمد آبادی» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۲۴ اردیبهشت) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد در حوزه اشتغال که در سال های اخیر و در دهه چهارم خدمت به آن توجه ویژه شده، توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده ها است.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در واقع سمت و سوی برنامه های کمیته امداد، توانمندسازی جامعه هدف است و این سوال از سوی برخی مطرح می شود که کمیته امداد تا چه زمانی می خواهد به خانواده ها مستمری پرداخت کند، در حالی که خانواده ها باید دنبال تلاش و کاریابی باشند و رزق و روزی خود را بر اساس دسترنج خود تهیه کنند.
وی عنوان کرد: ماموریت اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است؛ در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم بود، توانستیم نزدیک ۳ هزار و ۲۰۴ فرصت شغلی را برای جامعه هدف خود ایجاد کنیم که از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۶۴۵ مورد به صورت پرداخت تسهیلات بانکی به جامعه هدف بود و مابقی هم از طریق کاریابی ها انجام شد.
دهقانی محمدآبادی اعلام کرد: در سال گذشته در این حوزه نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بودیم که ۱۰۰ درصد تحقق یافت و توانستیم ۳۲ میلیارد تومان از منابع بانکی و نزدیک ۱۰ میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه امداد ولایت جذب کنیم و مابقی هم از سایرمنابعی که دولت داده بود و یا از طریق هم افزایی با بانک ها جذب و منجر به اشتغال شد.
وی با اشاره به تعهد اشتغال کمیته امداد در سال جاری اظهار کرد: در سال جاری وظیفه کمیته امداد در خدمت به جامعه هدف سنگین تر شده است به طوری که درصدد هستیم با حمایت بانک ها، منابع داخلی خود و کاریابی ها، ۵ هزار و ۳۳۲ فرصت شغلی را برای جامعه هدف ایجاد کنیم، فرصت های شغلی که موجب ایجاد درآمد بوده و پایدار هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: در بحث ایجاد اشتغال در سال ۹۸ نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد دیده شده است که از این میزان ۷۳ میلیارد تومان از منابع بانکی و ۵۰ میلیارد تومان هم از منابع صندوق توسعه ملی بوده و ویژه خانواده های نیازمند و روستایی است که از طریق سامانه کارا در حال ثبت نام هستند و مابقی اعتبار هم از طریق اعتبارات خود کمیته امداد است.
وی خاطر نشان کرد: در بحث کاریابی بنا داریم ۷۶۰ فرصت شغلی را برای افرادی که فاقد هرگونه مهارت هستند و به عنوان نیروی کار جزو کمیته امداد هستند، ایجاد کنیم.
دهقانی محمدآبادی با اشاره به بسته تشویقی ویژه کارفرمایان گفت: برای کارفرمایان ۲ بسته تشویقی در نظر گرفته ایم که بر این اساس اگر کارفرمایی از نیروی کار ما (مددجوی کمیته امداد) در حرفه خود استفاده کند، از این بسته ها بهره مند می شود.
وی افزود: بسته تشویقی اول پرداخت بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال است که ۱۰۰ درصد توسط کمیته امداد پرداخت می شود،‌ مشروط بر اینکه قرارداد سالانه با نیرو منعقد شود؛ بحث دوم پرداخت تسهیلات بانکی است که اگر کارفرمایی بخواهد مرکز خود را توسعه دهد و یا نیرو بگیرد به ازای هر فردی که به کارفرما معرفی می کنیم، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیارش قرار دهیم البته مشروط بر اینکه سه سال قرارداد با نیرو منعقد شود.
معاون توسعه، اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تاکید کرد: در مناطق محروم مانند الموت و طارم سفلی هر دو بسته تشویقی به کارفرمایان علاقمند پرداخت می شود.
وی با اشاره به عرضه محصولات مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در ۲ نمایشگاه در قزوین یادآور شد: ما در ماه رمضان دو بارازچه دائمی منعقد کردیم که یک مورد در میدان آزادی شهر قزوین است که از این نمایشگاه از هشتم تا ۱۵ ماه مبارک رمضان دایر می شود.
دهقانی محمدآبادی خاطر نشان کرد: نمایشگاه دیگر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان قزوین است که تعدادی غرفه به کمیته امداد اختصاص داده شده که این نمایشگاه از پانزدهم ماه مبارک رمضان برابر با ولادت امام حسن مجتبی (ع) تا پایان ماه رمضان با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

 منبع : خبرگزاری شبستان

 

برای مشاهده آخرین اخبار اشتغال مددجویان اینجا کلیک نمایید

برای مشاهده آخرین اخبار کمیته امداد اینجا کلیک نمایید

لطفا سوالات و نظرات خود را بیان کنید

ثبت پاسخ